Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@13:21:46 GMT

سینما ظرفیت پرداختن به توسعه پایدار را دارد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۷۳۸

سینما ظرفیت پرداختن به توسعه پایدار را دارد

دبیر جشنواره فیلم زمین، گفت: بسیاری از فیلم‌های سینمایی و انبوهی از آثار کوتاه، مستند و انیمیشن وجود دارد که می‌توانند مساله توسعه پایدار را از زوایای گوناگون طرح و بررسی کنند و جشنواره بین‌المللی فیلم زمین با همین امید تاسیس شد.

 مراسم اختتامیه جشنواره فیلم زمین در فضای باز پارک ملت با اهداء تندیس‌ها به برندگان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم زمین، گفت: از ابتدای راه اندازی این جشنواره بسیاری از ما پرسیدند که چرا موضوع جشنواره «توسعه پایدار» است؟ در پاسخ به آنها گفتم کدام ایرانی باوجدانی است که خواهان کشوری پیشرفته، مردمی، مسئولیت پذیر، آگاه و مرفه درکنار حکومت قانون، عدالت اجتماعی، اقتصاد شکوفا، محیطی زیستی پاک و ایمن در کنار تامین آینده نسل های آتی نباشد. ‌قطعا همه ایرانیان آرزوی چنین توسعه ای را دارند.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار رویای همه ایرانیان بوده که برای آن ۲بار انقلاب کردند، افزود: اگر توسعه پایدار را به زبان ساده راه حل برطرف کردن نیازهای امروز بشر بدانیم، نمی‌توان آن را بی‌آنکه به رفع نیازهای نسل آینده فکر کرد درنظر گرفت.

سینما توان بررسی توسعه پایدار را دارد

دبیر جشنواره فیلم زمین با اشاره به برنامه های توسعه محور قبل و بعد از انقلاب گفت: سرنوشت برنامه های توسعه محور آمرانه کاملا نشان داده برنامه ای که مطالعه وضع موجود را دست کم می گیرد یا حقیقت را پنهان می کند به ثمر نمی رسد. امروز توسعه پایدار یعنی مدیریت روابط انسانی و اکوسیستم ها برای تامین حال و آینده بشر.

توحیدی با طرح این پرسش که چه رابطه ای بین جشنواره فیلم و نظریه علمی توسعه پایدار وجود دارد؟ گفت: یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ایرانی تفاوت زبان تخصصی نخبگان فکری با مردم عادی است. مردم زبان پیچیده، فنی و گاه متکبرانه را فهم نمی‌کنند و در این فضای انقطاع و گسست مردم و نخبگان شیادان عوام فریبی که به زبان ساده با مردم سخن می گویند صاحب نفوذ می شوند و از مردم نردبان قدرت می سازند.

وی ادامه داد:‌ در این میان آیا باید نخبگان از زبان تخصصی خودشان عدول کنند یا بخشی از آنها یعنی هنرمندان مسائل پیچیده فکری را با زبان تاثیرگذار به گوش مخاطبان برسانند.

توحیدی همچنین گفت: از این منظر بسیاری از فیلم های سینمایی و انبوهی از آثار کوتاه، مستند و انیمیشن وجود دارد که می توانند مساله توسعه پایدار را از زوایای گوناگون طرح و بررسی کنند و جشنواره بین المللی فیلم زمین با همین امید تاسیس شد تا با برجسته کردن آن دسته از فیلم هایی که به مسائل توسعه مرتبط هستند، به جریان آگاهی بخشی و ابلاغ پیام به مردم کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال به دلیل محدودیت ها بخش بین الملل جشنواره برگزار نشد و امیدواریم از سال آینده با حضور آثار سینمایی از سایر کشورهای جهان و مهمانان بخش بین الملل باشکوه برگزار شود./ایرنا

بیشتر بخوانید

فرهاد توحیدی دبیر جشنواره فیلم زمین شد لیلی گلستان و بهمن کیارستمی داور جشنواره بین المللی فیلم زمین شدند

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دبیر جشنواره فیلم زمین توسعه پایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی اخیراً پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تامین مواد غذایی امضا کرده اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو،سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی اخیراً پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تامین مواد غذایی امضا کرده اند. 

 

این پروژه با عنوان "کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تامین غذا برای دستیابی موفقیت آمیز به اهداف توسعه پایدار" مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

 

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد.

 

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تامین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است. حوزه‌ای که ایران ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

 

از تاثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی موثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

 

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشور‌هایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

دیگر خبرها

  • فائو و ایران پروژه جدیدی برای افزایش اصالت زعفران امضا کردند
  • تحلیل رسانه عبری زبان: حماس بازی نتانیاهو را خراب کرد
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران به دست هایپراستار
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • وزیر خارجه: قطع روابط با اسرائیل در توقف نسل کشی مهم است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی