Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@13:39:47 GMT

وضعیت نامعلوم مسی و نیمکت مربیگری بارسا

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۷۳۲

وضعیت نامعلوم مسی و نیمکت مربیگری بارسا

در تابستان امسال، باشگاه بارسلونا کار بسیار سختی پیش رو دارد. لاپورتا باید مسی را متقاعد به ماندن کند و در مورد سرمربی فصل آینده هم تصمیم بگیرد و انقلابی در ترکیب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در تابستان امسال، روزهای داغ و شلوغی پیش روی هواداران فوتبال بود. جدا از مسابقات المپیک، یورو، و کوپا آمه‌ریکا، نقل و انتقالات تیم‌های باشگاهی هم می‌تواند جذاب باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تیم‌های مورد توجه که که تابستان پرحرارتی پیش رو دارد، بارسلونا است. از طرفی نتایج بد با کومان و از طرفی تمام شدن قراداد لئو مسی نگرانی‌های بزرگی در اردوگاه کاتالان‌ها به وجود آورده است.

آبی اناری‌ها چند سالی است از دوران اوجشان فاصله گرفته‌اند و راه میلانی جدید را طی می‌کنند. بعد از جنجال‌های فصل پیش مسی و درگیری با بارتومئو که فوق ستاره آرژانتینی را با یک فکس به درهای خروج نزدیک کرده بود، رئیس وقت کاتالان‌ها استعفا داد.

رفراندوم برگزار شد و خوان لاپورتا بر مسند کار نشست. او همواره در سخنانش می‌گوید مسی را با یک پروژه جذاب متقاعد به ماندن می‌کند، اما تحقیر مقابل پاریس در لیگ قهرمانان اروپا، و از دست دادن قهرمانی لیگ چیزی که مسی بخواهد.

آبی اناری‌ها جام حذفی را برنده شدند اما چه فایده‌ای دارد؟ تیم نیاز به یک انقلاب اساسی دارد. برای شکل دادن یک تیم رقابتی، رئیس از همین هفته آینده استارت میزند. لاپورتا وعده داده پی که، لنگله، امتیتی، فیرپو، روبرتو، پیانیچ، متیوس، کوتینیو، بریتویت دمبله، گریزمان، ترینکائو، آلنیا از بارسا جدا خواهند شد.

اولین بازیکنانی که لباس آبی اناری خواهند پوشید، اریک گارسیا در پست مدافع وسط و ممفیس دیپای و آگوئرو در مهاجم خواهند بود. علاقه به هالند، در دستور کار است اما فسخ ۱۵۰ میلیونی اش او را احتمالاً یک سال دیگر در آلمان نگه می‌دارد تا در آخر فصل ۲۰۲۲، بند فسخ ۷۵ میلیونی اش فعال شود.

در دفاع ماتیاس دلیخت از یووه و الساندرو باستونی از اینتر و همچنین لیساندرو مارتینز مدافع تنومند آژاکس در دستور کار است هرچند در خط هافبک هم برادر پوگبا چراغ سبزی به لاپورتا نشان داده تا پُل را جذب کند. اما نقل و انتقالات در این فصل بخاطر کرونا و وضعیت بد اقتصادی باشگاه‌ها کمی سخت است.

درکنار سرنوشت نامعلوم بازیکنان ورودی و خروجی، وضعیت نیمکت مربیگری بارسلونا هم تبدیل به یک چالش شده و هر روز یک شایعه در این خصوص بیرون می‌آید. رسانه‌ها با قطعیت از اخراج کومان صحبت می‌کنند که البته درست به نظر می‌رسد چرا که خود لاپورتا پروژه جدیدش را به او نمی‌دهد و بارها و بارها با سردی در خصوص مرد هلندی صحبت کرده است.

عده‌ای میگویند ژاوی فردی است که سکان دار بارسا می‌شود، سفر چند روز اخیر او به بارسلون و ملاقاتش با پویول به شایعات دامن زد اما مهندس اسپانیایی همه چیز را رد کرد. از طرفی لاپورتا همیشه اعلام کرده درحال حاضر عصر مربیان آلمانی است و من عاشق آنها هستم.

او ابتدا به سراغ یولیان ناگلزمن جوان رفت اما این مربی ۳۳ ساله، سودای نشستن روی نیمکت داغ بایرن مونیخ را در سر داشت. مدتی بعد فلیک که آمار خارق العاده با باواریایی‌ها ثبت کرده بود مشخص شد سرمربی تیم ملی آلمان می‌شود، رئیس کاتالان‌ها سعی در ترغیب وی داشت اما فلیک گفته نمی‌تواند توافق شفاهی با ژرمن‌ها را به هم بزند.

حالا جدیدترین گزینه یورگن کلوپ آلمانی سرمربی پر جنب و جوش قرمزهای آنفیلدی است. او تا ۲۰۲۴ با لیورپول قرارداد دارد اما لاپورتا امیدوار است نتواند امسال سهمیه اروپایی بگیرد تا راحت جدا شود. از طرفی اخراج کومان هم هشت میلیون یورو برای آبی اناری‌ها زیان مالی دارد که آنها را با چالش مواجه کرده است.

البته این را هم باید اضافه کرد که بعد از پایان یورو و کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال آلمان، یوواخیم لوو هم تبدیل به گزینه‌ای جذاب می‌شود، هرچند که پرز هم او را برای جانشینی زیدان که فصل جدید را روی نیمکت یووه خواهد گذراند، در نظر دارد.

چیزی که مشخص است این است که بارسلونا امسال با ۱۴ بازیکن خود یا خداحافظی می‌کند و یا اینکه قراداد تعدادی را کاهش می‌دهد. در این بین خوان لاپورتا هم توافقی با بانک "گلدمن ساکس" آمریکا بدست آورده تا با دریافت ۵۰۰ میلیون یورو وام، بازیکنان مدنظر را بخرد.

از زمانی که ماریا بارتومئو مسند مدیریت بارسا را رها کرد و رفت، بدهی کاتالان‌ها به یک میلیارد و چهارصد میلیون یورو رسیده است، درحالی که بدهی‌ها سیصد میلیون کمتر بوده است. با توجه به این اتفاق، برخی‌ها گمان می‌کنند بخشی از این وام، برای ساختن ورزشگاه اسپای بارسا باشد.

با همه‌ی این مشکلات، قرارداد لیونل مسی در پایان این فصل تمام می‌شود و هواداران آبی اناری بسیار نگران هستند که او تمدید نکند و جدا شود. اگر مسی تصمیم به پایان کار در بارسا بگیرد، شکست مقابل سلتاویگو در نیوکمپ آخرین بازی او در پیراهن بلوگرونا بود.

اما با این حال پدر مسی مدام با رئیس باشگاه در تماس است تا توافق صورت گیرد. خوان لاپورتا هم درحال بررسی وضعیت مالی باشگاه است تا بهترین تصمیم را بگیرد ولی با پیوستن احتمالی هموطن مسی یعنی سرخیو آگوئرو به تیم بعید است که لئو جدا شود.

کد خبر 495225

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال بارسلونا بارسلونا بارسلون اسپانیا سرمربی بارسلونا سرمربی فوتبال رونالدو کومان لاپورتا لیونل مسی لالیگا لیگ قهرمانان اروپا نقل و انتقالات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کاتالان ها آبی اناری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است

همشهری آنلاین- چیزی به پایان لیگ بیست‌وسوم باقی نمانده و استقلال و پرسپولیس فقط ۵۴۰دقیقه دیگر در این فصل بازی خواهند کرد. بعد از این مدت احتمالا تعداد زیادی از یازیکنان حال حاضر از این تیم‌ها جدا می‌شوند. استقلالی‌هایی که احتمال رفتن‌شان خیلی بیشتر از سایرین است در این مطلب معرفی شده‌اند.

رافائل سیلوا


بعد از یک دوره جدایی در پنجره زمستانی امسال به استقلال برگشت تا در نیم‌فصل دوم همراه آبی‌ها باشد اما عملکردش به شکلی بوده که جواد نکونام حالا او را کاملا نیمکت‌نشین کرده است. سیلوا هفته‌های زیادی است که از روز نیمکت شاهد درخشش مدافعان ایرانی در ترکیب استقلال است و بعید به نظر می‌رسد که طی مدت باقیمانده از فصل بتواند یک بار دیگر جایی در برنامه‌های نکونام پیدا کند.

آرمان رمضانی
حتی در ابتدای این فصل نیز کادر فنی استقلال او را در لیست مازاد قرار داده بود و قرار بود باشگاه را ترک کند. اما در ادامه نظر مربیان برگشت و آرمان یک فصل دیگر هم در استقلال ماندنی شد. او هر سال در پایان فصل به لیست مازاد اضافه می‌شود اما ظاهرا راه فرار از این لیست را خوب بلد است.

میلاد فخرالدینی
سن و سالش آنقدر بالا هست که بعد از استقلالی شدن در بازار زمستانی، خودش را در اوج ببیند و دیگر هوس بالاتر رفتن به سرش نزند. میلاد فخرالدینی که یک بار هم در جوانی پیراهن استقلال را پوشیده بود این بار و در سن ۳۴سالگی فقط برای پر کردن خلا یک مدافع راست ذخیره راهی استقلال شده است.

جعفر سلمانی
سلمانی سال گذشته بازیکن موردعلاقه ریکاردو ساپینتو در سمت چپ استقلال بود و ابوالفضل جلالی که به تازگی عنوان برترین گل‌ساز فصل را به خودش اختصاص داده پشت خط او قرار می‌گیرفت. او حالا باید از میان‌نیمکت‌نشینی در استقلال و یا بازی در یک تیم کوچک‌تر یکی را انتخاب کند.

کد خبر 848538 برچسب‌ها ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟ | زمان بازگشت احتمالی مشخص شد
  • مقصد احتمالی یورگن کلوپ: بازگشت به خانه
  • برگزاری دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا
  • آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است
  • عشق رم به ده‌روسی تله بزرگی برای او بود!
  • درخشش ورزشکاران استان کرمان با ۳ قهرمانی لیگ برتر
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!
  • کرمانی‌ها و کسب ۳ عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید
  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • سورپرایز مورایس مقابل پرسپولیس