Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، ناهید غلام نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی دلایل آلودگی منابع زیرزمینی، مهمترین دلیل آلودگی سفرهای زیرزمینی در شهرستان تفت را ناشی از دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان شهید بهشتی در این شهرستان دانست و اظهار کرد: با توجه به وجود شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهر تفت و نزدیکی آن به محل بیمارستان، ضروری است در اسرع وقت، فاضلاب بیمارستان به شبکه متصل و جهت تصفیه به محل تصفیه خانه منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم پیگیری‌های متعدد، هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و هم اکنون فاضلاب از طریق چندین حلقه چاه جاذب دفع می‌شود، که این امر آلودگی سفره های آب زیرزمینی را به دنبال دارد.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: از ارگانها و مسئولان ذیربط بویژه رییس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب شهر تفت درخواست داریم هر چه سریعتر برای اتصال فاضلاب این مرکز درمانی به شبکه فاضلاب شهری اقدام نمایند.

غلام نژاد خاطرنشان کرد: فاضلاب‌های بیمارستانی حاوی آلودگی‌های زیادی از جمله مواد شوینده، آلودگی میکروبی و انگلی و سایر مواد شیمیایی مضر هستند که چنانچه وارد منابع آب زیرزمینی شوند باعث آلودگی شده و تصفیه منابع آبی آلوده شده هم کار بسیار دشواری است.

وی با اشاره به شیوع کرونا و با بیان این‌که حجم فاضلاب خروجی بیمارستان نسبت به سالهای گذشته افزایش چشمگیری داشته و به تبع آن بار آلودگی آن نیز افزایش یافته است تأکید کرد: این امر، توجه بیش از پیش به رفع آلودگی را از طرف ارگانهای یاد شده می‌طلبد تا موضوع در اسرع وقت وارد فازعملیاتی شده و فاضلاب بیمارستان هرچه سریع تربه صورت بهداشتی دفع گردد.

انتهای پیام/د

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرستان تفت استان یزد خبرگزاری فارس منابع آبی استان آلودگی پسماندهای بیمارستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر