Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:34:18 GMT

افزایش ۱۶ درصدی میزان سطح زیر کشت پنبه

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۳۷۸۶

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: پنبه و نهاده‌های مرتبط با این محصول، توسط شرکت‌های متقاضی و شرکت‌های نساجی به صورت کشت قراردادی خریداری می‌شود. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابراهیم هزارجریبی در بازدیداز مزارع پنبه در منطقه هلیلان استان ایلام و کوه دشت لرستان، در رابطه با اهمیت کشت پنبه در کشور اظهار کرد: پنبه یکی از گیاهان مهم صنعتی است که ماده اولیه صنایع نساجی را تولید می‌کند و پنبه‌دانه آن در خوراک دام و صنایع روغن کشی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پنبه یکی از گیاهان مهم دارای ریشه‌های عمیق است که در کنار گیاهان زراعی مانند گندم در تناوب زراعی منطقه موثر است.

هزارجریبی با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی برنامه توسعه کشت پنبه را در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده برای سال جاری، میزان سطح زیر کشت را ۱۶ درصد افزایش خواهیم داد تا به تولید پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه که بالغ بر ۳۲۷ هزار تن وش پنبه است، دست پیدا کنیم.

وی افزود: در مناطق مختلف کشور سطح تولید را افزایش داده ایم و استان ایلام و لرستان به تازگی به جمع این استان‌ها اضافه شده است که مناطقی گرم و مساعد کشت پنبه هستند.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در سال جدید، برنامه کشت ۱۸۰۰ هکتار پنبه در منطقه هلیلان و دهلران در استان ایلام و ۲۰۰ هکتار در منطقه کوه دشت لرستان را داریم که این کشت در دو فصل بهار و تابستان انجام خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هکتار در منطقه هلیلان کشت شده و امیدواریم در صورت فراهم بودن شرایط میزان کشت در استان ایلام به بیش از ۱۸۰۰ هکتار برسد.

هزارجریبی با اشاره به خرید قراردادی پنبه توسط کارخانجات نساجی گفت: پنبه و نهاده‌های مرتبط با این محصول، توسط شرکت‌های متقاضی و شرکت‌های نساجی به صورت کشت قراردادی خریداری می‌شود.

وی در رابطه با اشتغالزایی این محصول در استان ایلام و لرستان تصریح کرد: از آن جایی که پنبه یک گیاه اشتغالزا است، در نظر داریم صنایع مربوطه به ویژه کارخانجات پنبه پاک کنی و تولید بذر را در استان ایلام و لرستان راه اندازی کنیم تا از فرآورده‌های جانبی آن هم در حوزه اشتغالزایی استفاده شود.

مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: برنامه کشت پنبه در این دو استان بتواند نقطه عطفی در توسعه کشاورزی، اشتغال و بهبود خاک منطقه باشد و بتوانیم درآمد کشاورزان را افزایش دهیم.   بیشتر بخوانید: آغاز کشت پنبه در کشور/ پیش بینی تولید ۳۲۷ هزارتن وش پنبه در سال جاری

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی کشت پنبه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشت پنبه وزارت جهاد کشاورزی استان ایلام استان ایلام کشت پنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای خراسان جنوبی، مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان در گفتگو با خبرنگار صدا وسیمای استان افزود: سال گذشته یک‌میلیون و ۳۵۹ هزار تن سیمان در خراسان جنوبی تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

آریافر افزود: سال ۱۴۰۲ نیز یک میلیون ۲۷۱ هزار تن سیمان در دو کارخانه سیمان قاین و باقران تولید شد.


وی گفت: در کارخانه‌های سیمان استان تاکنون برای حدود ۷۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.


مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان افزود: سیمان استان علاوه بر تأمین نیاز داخل، به کشور افغانستان نیز صادر می‌شود.


آریافر افزود: سال گذشته ۵۰۲ هزار تن سیمان به ارزش ۱۵ میلیون دلار صادر شده است.


همچنین در سی و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کاری و واحد‌های نمونه خراسان جنوبی، واحد کارگری سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان معرفی شد.


در این جشنواره از شرکت سیمان قاین به عنوان واحد نمونه استان تقدیر شد.تولید سیمان در خراسان جنوبی ۷ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی درآذربایجان غربی
  • افزایش ۱۸ درصدی تولید پتروشیمی ارومیه در ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر