Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت زعفران در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۴ میلیون تومان است.

او با اشاره به اینکه میزان خرید و فروش در بازار داخل تفاوتی نداشته است، افزود: با توجه به ‌قدرت خرید خانوار و کاهش میهمانی و دورهمی‌ها، تقاضا برای خرید زعفران در بازار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری حداقل قیمت هر مثقال زعفران  را ۴۵ هزار تومان و حداکثر ۶۵ تا ۷۰ هزار تومان اعلام کرد‌.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آخرین وضعیت قاچاق پیاز زعفران بیان کرد: قاچاق پیاز و خروج آن از مرزهای کشور تعطیلی ندارد و امسال هم از ۵ تا ۱۰ خرداد با خروج پیازها از زمین این موضوع تکرار می‌شود‌.

قاچاق پیاز زعفران به قیمت نابودی اقتصاد

او با بیان اینکه عمده پیاز زعفران به صورت قاچاق از کشور خارج شده است، گفت: اکثر پیازهایی که در کشورهای همسایه کشت شده به صورت قاچاق رفته است؛ چرا که تنها در مقطعی پیازهای تولیدی فروخته شدند، از این رو به کشاورزان توصیه می‌شود که از فروش پیاز زعفران اجتناب کنند؛ چرا که این موضوع در بلندمدت به ضرر کشاورزان و اقتصاد کشور است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه زعفران، محصولی استراتژیک به شمار می‌رود که انحصار آن متعلق به ایران است، دستگاه‌های مسئول با اعمال نظارت بیشتر باید از این پدیده شوم جلوگیری کنند.

او با اشاره به اینکه صادرات زعفران در حال انجام است، افزود: به دلیل آنکه گمرک آماری ارائه نکرده است، آمار دقیقی از میزان صادرات در فروردین و اردیبهشت نداریم.

میری ادامه داد: با توجه به تغییرات هیئت دولت و انتخابات پیش رو و همچنین کاهش نرخ ارز، پیش بینی صادرات دشوار است، چرا که صادرکنندگان با نرخ بالاتری زعفران صادر کردند که به سبب ورود ارز به سامانه نیما، اکثر صادرکنندگان با ضرر مواجه هستند.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر خشکسالی بر تولید زعفران بیان کرد: با توجه به کمبود بارش و شرایط خشکسالی، استمرار این روند منجر به کاهش تولید می شود.

میری در پایان قیمت کنونی زعفران را تابع عواملی همچون خشکسالی، کم آبی، گران بودن کود، کارگر و آب بر بودن کشاورزی اعلام کرد و گفت: قیمت پایین زعفران انگیزه کشاورزان برای کشت جدید یا به کارگیری برخی اقدامات برای افزایش تولید را کاهش داده است؛ چرا که با وجود گرانی هزینه‌های تولید و ثبات نرخ از سال ۹۸ به رغم دیگر کالاها، قیمت زعفران حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد باید رشد کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صادرات زعفران تولید زعفران قیمت طلای سرخ پیاز زعفران هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به کف رسید؟

بررسی تغییرات قیمت طلا در بازار جهانی نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری را تجربه کرده است.

به گزارش دانشجو، قیمت طلا در بازار جهانی به ۲ هزار و ۳۰۱ دلار رسید که نسبت به یک هفته گذشته کاهش ۳۶ دلاری قیمت را نشان می‌دهد.

اگرچه بررسی عملکرد بازار جهانی در طول یک ماه گذشته، بیانگر رشد ۱۱ دلاری قیمت طلای جهانی است. آخرین گزارش‌ها از روند بازار نشان می‌دهد که قیمت جهانی طلا در معاملات روز شنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در روز گذشته، کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۹ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳۰۸ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز گذشته توسط وزارت این کشور منتشر شد نشان می‌دهد تنها ۱۷۵ هزار شغل به اقتصاد این کشور اضافه شده که بسیار پایین‌تر از ۲۴۳ هزار شغلی است که اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند. این رقم در ماه مارس برابر با ۳۱۵ هزار شغل بود.

همچنین این اطلاعات نشان می‌دهند نرخ بیکاری در آمریکا از ۳.۸ تا ۳.۹ درصد افزایش یافته و متوسط درآمد سالانه هم تنها ۰.۲ درصد بالا آمده است، در حالی که ۰.۳ درصد پیش بینی می‌شد.

تاجران حالا تخمین می‌زنند بانک مرکزی آمریکا اولین بار نرخ بهره را در ماه سپتامبر پایین بیاورد و ۸۷ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره ۰.۲۵ درصد پایین بیاید. همچنین پیش بینی می‌شود کاهش بعدی نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۴ باشد. این بدان معناست که نرخ بهره در پایان سال جاری میلادی بین ۴.۷۵ تا ۵ درصد خواهد بود.

بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ مثقال در کانال ۱۴ میلیونی بسته شد
  • قیمت طلا به کف رسید؟
  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • تولید زعفران به ۲۳۰ تن رسید
  • افزایش قیمت جهانی نفت/ برنت ۸۳ دلار و ۸۵ سنت شد