Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ایرنا به نقل از وب سایت کنگره آمریکا نوشت، در نامه‌ای که توسط مارک پوکان و باربارا لی و دیگر نمایندگان دموکرات به بایدن نوشته، آمده است که برآورد‌ها نشان می‌دهد که با خروج نیرو‌ها از افغانستان حدود ۵۰ میلیارد دلار آزاد می‌شود و این بودجه می‌تواند به جای هزینه در جنگ‌های خارجی به بحران بی خانمانی در ایالات متحده پایان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان دموکرات در ادامه از بایدن خواستند تا از پس انداز مالی حاصل از عقب نشینی کامل نظامی آمریکا در افغانستان که قرار است تا ۱۱ سپتامبر تکمیل شود، برای اهداف سازنده اجتماعی در داخل کشور استفاده کند.

ارتش آمریکا طی روز‌های گذشته با افزایش پرواز بالگرد‌های خود بر فراز کابل و پایگاه هوایی بگرام زمینه چینی برای خروج نظامیان این کشور از افغانستان را سرعت بخشیده است. نظامیان آمریکا قرار است تا روز ۱۱ سپتامبر سال جاری که مصادف با بیستمین سالگرد حملات سال ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی نیویورک و پنتاگون است؛ خاک افغانستان را ترک کنند.

در دوران حضور نظامی آمریکا در افغانستان که از سال ۲۰۰۱ و به دنبال سرنگونی گروه طالبان از قدرت به دست این کشور آغاز شد، بیش از ۲ هزار سرباز آمریکایی کشته شدند. در مقابل ده‌ها هزار افغان نیز در جریان این جنگ ۲۰ ساله جان خود را از دست دادند.

گروه طالبان پس از دستیابی به توافق با آمریکا در دوحه از حمله مستقیم به نظامیان خارجی خودداری کرده با این حال این گروه به حملات خود علیه نیرو‌های دولتی افغانستان ادامه داده است.

هم‌زمان با خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان، خشونت‌ها در این کشور رو به افزایش گذاشته و این وضعیت نگرانی‌هایی را در داخل و خارج از این کشور بوجود آورده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی پنتاگون آمریکا تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ

«انصارالله» در واکنش به خروج ناو هواپیمابر آمریکایی پس از چهار ماه استقرار در دریای سرخ، کاهش دفعات حملات ارتش یمن به کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی الحوثی، یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران «انصارالله» در پلتفرم «ایکس» در واکنش به اعلام نیروی دریایی آمریکا مبنی بر خروج ناو هواپیمابر «آیزنهاور» و یک ناوشکن از دریای سرخ گفت: اگر آمریکا مدعی کاهش عملیات نیروهای مسلح یمن برای حفظ وجهه خود، عقب‌نشینی از نظامی‌سازی دریا و رساندن پیامی به شرکت‌های بیمه است برخلاف آنچه در ابتدا مطرح کرده بود، این یک خودفریبی مثبت است.

وی افزود: اگر آمریکا در عملیات‌ها کاهش واقعی مشاهده می‌کند، باید کشتی‌های خود و کشتی‌های اسرائیل تحت الحمایه‌اش را دوباره به حرکت درآورد تا یک صید خوشمزه برای نیروهای ما باشد.

اوایل روز جمعه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ناو هواپیمابر یو اس اس دوایت دی آیزنهاور و ناوشکن یو اس اس گریولی پس از حدود چهار ماه حضور در دریای سرخ از کانال سوئز به سمت شرق مدیترانه عبور کرده‌اند.

موضع انصارالله یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش یکن یک کشتی صهیونیستی به نام MSC داروین را در خلیج عدن با موشک‌های دریایی و پهپادها هدف قرار داد و با موشک‌های بالستیک و بالدار به اهدافی در منطقه ایلات در جنوب اراضی اشغالی حمله کرد.

عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله روز پنجشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش ۱۰۲ کشتی مرتبط با اسرائیل را در دریاهای  سرخ و عرب، خلیج عدن و اقیانوس هند در طول ۲۰۲ روز تجاوز به غزه هدف قرار دادند که گویی هر ۲ روز یک کشتی را در حمایت از جناح‌های فلسطینی در نوار غزه هدف قرار گرفته‌اند.

در اواسط ماه مارس، انصارالله اعلام کرد که دامنه حملات خود را در دریای سرخ و عرب و خلیج عدن، علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل یا عازم بنادر آن و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی گسترش داده که شامل اقیانوس هند نیز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲ هزار نفر را اخراج می‌کند