Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جدید سازمان ام‌آی۵ ادعا کرده است که شرکت فیس‌بوک با طرح خود برای رمزگذاری سراسری، به تروریست‌ها «فرصت آزادی عمل» می‌دهد.

قدس آنلاین: به گزارش ایندیپندنت، کن مک‌کالوم هشدار داد که طرح مارک زاکربرگ، رئیس غول رسانه‌های اجتماعی‌، به تروریست‌ها فرصت می‌دهد به دور از چشم سرویس‌های امنیتی، برای حملات خود نقشه بکشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به رادیو تایمز گفت: «موضوع، خصوصا در مورد رمزگذاری پیش‌فرض، این است که تصمیمات اتخاذ شده در جلسات هیئت مدیره در کالیفرنیا، به اندازه تصمیماتی که در افغانستان یا سوریه گرفته می‌شوند، بر توانایی ما در انجام کارهایمان تاثیر دارند.»

به گفته او، اگر آن‌ها از ساخت بمب یا ویدیویی درباره شهادت در حملات انتحاری، در اتاق نشیمن یک فرد مطلع شوند، می‌توانند از وزیر امور خارجه و قاضی ارشد برای صدور قرار قانونی، درخواست کنند.

او گفت: «در آن‌صورت می‌توانیم به آن محل دسترسی پیدا کنیم و ببینیم آیا واقعا بمبی ساخته شده است یا نه. ما باید این توانایی را به صورت آنلاین هم داشته باشیم. اگر رمزگذاری سراسری پیش‌فرض اجرا شود و برای حذف این رمزگذاری، هیچ قصدی وجود نداشته باشد، در واقع به افراد نادر - تروریست‌ها یا افرادی که در فضای مجازی محتوای سوءاستفاده جنسی از کودکان را ارائه می‌دهند، که جزو بدترین افراد جوامع ما هستند- مجوز می‌دهد محیط‌ی خصوصی داشته باشند و هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند.»

مک‌کالوم گفت که سازمان اطلاعاتی بریتانیا قصد ندارند یک «حکومت پلیسی» ایجاد کنند و «در خانه‌های مردم دوربین بیندازند».

وی اضافه کرد: «کاری که ما در این موارد نادر باید انجام دهیم این است که وقتی نگرانی‌های بسیار بسیار جدی وجود دارد و وزیر امور خارجه و قاضی نیز دسترسی به آن اطلاعات را ضروری و متناسب تعیین کرده‌اند، بتوانیم با کمک شرکت‌ها، به محتوای ارتباطاتی موردنظر دسترسی پیدا کنیم. این شرکت‌ها باید با ما همکاری کنند.»

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فیس بوک سازمان اطلاعات انگلیس تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی

وزیر خارجه انگلیس گفت: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی باعث قطع روابط دیپلماتیک با ایران شده و به سود انگلیس نیست.

وی افزود: وقتی از پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم که آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است.

گفتگوی ترامپ و دیوید کامرون در مورد موضوعات مهم بین‌المللی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • دریادار سیاری: دسترسی به دریا یک منبع بسیار مهم برای تولید قدرت و ثروت است
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • پاسخگویی به پرسش ‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
  • ظهور شاه‌کلید قفل‌های دیجیتال/ رایانه‌های کوانتومی رمزگذاری را بی‌معنا می‌کنند
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد