Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: اصفهان با وجود برخورداری از شهرک علمی تحقیقاتی و واحدهای متعدد دانش بنیان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سورنا ستاری در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‌های دانشگاه اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اصفهان با وجود برخورداری از شهرک علمی تحقیقاتی و واحدهای متعدد دانش بنیان از شهرهای پیشرو در حوزه اقتصاد دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: خوشبختانه پیرو مصوبات قبلی اتفاقات خوبی در دانشگاه اصفهان افتاده است؛ همکاری بخش خصوصی به صورت جدی در حوزه نوآوری قابل مشاهده است و به زودی مرکز نوآوری لوازم خانگی توسط شرکت اسنوا پیاده سازی می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: همکاری نزدیک صنعت و دانشگاه می‌تواند زمینه ایجاد نوآوری در بخش صنعت را تقویت کند.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی اصفهان بزرگترین آزمایشگاه در منطقه مرکز و جنوب شرقی کشور است، گفت: تجهیزات زیادی برای این آزمایشگاه تهیه شده بود، اما این مرکز گنجایش کافی نداشت؛ خوشبختانه با هزینه‌ای که اختصاص داده شد توانستیم ساختمان آزمایشگاه را توسعه دهیم.

ستاری با اشاره به ظرفیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اصفهان، گفت: این مرکز قابلیت‌های زیادی در زمینه‌های فنی و آزمایشگاهی دارد. امیدوارم در ادامه با کمک و حمایت‌های بیشتر بتوانیم ظرفیت آن را بالا برده تا استفاده‌های بیشتری از مجموعه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: افتتاح پروژه‌های دانشگاه اصفهان

کد خبر 495238

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سورنا ستاری افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه اصفهان صنعت ارتباط دانشگاه و صنعت خلاقيت و نواوري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه اصفهان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان

یوسف عباسپور در گفتگو با خبرنگارمهر، اظهار کرد: ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان اردبیل که ریاست آن بر عهده استاندار اردبیل و دبیرخانه آن بر عهده پارک علم و فناوری اردبیل است توانست رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سال گذشته را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: مطابق دستورات مقام معظم رهبری در تهیه و تدوین نقشه راه دانش بنیان کردن اقتصاد ملی و برنامه عملیاتی کردن آن وزارت کشور، آئین نامه تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین وزارت کشور را به استانداران صادر و ساز و کار اجرای آن را نیز ابلاغ کرد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: این اقدام سبب شد تا حرکتی فراگیر و نظام مند در زمینه اقتصاد دانش بنیان در کشور ایجاد شده و فعالیت های گسترده و مفیدی را در استان ها مختلف شاهد باشیم.

عباسپور ادامه داد: در ادامه این مسیر شاخص های جدید و به روز رسانی شده به منظور ارزیابی استان ها تهیه و استان ها در سال ۱۴۰۲ نیز ارزیابی شدند.

وی گفت: گزارش ارزیابی عملکرد استان ها در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان مروری بر دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده در ترویج و توسعه اقتصاد دانش بنیان در هر یک از استان ها را ارائه می دهد.

رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: این گزارش ابتکارات و پروژه های اجرا شده توسط ستاد اقتصاد دانش بنیان استان را برای حمایت از دوره گذار فعلی به اقتصاد دانش بنیان در آن استان را برجسته می کند و تأثیر این تلاش ها را بر بخش های مختلف از جمله فناوری، آموزش و صنعت نشان می دهد.

عباسپور اضافه کرد: همچنین در این گزارش ها شاخص های کلیدی عملکرد برای ارزیابی اثربخشی فعالیت های بازیگران اقتصاد دانش بنیان ارائه شده است.

وی اظهار کرد: در این ارزیابی ها در نهایت استان اردبیل بهترین عملکرد ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را در بین استان های کشور کسب کرد.

کد خبر 6100298

دیگر خبرها

  • توجه به تولید دانش بنیان کلید حل مشکل اقتصادی کشور است
  • اختصاص ۴ هزار میلیارد برای اقتصاد دانش بنیان به به ۲۵ استان
  • اردبیل ‌رتبه نخست رشد اقتصاد دانش‌بنیان ‌کشور را کسب کرد
  • اردبیل استان برتر کشور در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • مانوین چه فرصت‌هایی برای صنایع خلاق ایران ایجاد می‌کند؟
  • استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان جز سه استان برتر کشوراست
  • استقرار ۴۵ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد واحد زاهدان/ جذب دانشجویان در قالب طرح پویش
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد