Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - بانک انگلیسی بارکلیز پیش‌بینی کرد که تقاضای نفت با وجود شیوع قابل توجه ویروس کرونا در آسیا بهبود می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک بارکلیز روز جمعه (31 اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که بهبود تدریجی تقاضای نفت، با وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر آسیا و بازگشت احتمالی نفت ایران، تا حد زیادی در حال احیاست و این مسئله همچنان برای قیمت‌های نفت سازنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بانک انگلیسی پیش‌بینی خود درباره تقاضا برای بازارهای نوظهور آسیا (چین سابق) را کاهش داد و تصریح کرد که در صورت تداوم افزایش اخیر شیوع ویروس کرونا، خطر کاهشی بیشتر می‌شود.
بارکلیز گفت: محدودیت‌های گسترده حرکتی در منطقه ممکن است بهبود تقاضا را تا حدی کُند سازد، اما به نظر می‌رسد با توجه به نتایج مثبت برنامه‌های واکسیناسیون در سراسر جهان، این موضوع برای یک دوره پایدار متوقف شود.
این بانک پیش‌بینی می‌کند که قیمت شاخص‌های نفت برنت و دبلیوتی‌آی در سال جاری میلادی به ترتیب 66 دلار برای هر بشکه و 62 دلار برای هر بشکه باشد. بارکلیز انتظار دارد قیمت نفت در سال 2021 میلادی 5 تا 6 دلار برای هر بشکه افزایش یابد.
بارکلیز در یادداشت خود آورده است که توافق سریع برای احیا و اجرای توافق هسته‌ای ایران می‌تواند ریسک‌های کاهشی برای برآورد قیمت نفت این بانک در نیمه دوم سال 2021 داشته باشد.
این بانک اظهار کرد: چنین سناریویی ممکن است سبب سرعت کند تسهیل محدودیت‌های عرضه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) شود و به‌طور بالقوه به قیمت‌ها لطمه بزند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار باز هم نزولی شد

شواهد ناشن دهنده کاهش قیمت ارز در بازار غیر رسمی است.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس بازدید میدانی خبرنگار بازارنیوز، قیمت ارز بازار غیررسمی(آزاد) نسبت به پیش از تعطیلی‌ اخیر، کاهشی شده است.

بنا بر این گزارش میدانی، دلار  تا ساعت 14 امروز(یکشنبه 16 اردیبهشت)، در بازار 60 هزار و 500 تومان قیمت خورده که البته خرید و فروش چندانی در بازار رخ نمی‌دهد و دلار با قیمت های پایین‌تر هم خریدار ندارد.

گفتنی است؛ اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار آزاد، منجر به کاهش نرخ ارز در این بازار شده است.

پایان پیام//

برچسب ها: ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAA

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • افزایش قیمت نفت به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به رفح در نوار غزه
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا
  • منتظر طلای ۳۰۰۰ دلاری باشیم؟
  • پیش‌بینی مهم اقتصاددانان از آینده بازار طلا/ قیمت طلا ممکن است از این عدد فراتر رود