Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم برجویی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که در این ماه شاهد برگزاری ششمین دوره این زیرساخت مردم‌سالاری دینی خواهیم بود، آسیب‌شناسی‌هایی، فرصت‌ها و تهدیدهای وجود دارد.

وی تصریح کرد: هدف از ایجاد شورای اسلامی شهر و روستا حاکمیت خود مردم به صورت محلی و منطقه‌ای برای مبلمان شهری است، در واقع شورای اسلامی شهر و روستا یک پارلمان محلی به‌حساب می‌آیند و یک ظرفیت جدی برای اعمال و نظارت مردم بر مسئولان این حوضه

برجویی فرد اضافه کرد: متأسفانه به دلیل عدم شکل‌گیری صحیح شوراهای اسلامی شهر و روستا و ندانستن شرح وظایف اعضا معمولاً در ایام انتخابات کاندیدا برای مردم در مورد مباحث مختلف اظهارنظر می‌کنند که بعضاً در حوزه اختیارات یک عضو شورای شهر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صداقت و شفافیت مطالبه عمومی شود

وی بیان کرد: بعد از انتخاب متأسفانه دیده می‌شود که کاندیدا با صداقت با مردم رفتار نمی‌شود و در نوع عملکرد غالباً صداقت و شفافیت کنار گذاشته می‌شود و زد و بندهای گروهی، قومی و قبیله‌ای شکل می‌گیرد که متأسفانه شاهد تخلفات عدیده در دوره ۵ شورای شهر غالب شهرها بوده‌ایم.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان بوشهر بابیان اینکه مردم باید یکی از مطالباتشان از کاندیدهای شورای شهر بحث صداقت و شفافیت باشد افزود: شفافیت یعنی اینکه باید به مردم گفت من به عنوان کاندیدای شورای شهر و روستا به چه دلیلی کاندیدا شده‌ام؟ چه منافعی دارم؟ برای مردم چه کارهایی می‌خواهم انجام دهم؟ صادقانه برنامه‌ها و کارها برای مردم تشریح شود.

وی بابیان اینکه زندگی گذشته کاندیدا مورد کنکاش قرار گیرد گفت: بعضاً دیده می‌شود برخی کاندیدا برای تبلیغات چند صد میلیون تومان هزینه می‌کنند، یک سوال اینجا مطرح می‌شود که اگر شخصی مبلغ قابل‌توجه را در یک انتخابات هزینه کند و درامد قابل‌توجهی نداشته باشد چه دلیلی برای این همه هزینه تبلیغات دارد؟ صرفاً یک دلیل دارد چون هم پول هزینه کرد و هم سود را می‌خواهد.

نبود شفافیت عامل تخلفات

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان بوشهر اظهار داشت: باید مردم صادقانه و دور از نگاه حزبی، قومی و قبیله‌ای شفافیت را از کاندیدا شورای شهر و روستا بخواهند.

وی تصریح کرد: نبود شفافیت و پایش‌ها زمینه برای تخلفات در شورای شهر و روستا، شهرداری‌ها و ارگان‌های مرتبط ایجاد می‌کند که برگشت به قوانین موجود و ابهام‌زدایی از آنها یکی از راه‌حل‌های شفافیت است.

برجویی فرد اضافه کرد: در بحث شورای شهر پاسخگویی به مردم و عملکرد در یک اتاق شیشه‌ای زمینه‌ای برای جلوگیری از تخلفات ایجاد می‌کند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان بوشهر با تأکید بر اینکه در قوانین دقت لازم داشته باشیم، مسئولین را پاسخگو کنیم، نظارت جدی را داشته باشیم اظهار داشت: اگر یک فضای شفاف داشته باشیم، افرادی که انتخاب شده‌اند نیز موجب رشد، توسعه و بالندگی شهر می‌شوند و با سلامت و پاک دستی دوره خود را به پایان خواهند برد.

کد خبر 5217496

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب چالش شفافیت بوشهر انتخابات 1400 چالش شایستگی جنبش ازما انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا اردبیل گرگان زلزله انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه اسلامی شهر و روستا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فرماندار  شهرستان نقده شوراها را معتمدین مردم دانست و افزود : ۴ سال اعتماد مردم به شما عزیزان تموم خواهد شد اما تصمیمات خارج از منیت و تعامل بین اعضای شورا و شهرداری باعث اتفاقات خوبی در منطقه خواهد شد .

محمد نوبخت نیا این همایش را یک اتحاد و همدلی بین مردم دانست و تصریح کرد : هر جا که اتحاد و همدلی باشد توسعه به همراه خواهد داشت و در طول خدمت خود ، کار جهادی برنامه ریزی کنید چون کمتر از یکسال به پایان این پارلمان شهر و روستا باقی مانده و برای مدت باقیمانده با تصمیمات خوب برای ورود به انتخابات ۱۴۰۳ با برنامه ریزی و تدبیر وارد شوید .

در این مراسم از شورای بخش شهرستان که در بین ۴۷ شورای بخش آذربایجان غربی رتبه برتر را کسب نموده بودند تجلیل شد .

همچنین در پایان از ۲۰ نفر به نمایندگی از ۲۹۰ اعضای شورای شهرستان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • شوراهای شهر و روستا نقش اساسی و مهمی در کشور دارند
  • شوراهای شهر و روستا نقشی اساسی و مهمی در کشور دارند
  • تجلیل ازاعضای شوراهای اسلامی شهرستان نقده
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • دستگاه‌های مشمول شفافیت در مشترک قوای ۳گانه مشخص می‌شود
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • اصلاح طلبان در کدام حوزه های انتخابیه کاندیدا دارند؟
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد