Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده‌های وقفی دماوند و جنگل‌های آق‌مشهد گفت: با ظرفیت قوانین فعلی جنگل‌های آق‌مشهد نمی‌تواند وقف باقی بماند.

به گزارش ایسنا، مسعود منصور امروز در نشست خبری سازمان جنگل‌ها در پاسخ به پرسش ایسنا درباره واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو و انتقال سند تالاب انزلی به این وزارتخانه اظهار کرد: انتقال سند تالاب انزلی به وزارت نیرو اشتباه بوده است و قرار شد که سند را اصلاح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو سند تالاب انزلی به سازمان جنگل‌ها باز خواهد گشت. از سوی دیگر موضوع واگذاری تالاب‌ها به وزارت نیرو نیز در جلسه ستاد ملی تالاب‌ها با حضور اسحاق جهانگیری - معاون اول رییس جمهوری - مطرح شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد که معاونت حقوقی ریاست جمهوری موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کند. درحال‌ حاضر تاکنون در این زمینه ابلاغی به ما نشده است اما سند تالاب‌ها نمی‌تواند به‌جز سازمان جنگل‌ها یا سازمان حفاظت محیط زیست برای سازمان یا وزارتخانه دیگری صادر شود.

منصور با اشاره به وضعیت مالکیت رودخانه‌ها و بستر آن‌ها تصریح کرد: وزارت نیرو لایحه حفاظت از رودخانه‌ها و لایحه آب را تدوین کرده است. به‌طور کلی حریم رودخانه‌ها اگر جزو اراضی ملی باشد در مالکیت دولت است  و سند حریم رودخانه‌ها به‌غیر از سازمان جنگل‌ها نباید صادر شود.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: از سوی دیگر مسیل‌ها و آبراهه‌ها نیز قابلیت تفکیک را ندارند. از این‌رو با وزارت نیرو تفاهم کردیم که سند همه آبراهه‌ها و مسیل‌ها به‌ نام سازمان جنگل‌ها صادر شود همچنین وزارت نیرو پذیرفته است. سند رودخانه‌ها تا درجه پنج به نام منابع طبیعی و رودخانه‌های درجه ۶ به بالا به‌نام وزارت نیرو باشد.

وی در ادامه درباره پرسش دیگر ایسنا درخصوص آخرین وضعیت پرونده‌های وقف جنگل‌های آق‌مشهد و کوه دماوند توضیح داد: جنگل‌ها چه طبیعی باشند و چه دست‌کاشت جزو اراضی ملی است و در آیین‌نامه دولت نیز بر این موضوع تاکید شده است. بر این اساس تاکنون ۸۵۲ پلاک در کشور (بیش از یک میلیون هکتار از عرصه‌ها) که سند وقفی و ملی داشتند تعیین تکلیف شدند. موضع ما این است که جنگل‌های آق مشهد طبیعی است و با ظرفیت قوانین فعلی نمی‌تواند وقف باقی بماند.

ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها وقف دماوند وزارت نيرو جنگل های آق مشهد سازمان جنگل ها وزارت نیرو رودخانه ها سند تالاب تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود

فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیرو‌های اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روز‌های اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیرو‌های مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

دیگر خبرها

  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • افتتاح نمایشگاه وقف
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت