Web Analytics Made Easy - Statcounter

داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها، حق تبلیغات ندارند، استیصال رژیم صهیونیستی برای همگان روشن شد، بررسی آخرین روند مذاکرات وین در کمیسیون امنیت، صندوق‌های رأی و مخالفانش برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها، حق تبلیغات ندارند،  استیصال رژیم صهیونیستی  برای همگان روشن شد، بررسی آخرین روند مذاکرات وین در کمیسیون امنیت، صندوق‌های رأی و مخالفانش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه اول خرداد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت‌ها، حق تبلیغات ندارند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با برنامه پیک بامدادی خبر رادیو با اشاره به اینکه شورای نگهبان در مهلت ۵ روز دوم بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد و دقت زیادی برای بررسی مستندات پرونده‌ها لازم است افزود: به همین علت ما ناچار شدیم از مهلت ۵ روز دوم هم استفاده کنیم و امیدواریم که ان‌شاءالله تا پایان وقت قانونی بتوانیم اسامی کسانی را که صلاحیت شان احراز شده است به وزارت کشور ارسال کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از داوطلبان، تبلیغات انتخاباتی خود را از هم اکنون به ویژه در فضای مجازی آغاز کرده اند گفت: ما این نکته را به مسئولان اجرایی تذکر داده ایم که تبلیغات انتخابات بعد از اعلام نتیجه صلاحیت‌ها شروع می‌شود و طبق قانون قبل از آن به هیچ وجه نامزد‌ها حق تبلیغات ندارند.

کدخدایی افزود: متاسفانه ما با دو مشکل مواجهیم و آن اینکه برخی از کسانی که ثبت نام کرده اند در مناطق مختلف اقدام به سخنرانی می‌کنند که طبق قانون خلاف است و مسئله مهمتر این که در فضای مجازی هم با عناوین مختلف حضور دارند و این حضور هم به اعتقاد ما مغایر قوانین است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار نیست با این اقدامات غیر قانونی برخوردی صورت بگیرد؟ گفت: چون مسئولیت بر عهده حوزه اجراست این مسئولان هستند که باید به ما گزارش رسمی اعلام کنند تا ما بتوانیم بررسی کنیم تا در صورت لزوم تذکر داده یا در بررسی‌ها این وضعیت در نظر گرفته شود.

 

آخرین روند مذاکرات وین در کمیسیون امنیت بررسی می شود

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکشنبه (دوم خرداد) گزارش رییس کمیته هسته‌ای را استماع کرده و سپس به بررسی آخرین روند مذاکرات وین با خضور مسئولان ذیربط می‌پردازند. همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به بررسی و تصویب نگاشت نهادی کمیسیون برای اجلاسیه دوم می‌پردازند.

 

بنابراین گزارش، وزیر اطلاعات سه شنبه (چهارم خرداد) میهمان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می شود تا به سوال تعدادی از نمایندگان از جمله حسین حق وردی نماینده شهریار به همراه ۴۵ نماینده دیگر، روح الله ایزدخواه نماینده تهران به همراه ۴۶ نفر، سیدعلی موسوی نماینده ملکان، سیدمحمود نبویان نماینده تهران به همراه ۵۲ نماینده دیگر، علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۲۲ نماینده، علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۳۲ نماینده، ولی اسماعیلی نماینده گرمی و علیرضا عباسی نماینده کرج به همراه ۳۱ نماینده دیگر، پاسخ دهد.

 

استیصال رژیم صهیونیستی در بیشتر حوزه‌های اطلاعاتی و نظامی برای همگان روشن شد

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل غرب آسیا شب گذشته (جمعه 31 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه استیصال رژیم صهیونیستی در بیشتر حوزه‌های اطلاعاتی و نظامی برای همگان روشن شد، افزود: رژیم صهیونیستی برخی شروط از جمله تخلیه مسجد الاقصی را پذیرفته و این نشان می‌دهد که مقامات این رژیم دچار استیصال شده اند.

 

زارعی با بیان اینکه صهیونیست‌ها فکر می‌کردند که اگر ۲۰۰ نقطه را در غزه هدف قرار دهند شلیک موشک‌ها قطع خواهد شد، گفت: این اتفاق نیفتاد بلکه بیش از ۴۰۰۰ موشک به شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک شد.

 

وی گفت: اسرائیل برنامه مشخصی جز هدف قرار دادن چند نقطه در غزه نداشت.

 

شکست اخیر رژیم صهیونیستی بحران‌های هویتی را برای آنها رقم می زند

حسن کاظمی قمی، کارشناس مسائل غرب آسیا شب گذشته (جمعه 31 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه پیروزی اخیر جبهه مقاومت نظم جدیدی را در منطقه رقم خواهد زد، گفت: پیروزی اخیر مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دستاورد‌های بزرگ منطقه‌ای و جهانی در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه مقاومت و پیروزی باعث خواهد شد تا رژیم صهیونیستی دیگر هیچ وقت نتواند به گروه‌های مقاومت حمله کند، گفت: شکست اخیر رژیم صهیونیستی بحران‌های هویتی را برای صهیونیست‌ها رقم خواهد زد.

 

کارشناس مسائل غرب آسیا بتا اشاره به اینکه روند سازش دیگر مسئله‌ای تمام شده است، گفت: پایتختی قدس برای صهیونیست‌ها تمام شده است.

 

وی با بیان اینکه مقاومت شاهکار بزرگی رقم زد، گفت: راهبرد یهودی سازی به هم ریخت و امروز مسئله غزه نیست؛ بلکه آرمان فلسطین دوباره زنده شده است.

 

کاظمی قمی با اشاره به اینکه با این پیروزی راه هموار شده تا دموکراسی در سرزمین‌های اشغالی حاکم شود، افزود: کشور‌های عربی راهی ندارند جز اینکه از مقاومت حمایت کنند. مصر راه رفح را باز کرد و اعلام کرد که در کنار مقاومت و مردم فلسطین است.

 

صندوق‌های رأی و مخالفانش

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی با بیان اینکه تفکراتی مانند «نه به انتخابات» و «عدم مشارکت» تحلیل درستی از شرایط ایران و جهان که بتواند با ثبات، تغییرات را در خود جای دهد، ندارند، تاکید کرد: صندوق‌های رای تنها راه بی‌بدیل پیوند دادن خواسته‌های نسل‌های جدید در دل جمهوری اسلامی ایران است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهوری و سخنگوی دولت در این یادداشت با عنوان"صندوق‌های رأی و مخالفانش" نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری در این ایام زمینه‌ساز طرح یکی از مبرم‌ترین مسائل و یک اصل بنیــــادین اســـــت که همچون نخ تسبیح یا عنصر پیونددهنده، ثبات و آینده ایران را تضمین می‌کند. فارغ از هیاهوی رقابت‌ها و به قدرت نشستن کدام فرد یا جریان، مسأله مهم برای تفکرات دلسوز و درازمدت نگر می‌تواند نسبت بین امروز و آینده ایران با اصل صندوق‌های رأی باشد. از چند ماه قبل جسته و گریخته می‌شنویم که می‌گویند این بار باید به‌سمت یک «انتخاب بهتر» حرکت کرد تا «انتخابات بهتر» و برخی حتی انتخاب بهتر را در عدم تحقق انتخابات بهتر جست‌وجو می‌کنند. این نوع نگاه‌ها نگرانی‌های زیادی پدید می‌آورد. فضای انتخابات با این استدلال‌ها و همراه شدن آن با آثار تحریم بر زندگی و معیشت و خستگی ناشی از کرونا و تسری نوعی ناامیدی به اینکه چشم‌اندازی برای آینده نیست، مسائل نگران‌کننده‌ای است تا جایی که می‌شنویم برخی حتی از کاهش مشارکت گسترده مردمی ابراز نگرانی نمی‌کنند.

۲- از زمان شکل‌گیری دولت مدرن در ایران درباره صندوق‌های رأی به‌عنوان منبع اداره جامعه دیدگاه‌های مختلفی مطرح شده است. پیش از انقلاب اسلامی، میانجی به‌نام صندوق در نسبت بین حکومت و مردم بی‌معنا بود و تکیه بر نوعی باستان‌گرایی بنیادگرایانه و ناسیونالیسم متورم شده در شعار اما در عمل کشور بدون مردم، فلسفه ساخت قدرت را تشکیل می‌داد. در هیچ یک از ارکان قدرت، صندوق‌ها نه معنا و نه تأثیری در اداره امور داشتند و این بی‌معنایی از سطح کلان سیاسی حتی در صندوق‌های صنفی هم تجلی یافته بود. در تاریخ سیاسی ایران با این نوع نگرش، صندوق‌ها عامل برهم‌زننده نظم شناخته شده بود و بدون نقش مردم، قدرت ملی بیشتر معطوف به نقش‌آفرینی در زنجیره امنیت جهانی بود.

رویکرد اصیل انقلاب پس از پیروزی، تعریفی ناب از میانجی‌گری ملت - دولت را به ارمغان آورد. اما از همان دوره نیز با نحله‌های فکری متفاوت و حتی متعارض روبه‌رو شد که حتی تا امروز نیز این فراز و نشیب‌ها از منظرهای مختلف ادامه یافته است.

این انقلاب یک تعریف مشخص از مفهوم ملیت ایرانی و هویت ملی را به عرصه تاریخ آورد که کاملاً بی‌سابقه و مردمسالارانه بود. مرحوم امام خمینی(ره) در مقابل تعریف شاهانه و آریامهری از ایران که به ایران باستان و به ملت باستان و غیرموجود در لحظه حاضر تکیه داشت و مشروعیت خود را به‌طور ناشیانه‌ای به یک تاریخ باستانی گره می‌زند، از خود ایران واقعاً موجود و از خود ایرانیان به صحنه آمده سخن گفت و در مقابل رویکرد شاهانه «ایران منهای ایرانیان» از هستی نسلی نسل‌های حاضر دفاع کرد و گفت ایران یعنی همین نسل حاضر، یعنی همین ایرانیان که به صحنه تاریخ وارد شده‌اند و حق تعیین سرنوشت خود را می‌طلبند نه آن «ایران تاریخی» و ایران انتزاعی و خیالی که در مخیله شاه به نحو منتزع و مجرد از ایرانیان ساخته شده است.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار داوطلبان قبل از اعلام نتایج صلاحیت ها صندوق های رأی و مخالفانش استیصال رژیم صهیونیستی حق تبلیغات ندارند صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه ثبت نام دانش‌آموزان دوره ابتدایی متقاضی شرکت در ارزیابی جهش تحصیلی آغاز شده و می‌توانند تا پایان خرداد ماه برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: جهش تحصیلی از کلاس اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم دبستان انجام می‌شود.

الماسی در گفت و گو با ایسنا، درباره شرایط ثبت نام جهش تحصیلی گفت: در مرحله اول مدیر مدرسه پس از حصول اطمینان از شرایط دانش آموز ثبت درخواست او را در سامانه سیدا انجام می دهد، سپس بعد از تأیید درخواست توسط مدیر در سامانه سیرت، ثبت درخواست جهش توسط اولیاء در سامانه سیرت برای نوبت گیری و انجام مراحل ارزیابی در مرکز جامع سنجش انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در جهش تحصیلی آزمون هوش و بررسی روانشناختی گرفته می‌شود، افزود: پس از قبولی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، در پایه مورد نظر نیز بجز دروس تربیت بدنی و انضباط، آزمون اخذ می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه زمان ثبت نام و آزمون هوش و بررسی روانشناختی از ۱۰ اردیبهشت تا ۳۱ خرداد است، ادامه داد: میزان بهره هوشی و بررسی روانشناختی در این آزمون در دو طبقه باهوش و پر هوش به ترتیب یک و چند پایه است.

الماسی بیان اینکه به همه اولیاء توصیه می شود تحت تاثیر بازارهای بیرونی برای آمادگی روانشناختی قرار نگیرند، گفت: والدین نگاه واقع بینانه به توانایی بچه های خود داشته باشند و تنها مرجع بررسی صلاحیت های هوشی و روانشناختی برای جهش تحصیلی، وزارت آموزش و پرورش است، لذا از آوردن نتایج مراکز بیرونی جهت تعیین جایگاه خودداری شود.

وی با بیان اینکه از تصمیمات احساسی و هیجانی برای ارتقای تحصیلی فرزندان جدا خودداری شود، افزود: قبل از ارزیابی روانشناختی، هوشی و اعلام نتیجه از امتحان درسی پایه مورد نظر خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان/ شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/ برگزاری دو مانور انتخاباتی
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی / چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • اسلامی: شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک یکشنبه در استان تهران برگزار می‌شود
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی/چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند