Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@10:47:00 GMT

یک روز خونین دیگر در بازار جهانی رمز ارز رقم خورد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۲۰۶

یک روز خونین دیگر در بازار جهانی رمز ارز رقم خورد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از کوین مارکت کپ، طی ساعات گذشته تقریبا همه ارزهای مجازی جهان کاهش شدید قیمت را به ثبت رساندند، به گونه‌ای که بیت کوین با حدود 10 درصد سقوط حالا در آستانه تنزل به کانال 35 هزار دلاری قرار گرفته و حدود 36 هزار دلار در  حال معامله است.

این قیمت نسبت به 7 روز پیش 26.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد پایین‌تر است و باعث شده تا ارزش بازار آن به 674 میلیارد دلار کاهش یابد. پایین آمدن قیمت بیت کوین باعث شده تا معاملات آن افزایش یابد و در 24 ساعت گذشته 2.24 میلیون بیت کوین در بازار جهانی با ارزش 80 میلیارد دلار خرید و فروش شود.

نکته حائز اهمیت اینکه از دیروز تا امروز تعداد بیت‌کوین‌های جهان تغییر چندانی نکرده و به 18 میلیون و 713 هزار و 700 عدد رسیده است. 

اتریوم به عنوان دومین ارز بازار 19.4 درصد در معاملات امروز سقوط کرده و در حالی که همین چند روز پیش حدود 4300 دلار معامله می‌شد ولی حالا به 2213 دلار رسیده است که نسبت به 7 روز پیش 43.9 درصد پایین‌تر است. 

باینانس کوین هم 24.6 درصد سقوط کرده و به 292 دلار در هر واحد رسیده است که نسبت به 7 روز پیش 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

دوج کوین هم که یکی از ارزهای پرطرفدار به شمار می‌رود 16.4 درصد کاهش قیمت داشته و 32 سنت در هر واحد معامله می‌شود که نسبت به 7 روز پیش 37.6 درصد سقوط کرده است.

ریپل هم 22.4 درصد پایین آمده و 87 سنت قیمت‌گذاری شده است. ارزش کل بازار جهانی ارزهای مجازی هم اکنون 1493 میلیارد دلار برآورد می‌شود که نسبت به دیروز حدود 15 درصد از ارزش خود را به باد داده است. 

در 24 ساعت گذشته همچنین 233 میلیارد دلار در این بازار پول جابجا شده است. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار ارز معاملات اقتصاد رمز ارز قیمت بیت کوین قیمت اتریوم قیمت داج کوین نسبت به 7 روز پیش میلیارد دلار بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • تک‌روی سکه‌های کوچکتر نسبت به سایر قطعات/ سکه‌های حراجی به بازار نیامده است
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت