Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@15:25:51 GMT

اجاره ون برای تور های فرهنگی و تاریخی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۶۳۶

ندای پایان یافتن کرونا در کشور به گوش می رسد! گرچه هیچ کدام از ما هنوز نمیتوانیم به این حرف ها اطمینان کنیم اما اگر کرونا را به عنوان یک شب تلقی کنیم، هر چقدر هم که این شب طولانی باشد، انتظار ظهور خورشید را داریم و انتظار واقع بینانه ای هم است.

با کمتر شدن و انشالله تمام شدن کرونا، گردشگران زیادی که دیگر انتظار آن ها به سر رسیده است، به کشور متمدن و تاریخی ما سفر خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این سبک تور های گردشگری، تور کلاسیک گفته می شود چند شهر بسیار مهم از نظر تاریخی و فرهنگی را در بر خواهد گرفت.

تهران، کاشان، یزد، اصفهان، شیراز و کرمان اصلی ترین شهر های تور کلاسیک هستند که همین تور را می توان مهم ترین دلیل هجوم گردشگران فراوان به ایران دانست.

اجاره ون برای توریست های خارجی

گردشگران خارجی به محض ورود به ایران از فرودگاه امام خمینی (ره)، نیاز به یک راهنما و همچچنین یک خودرو گروهی کوچک دارند که با آن بتوانند بدون هیچ دغدغه و با کمترین هزینه، سفری آرام و پر خاطره را داشته باشند.

اجاره ون با راننده دقیقا برای این موضوع به عنوان یک خدمت در ایران به وجود آمده است که رانندگان مسلط به زبان های خارجی با خودرو هایی مجهز و راحت، همراه گروه توریست های 5 تا 10 نفر هستند.

این راننده ها آشنایی کامل با تور کلاسیک، مناطقی که می بایست در این تور پوشش داده شود و بهترین مسیر ها و وقت ها برای بازدید از این مناطق دارند.

این یک تور شخصی کم هزینه و مطمئن برای مسافران خارجی علاقه مند به جازبه های فرهنگی و تاریخی می باشد.

ون های اجاره ای معروف در ایران

ون های اجاره ای که برای توریست های خارجی در نظر گرفته می شود، ون های تاکسی سطح شهر نیستند! چند نوع ون بیشترین طرفداران را دارند که هم از نظر راحتی، صندلی های مطلوبی دارند و هم از نظر اکانات رفاهی، کولر و سیستم صوتی خوب، امنیت بالا تر و قدرت بیشتری دارند.

تویوتا هایس سقف بلند

اولین و معروف ترین ون گردشگری در ایران تویوتا هایس 14 نفره های روف است که از سال 2014 که این خودرو تولید شد، به عنوان یکی از محبوب ترین و برترین ون های مسافر بری در دنیا شناخته شد.

ون بنز ویتو

ون مرسدس بنز ویتو یک ون قدیمی 8 نفره است که در مقایسه با تویوتا هایس حرف زیادی برای گفتن ندارد اما با یدک کشیدن اسم مرسدس بنز، هنوز هم طرفدارانی دارد.

برخی از دارندگان این اتومبیل اتاق خودرو را تغییر داده اند تا با استفاده از صندلی های لوکس تر و امکانات رفاهی عالی، بهترین بهره وری را از اسم مرسدس بنز داشته باشند و با قیمت بسیار بالا ترین این خودرو را بصورت با راننده اجاره دهند.

بهترین مزیت ون ویتو صندق بسیار جادار و بزرگ آن در مقایسه با ون های دیگر است.

ون هایس ایرانی یا ون برلیانس

ون برلیانس، همان ون تویوتا هایس made in Iran است. همانطور که گفته شد، تویوتا هایس طرفداران بسیار زیادی دارد و به همین دلیل شرکت پارس خودرو و سایپا تصمیم به تولید خودروی مشابهی با هایس ژاپنی گرفتند.

ون برلیانس 13 نفر ظرفیت دارد و برای کسانی که قصد دارند ونی با ظاهر تویوتا هایس و قیمت مناسب تر اجاره کنند، ون برلیانس و پس از آن ون وانا پیشنهاد می شود.

اما خب قطعا تویوتا هایس اصلی از نظر فنی بسیار قابل اعتماد تر از این خودرو است.

ون هیوندای h350

هیوندای h350 ون تشریفاتی این گروه است.

ون هیوندای اچ 350 دارای 13 نفر گنجایش با سقفی بسیار بلند، ظاهر مجلل تر و امکانات رفاهی قوی تر نسبت به تمام ون های دیگر است.

ترانسفر تشریفاتی فرودگاه تا هتل، ترانسفر های تشریفاتی داخل شهر و سرویس های از این دست، مهم ترین کاربرد های هیوندا است.

مهم ترین رقیب تویوتا هایس در ایران ون هیوندای می باشد که در کشور های اروپایی هم از آن بهره گرفته می شود و اگر مسافران قصد داشته باشند کمی بیشتر هزینه کنند، قطعا انتخاب اول آن ها هیوندای h350 می باشد.

گران ترین، لوکس ترین و بزرگ ترین ون اجاره ای در ایران این خودرو می باشد.

کدام ون پر طرفدار ترین ون اجاره ای برای توریست هاست؟

در میان این 4 خودرو که خدمتتان معرفی شد، معمولا گردشگران خارجی جذب یکی از 2 مورد:

تویوتا هایس هیوندای h350

ون تویوتا هایس معروف ترین ون توریستی است و صندلی های بسیار راحتی دارد. قیمت آن هم نسبت به هیوندای اچ 350 مناسب تر می باشد.

از این رو گروه هایی که دوست دارند تا حدی هم در هزینه ها صرفه جویی کنند، ون تویوتا هایس را انتخاب می کنند.

اما گروه هایی که به دنبال خدمات تشریفاتی تر و خودرو مدرن تری هستند، در انتخاب هیوندای h350 هیچ تردیدی نمی کنند.

این خودرو جدید ترین و مدرن ترین ون گردشگری در ایران می باشد.

آیا ون ها بدون راننده هم اجاره داده می شود؟

برخی شرکت ها خدمات اجاره ون بدون راننده را هم انجام می دهند اما اصولا برای خودرو های گروهی این کار رایج نیست.

با وجود اینکه شاید عده ای دوست داشته باشند با اجاره یک ون 14 نفره، تمام خانواده را کنار هم جمع کنند و با رانندگی یکی از خودشان به سفر بروند، تقریبا 90 درصد سرویس های اجاره ون بصورت با راننده می باشد.

رانندگی خودرو ون نیاز به گواهی نامه پایه 2 دارد و از این رو اجاره ون را نمی توان رنت خودرو به حساب آورد؛ زیرا سرویس ها بصورت با راننده می باشد.

در رنت خودرو می بایست یک مقدار ودیعه نقدی، یک چک به مبلغ خودرو و مدرک معتبر از اجاره کننده دریافت شود. اما در اجاره ون یا اجاره خودرو بصورت با راننده این شرایط وجود ندارد و تمام مسئولیت های مربوط به این خودرو، بر عهده راننده سرویس می باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: رپورتاژ آگهی اجاره ون تور های فرهنگی و تاریخی بصورت با راننده داشته باشند تویوتا هایس هیوندای h350 ون برلیانس برای تور اجاره ای اجاره ون ترین ون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز

ایسنا/البرز فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی البرز از توقیف خودروی تخلیه زباله بر روی تپه تاریخی فرخ‌آباد و دستگیری دو نفر در این زمینه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی داور روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ با اعلام این خبر افزود: پیرو کسب خبر توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی استان البرز مبنی بر تخلیه انبوه نخاله‌های ساختمانی بر روی عرصه و حریم تپه تاریخی فرخ آباد بلافاصله مأموران این یگان در محل حضور یافتند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز ادامه داد: نیروی‌های یگان حفاظت ضمن اخذ دستور مقام قضایی و با مساعدت نیروهای خدوم فراجا در حوزه استحفاظی به توقیف خودرو و ابزار مورد استفاده در تخلیه نخاله‌ها در عرصه تپه تاریخی پرداختند.

او با بیان اینکه در این راستا دو نفر نیز دستگیر و به محاکم قضایی معرفی شدند، گفت: یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی استان البرز به صورت شبانه روزی با شماره تلفن ۳۲۸۲۹۱۱۸ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص هرگونه تعرض به آثار فرهنگی تاریخی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • کشف خودروی تویوتا قاچاق از یک تعمیرگاه
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • آیا بازگرداندن نصف مبلغ خودرو به مشتریان صحت دارد؟
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز