Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@16:18:45 GMT

روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۴۵۸۷

روباتی که احیای قلبی-ریوی انجام می دهد

برای اولین بار یک روبات "بهیار" به کمک امدادگران در اورژانس آمده و احیای قلبی-ریوی انجام می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بر روی سایر درمان‌های حیاتی تمرکز کنند.

سرویس آمبولانس جنوب مرکزی(SCAS) اولین مرکز در انگلستان است که این فناوری جدید موسوم به "لوکاس ۳" (LUCAS ۳) را استفاده می‌کند.

این دستگاه یک سیستم مکانیکی است که می‌تواند احیای قلبی-ریوی را از زمانی که امدادگران  به محل می‌رسند آغاز کرده و تا رسیدن بیمار به بیمارستان به طور بی‌وقفه ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احیای قلبی-ریوی برای حفظ جریان خون و اکسیژن در بدن در شرایطی که فرد بیهوش است و نفس نمی‌کشد ضروری است.

این روبات‌ها ارزان نیستند به گفته‌ی مرکز "MFI Medical" که این روبات‌ها را می‌سازد هزینه‌ی هر روبات در حدود ۱۶.۹۲۹ دلار است.

سخنگوی سرویس آمبولانس جنوب مرکزی می‌گوید: زمانی که بهیارها می‌رسند تنها هفت ثانیه زمان می‌برد تا از احیای قلبی‌-ریوی دستی فرد را به دستگاه منتقل کنند.

این دستگاه از بلوتوث برای تعیین میزان فشار به قفسه سینه و هشدارهای مربوط به دستورالعمل‌های نجات بیمار استفاده می‌کند و همچنین می‌تواند داده‌هایی جمع‌آوری کند و با پزشک به اشتراک بگذارد.

دکتر جان بلک(John Black) می‌گوید: انجام احیای قلبی-ریوی برای بیمارانی که دچار ایست قلبی شده‌اند بسیار اهمیت دارد اما این موضوع به چند دلیل چالش برانگیز است.

امدادگران هنگام انجام احیای قلبی-ریوی ممکن است خسته شوند که این موضوع بر روی کیفیت عملکرد آن‌ها اثر می‌گذارد. همچنین ممکن است نیاز باشد بیماران از مکان‌هایی دشوار مانند پله‌ها و یا مکان‌های دور افتاده جابه‌جا شوند که این موضوع نیز مانع انجام احیا می‌شود.

همچنین انجام احیای قلبی-ریوی در بخش پشتی آمبولانسی که با سرعت در حال حرکت است برای امدادگران خطرناک است.

این دستگاه خسته نمی‌شود و متوقف نیز نمی‌شود بنابراین می‌تواند احیای قلبی-ریوی با کیفیتی تا زمان رسیدن بیمار به بیمارستان انجام دهد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: احیای قلبی ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین از مهر، سخنگوی دستگاه قضا درباره شفافیت عملکرد دستگاه قضایی درباره پرونده‌هایی که مربوط می‌شود مانند پرونده باغ ازگل بیان کرد: درباره حجت الاسلام والمسلمین صدیقی باید گفت بعد از گزارشی که دادند و اظهاراتی که داشتند، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و افرادی نیز احضار شدند و از ان‌ها تحقیقات مقدماتی به عمل آمده است و استعلامات لازم از مراجع ذیربط از جمله سازمان ثبت درباره نحوه واگذاری انجام شده و از شهرداری انجام شده و اظهارات سردفتری که انتقال در آنجا انجام شده نیز اخذ شده است. در نهایت از کسانیکه اطراف پرونده بودند تحقیقات شده است و این پرونده در مرحله انجام تحقیقات مقدماتی است و پس از تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی‌های لازم در این زمینه صورت می‌گیرد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901318

دیگر خبرها

  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • روایت دردناک امدادگران از صحنه های تصادفات موتورسواران + ویدئو
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر