Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شیوه نامه های بهداشتی برگزاری انتخابات به لحاظ حفظ سلامت مردم و نامزدها اطمینان بخش خواهد بود. از تدارک رسانه ملی برای انتخابات تشکر می کنم.
به گزارش خبرگزاری آریا، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تشریح جزئیات شیوه نامه بهداشتی انتخابات 1400 ،گفت: به منظور کاهش از تجمعات انتخاباتی، صدا و سیما میزان برنامه هایش را دو برابر کرده که این کار جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آقای علیرضا رئیسی پس از نشست ستاد ملی مقابله با کرونا، درباره شیوه نامه های بهداشتی در زمان انتخابات، افزود: هدف اصلی ما این است که محیط به گونه ای سالم باشد که منجر به یک حضور و مشارکت باشکوه در انتخابات شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر اهمیت اطمینان بخش بودن رعایت شیوه نامه از سوی مردم،‌ گفت: نامزد ها و ستادهای انتخاباتی آنها باید کاری کنند که حد اکثر رعایت شیوه نامه ها اجرا شود ، اصل موضوع را گذاشتیم که تبلیغات حد اکثری و سالم و تجمع حداقلی صورت بگیرد.
دکتر رئیسی افزود: هر گونه تجمع در فضای بسته برای نامزد ها ممنوع است. در مساجد، سالن های اجتماع ، سالن های پذیرایی و... نباید تجمعی صورت بگیرد، به جز موارد خاص که در صدا و سیما و نشست خبری با جمعیت محدودی برگزار می شود نباید مراسمی در محیط بسته داشته باشیم.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: در فضای باز این امکان وجود دارد با رعایت شیوه نامه ها زدن ماسک و فاصله اجتماعی نامزدها برنامه های خود را داشته باشند. در استادیوم های رو باز و فضای باز مدارس ، مراکز آموزش عالی و ... امکان برگزاری برنامه های انتخاباتی است.
اقای رئیسی ادامه داد: یکسری اصول هم هست که حتما باید رعایت شود، اینکه در 8 متر مربع در فضای باز حد اکثر یک نفر باشد، در استادیوم های ورزشی حداکثر 30 درصد ظرفیت پر شود ،در های ورود و خروج مراقبت شود و شیوه نامه های بهداشتی حتما رعایت شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از وزارت ورزش و جوانان و نهاد هایی که دارای مکان های سرباز هستند خواسته شده در مراکز استانها و شهرستانها هم قرار دهند و با نامزد ها همکاری کنند.
دکتر رئیسی افزود: وزارت کشور و استانداران موظف شدند در هر استان مکان های مناسب مطابق با شیوه نامه های وزارت بهداشت را در اختیار نامزد ها قرار دهد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هرگونه تجمع در فضای سر بسته ممنوع است. برای ستاد های انتخاباتی با توجه به رنگ بندی استانها همان طور که قبلا گفته شد در شهر های قرمز حد اکثر 15 نفر، نارنجی 20 و زرد 30 نفر می توانند در فضای سربسته با رعایت شیوه نامه ها حضور داشته باشند و هرگونه جشنواره (کارناوال) و استقبال ممنوع شده است.
 
قدردانی ستاد ملی مقابله با کرونا از صداوسیما
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این شرایط صدا و سیما نقش بسیار مهمی دارد، به خاطر اینکه از تجمعات کاسته شود صدا و سیما میزان برنامه هایش را زیاد تر کرده که جای تقدیر دارد.
دکتر رئیسی افزود: رسانه ملی زمان برنامه های انتخاباتی را دو برابر کرده است که خیلی می تواند تاثیر گذار باشد. شبکه های استانی می توانند در این زمینه همراهی کنند.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزارت ارتباطات هم در زمینه حداقل شدن اختلالات اینترنت کمک می کنند. رئیس ستاد مرکزی و ستاد های استانی و شخص نامزد ها باید مسئولیت بپذیرند که ما اطمینان پیدا کنیم شیوه نامه ها رعایت می شود.
وی ادامه داد: در زمان رای گیری هم تعداد صندوق ها افزایش پیدا کرده است و هم تمهیداتی اندیشیده شده که فاصله گذاری برای افرادی که می خواهند رای دهند رعایت شود و خط کشی منظم باشد و ترجیحا در فضای باز باشد.
اقای رئیسی افزود: امیدواریم انتخابات باشکوه بامشارکت بالا داشته باشیم و از سویی به گونه ای اقدام نشود که سلامت مردم به خطر بیافتد.

تازه ترین خبرها از واکسیناسیون علیه کرونا
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آخرین اخبار واکسیناسیون گفت: حدود 5 و نیم میلیون واکسن کرونا در کشور توزیع کردیم و بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار نفر واکسیناسیون انجام شده است.
دکتر رئیسی افزود: واکسیناسیون افراد بالای 80 سال تمام شدو 75 ساله ها هم که از هفته پیش آغاز شد ادامه دارد و از امروز واکسیناسیون بالای 70 ساله ها انجام می شود .
وی گفت: باید این عزیزان به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند تا فردا به انها پیامک ارسال و زمان و مکان ترزیق واکسن به اطلاع انها می رسد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: بسیار امیدواریم در این هفته واکسیناسیون بالای 70 ساله ها را تمام و از یکشنبه هفته اینده 65 به بالا را شروع کنیم و حد اکثر10 روز بعد از ان بالای 60 ساله را اغاز کنیم.
دکتر رئیسی افزود: با اتمام این کار قسمت عمده مرحله دو واکسیناسیون را به پایان رسانیم و در کنار ان افراد دارای بیماری های خاص واکسیناسیونشان به پایان می رسد.
وی گفت: تقاضا دارم تنها انهایی که اس ام اس برایشان می اید مراجعه کنند به اندازه کافی واکسن داریم و جای نگرانی وجود ندارد.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: روند کرونا در بیشتر شهر‌های کشور نزولی شده است.
آقای علیرضا رئیسی در نشست خبری افزود: جلسه امروز با ریاست رئیس جمهور و همه اعضا برگزار و روند کرونا در جهان بررسی و مباحث مهمی بیان شد.
وی گفت: بیشتر استان‌ها روند نزولی را به سرعت طی می‌کنند و این خبر خوبی است. در سه استان بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان از جمله استان‌هایی هستند که حتما باید مراقبت بیشتری انجام شود به ویژه اینکه ما نگران هستیم سوش ویروس هندی و افریقایی در آنجا باشد.
دکتر رئیسی افزود: در حال حاضر روند تحت کنترل است و بسیار امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.
وی گفت: معمولا بعد از ماه مبارک رمضان برخی از جشن‌های عروسی و.. بیشتر برگزار می‌شود و نیاز است دقت بیشتری انجام شود. همچنین با گرم شدن هوا و روشن شدن کولر‌ها و با بسته شدن در و پنجره و گردش نداشتن جریان هوا اگر فردی بیمار باشد، خطر آفرین می‌شود.
دکتر رئیسی افزود: معمولا در اواخر بهار و تابستان برخی سفر‌ها انجام می‌شود که از مردم می‌خواهیم تنها سفر ضروری انجام دهند.
وی گفت: امروز ما بحث شیوه نامه‌ی بهداشتی را که برای انتخابات پیش رو باید به آن توجه شود مطرح کردیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کارناوال انتخاباتی کرونا دکتر رئیسی رعایت شیوه نامه شیوه نامه شیوه نامه ها صدا و سیما نامزد ها فضای باز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت در مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های راه یافته به دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی که امروز ششم اردیبهشت ماه در صدا و سیمای لرستان برگزارشد، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صدا و سیمای استان و معرفی نامزد‌ها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهد بود.

استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزد‌ها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

مدیرکل صدا و سیمای لرستان هم در این مراسم از آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اوایل هفته آینده در استان خبرداد.

علیرضا شیروی افزود: در دور اول انتخابات از ۲۰۰ کانال انتخاباتی کشور، هفت کانال سهم لرستان بود.

وی اظهارداشت: در دور اول انتخابات در هفت حوزه انتخابیه در مجموع ۴۷ مناظره به مدت سه هزار و ۳۰۰ دقیقه پخش شد.

به گفته مدیرکل صدا و سیمای استان لرستان، در دور دوم نیز به هر نامزد یک فرصت ۲۰ دقیقه‌ای برای ارائه برنامه و دیدگاه‌ها داده خواهد شد و سه مناظره ۶۰ دقیقه‌ای نیز بین نامزد‌های این دوره برگزار که اوایل هفته آینده ضبط آنها آغاز می‌شود.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

وی سی مراسم ضمیمه می شود...

دیگر خبرها

  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • رئیس جمهور: مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • مراسم قرعه کشی پخش مناظرات نامزد‌های انتخاباتی در صدا و سیمای لرستان
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی