Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@04:01:36 GMT

چرا ذوب آهن نتوانست از سد استقلال بگذرد؟

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۴۴۴۵

چرا ذوب آهن نتوانست از سد استقلال بگذرد؟

یک مربی فوتبال گفت: گل اولی که ذوب آهن از استقلال خورد مانند گلی بود که از گل گهر خورد سرمربی و کادر تیم باید برنامه ریزی کنند و طوری روی تیم کار کنند که از گل خوردن تکراری جلوگیری شود تا از پرسپولیس نیز اینگونه گل نخوردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد بازی استقلال و ذوب آهن و  با اشاره به اینکه ذوب آهن جام حذفی را از دست داد، اظهار کرد: مجیدی نیمه اول را نیمه خوبی ندانست و علت را خستگی بازی های آسیایی عنوان کرد که از نظر من درست نیست باشگاه باید تیم و کادری داشته باشد تا بتواند سریع بازیکنان را ریکاوری کرده و خستگی را از تن بازیکنان درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مربی فوتبال عنوان کرد: تفکر استقلال این است که یک سهمیه از آسیا بدست بیاورد به همین جهت بازی حذفی برایش جایگاه خاصی داشت چون امسال در لیگ برتر شانس کمی دارد که  سهمیه ای کسب کند.

شفیعی با بیان اینکه در این بازی استراتژی استقلال روی جام حذفی و استراتژی ذوب آهن روی لیگ برتر بود، اظهار کرد: استقلال با سیستمی که کمتر از آن استفاده می کند و نفراتی که کمتر در دفاع از آنها استفاده می کند، بازی کرد.

وی افزود: در تیم استقلال یزدانی، مرادمند و غلامی در تیم دفاعی روی خط بودند مهدی پور و ریگی وسط زمین و نادری و غفوری در قسمت چپ و راست زمین قرار داشتند و به این صورت جلوی نفوذ و حرکت ذوب آهن را گرفته بودند.

*ذوب آهن از هفت بازی اخیرش، پنج بازی را بیرون از خانه انجام داد

حسن شفیعی عنوان کرد: ذوب آهن از هفت بازی اخیرش، پنج بازی را بیرون از خانه انجام داد به اعتقاد من این موضوع برایش سخت بود چرا که در مناطق مختلفی قرار می گرفت و بدن بازیکنان آمادگی لازم برای عادت کردن با آب و هواهای مختلف را ندارد.

مربی فوتبال با بیان اینکه ذوب آهن بازی های سختی را پشت سر گذاشته بود، بیان کرد: ذوب آهن در بازی قبل که دو هفته پیش در ورزشگاه آزادی انجام داد توانست پیروزی خوبی بدست بیاورد و برد آن بازی برایش مهمتر بود چرا که لیگ برتر بود.

شفیعی در خصوص گل هایی که در این بازی زده شد، افزود: حسینی سرمربی تیم ذوب آهن بعد از بازی گفت از سه گلی که رد و بدل شد دو گل را ما به استقلال هدیه دادیم و استقلال نیز یک گل به ما هدیه داد.

*شرایط ذوب آهن چندان مناسب نیست

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایط ذوب آهن چندان مناسب نیست اگر در لیگ برتر شرایطش بدتر شود احتمال افتادن و سقوطش هست و این به ضررش تمام می شود.

حسن شفیعی بیان کرد: حسینی نیز قریشی، حسینی و محمد زاده را برای دفاع گذشته بود و در دفاع سعی می کردند با تعداد زیادی از نفرات دفاع کنند از اول بازی سعی کردند خیلی خوب دفاع کنند نیمه اول را خوب بازی کردند، پاس های عمق را می بستند، ذوب آهن خیلی خوب حرکت می کرد وهر دو تیم کمتر به دروازه همدیگر حمله کردند.

مربی فوتبال افزود: در نیمه اول ذوب آهن بازی خوبی انجام داد ولی در نیمه دوم تحلیل رفت و دو گل را به استقلال هدیه داد چون بازیکنان ذوب‌آهن در خط دفاع حفظ فاصله نکردند.

شفیعی اذعان کرد: دفاع های وسط زمین ذوب آهن در محاسباتشان مرتکب اشتباه شدند و بازیکنان سر جای خودشان نبودند و پوشش خوبی داده نمی شد که باعت شد گل اول را دریافت کند بعد از گل اول ذوب آهن سعی کرد از سمت راست زمین حمله کند و فشار را زیاد کرد.

وی بیان کرد: هنگامی که ذوب آهن بازی را مساوی کرد می توانست بازی را اداره کند که به اعتقاد من کشش فکری بازیکنان کم شد که باعث شد حسینی تعویض هایی در بازی انجام دهد.

حسن شفیعی ادامه داد: بین بازیکنان هافبک و دفاع تیم ذوب آهن فاصله ایجاد شد و توپ بین این بازیکنان قرار گرفت که قریشی می‌توانست توپ را به کرنر هدایت کند یا با سر توپ را اوت کند ولی پوشش نداد و به این صورت ذوب آهن گل دوم را خورد.

*ذوب آهن می توانست مستحق باخت نباشد

مربی فوتبال افزود: استقلال در نیمه دوم بهتر بازی کرد ولی تیم ذوب آهن می توانست مستحق باخت نباشد و می‌توانستند بازی را به پنالتی بکشانند که متاسفانه بازیکنان ذوب آهن بچگانه عمل کردند و باختند.

شفیعی گفت: ذوب آهن باید به فکر بازی با پرسپولیس باشد بازی حساسی پیش رو دارد حسینی باید از انگیزه بازیکنان در این بازی استفاده کند کمال و مجتبی حسینی و کادر تیم باید به فکر بازی بعد باشنداز این به بعد باید به بازی های مهمتر که لیگ برتر است، برگردند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من فرشادی مهر بازیکن بسیار خوبی است، ادامه داد: گل اولی که ذوب آهن از استقلال خورد مانند گلی بود که از گل گهر خورد سرمربی و کادر تیم باید برنامه ریزی کنند و طوری روی تیم کار کنند که از گل خوردن تکراری جلوگیری شود تا از پرسپولیس نیز اینگونه گل نخوردند.

حسن شفیعی بیان کرد: دفاع ذوب آهن باید بتواند سریع برگردد و اشتباه نکند باید از نقاط ضعف و قوت تیم ها در بازی استفاده شود با اشتباهات تیم دفاع ذوب آهن این بازی به باخت تبدیل شد.

مربی فوتبال عنوان کرد: جهانی در بازی سعی می کرد از سمت چپ زمین حمله کند پیشنهاد من این است که در بازی با پرسپولیس، جهانی را پشت مهاجمین قرار دهند و نفرات دفاعی بهتری را جایگزین کنند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مربی فوتبال ذوب آهن ذوب آهن حسن شفیعی لیگ برتر گل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند

به گزارش "ورزش سه"، روی جلد روزنامه خبر ورزشی مربوط به روز دوم اسفند ۱۳۸۳ نقل قولی از علی انصاریان به انتشار رسیده که بعضی از بازیکنان پرسپولیس را به استقلالی بودن متهم کرده است.

انصاریان که خود زمانی پیراهن‌ پرسپولیس را از تن درآورد و به استقلال پیوست، در این مصاحبه پنبه تعدادی از بازیکنان هم‌تیمی‌اش را زده و احتمالا آنها را به بی‌تعصبی متهم کرده است.

تصویری که روی جلد خبرورزشی است، مربوط به بازی مشهور پرسپولیس و استقلال است که با نتیجه ۳-۲ به سود آبی‌ها به پایان رسید و اتفاقا سه ستاره استقلال در این مسابقه، پیروز قربانی، فرزاد مجیدی و محمود فکری، در این تصویر به چشم می‌خورند.

دیگر خبرها

  • اکبرپور: حسینی گلر استقلال بزرگی کرد/ ملاثانی مقابل سپاهان دسته و پا بسته نیست
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • فلاحت‌زاده: داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • موانع غیرفوتبالی سد راه یحیی گل‌محمدی؛ ماجرا چیست؟
  • گلزن جدید استقلال از دفاع آمد (عکس)
  • عکس‌| نکونام و استقلالی‌ها میزبان یک هوادار خاص
  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • باید با قلبمان بازی کنیم