Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@02:47:14 GMT

جزئیات پروژه‌های ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۴۶۵۸

جزئیات پروژه‌های ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان

فردا _یکشنبه دوم خردادماه ۱۴۰۰_ در هشتاد و یکمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» ۴۱۵۰ میلیارد ریال سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به مشکلات پدید آمده ناشی از استقرار کارگاه‌های صنعتی مشاغل مزاحم در محدوده مناطق شهری نظیر آلودگی‌های هوا، صوتی، زیست محیطی و ترافیکی که از دیرباز و به دلیل نیاز مردم به تأمین مایحتاج زندگی، یکی از وظایف و اهداف کلان سازمان ساماندهی مشاغل شهری، رفع این مشکلات و ساماندهی مشاغل است تا بتوانند از یک سو در ایجاد اشتغال و تأمین کالا و خدمات مورد نیاز شهروندان و کمک به رشد و توسعه صنعت و اقتصاد کشور مؤثر باشد و از سوی دیگر به کنترل آلودگی‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی و ترافیکی شهر اقدام مؤثر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا سازمان میادین و مشاغل شهری شهرداری اصفهان با ایجاد مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی و صنفی در مکان مناسب و با امکانات کافی با تشویق و ترغیب صاحبان مشاغل و جا به جایی و انتقال به این مجتمع‌ها از طریق تصویب آئین‌نامه فروش و مشوق‌ها در شورای شهر اسلامی شهر در ایجاد تسهیلات ویژه و فروش اقساطی توانسته تا حد زیادی مشکلات شهر را کاهش داده و از توسعه صنایع آلاینده و مزاحم در شهر جلوگیری کند.

مجموعه کارگاهی نیک‌اندیش

این مجموعه کارگاهی در سال ۶۷ در زمینی به وسعت ۲۰۰ هزار متر مربع و در شرق اصفهان خیابان مشتاق سوم و با واگذاری قطعات زمین به اتحادیه‌های صنعتی و اتحادیه سنگتراش‌ها مکان‌یابی و عملیات احداث آن آغاز شد.

در این مجموعه ۸۵۶ واحد کارگاهی در قالب ۳۵ بلوک طراحی و پیش‌بینی شده است در حال حاضر تعداد ۲۸ بلوک آن ساخته شده است.

بلوک‌های آماده بهره‌برداری با اعتباری ۳۵ میلیارد تومان که با عرصه ۶.۱۷۵ متر مربع و اعیان ۷.۶۰۲ متر مربع که هر واحد بین ۱۵۰ تا ۲۸۲ متر مربع به صورت متغیر است. از ویژگی‌های این مجموعه کارگاهی موقعیت بسیار مناسب دسترسی به امکانات شهری و دارا بودن امکانات آب، برق، گاز و تلفن است.

فعالیت در این مجموعه کارگاهی عبارتند از سنگ تراشی‌ها، درب و پنجره‌سازان، فلزکاران، تولیدکنندگان صنعت الکترونیک و تراشکاری، صافکاری، نقاشی اتومبیل، نجاری، آلومینیوم کار، مکانیکی، ام. دی. اف کاری است که این واحدها بر اساس آئین‌نامه مشوق‌های فروش به صورت مزایده و تقسیطی واگذار می‌شود.

مجتمع صنفی خواروبار

در راستای اهداف و وظیفه اصلی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری در جهت توسعه و ساماندهی هدفمند مشاغل شهری ایجاد مجتمع صنفی خواروبار خشکبار و مواد غذایی در زمینی با مساحت ۱۵ هکتار به منظور ساماندهی واحدهای صنفی عمده فروشان خواروبار و خشکبار و مواد غذایی اصفهان در سال ۱۳۹۵ آغاز شد که فاز اول شامل ۴۵ سوله با مساحت ۵۷۰ متر مربع با احتساب ۲۵ هزار ۶۵۰ متر مربع عیان و عرصه ۳۶ هزار متر مربع آماده بهره‌برداری و فاز دوم با ۶۶ سوله با متراژ ۳۸ هزار متر مربع عیان و ۸۷.۵۰۰ متر مربع عرصه آغاز به کار می‌شود که هر واحد دارای انبار، مجموعه اداری و حیاط است.

از ویژگی‌های این مجموعه دسترسی به خدمات عمومی همجواری با رینگ سوم و چهارم شهری فاصله تا ایستگاه راه آهن ۱۵ کیلومتر فاصله تا ایستگاه را آهن و همچنین دارای کلیه امکانات آب، برق، گاز و تلفن است که این واحدها نیز بر اساس آئین نامه مشوق‌های فروش به صورت مزایده و تقسیطی واگذار می‌شود.

کد خبر 495274

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مشاغل مزاحم مشاغل شهری شهر پروژه هاي عمراني هر یکشنبه یک افتتاح افتتاح پروژه های عمرانی کلانشهر برنامه ریزی شهری ساماندهی مشاغل سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اصفهان ساماندهي شهري شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مجموعه کارگاهی ساماندهی مشاغل مشاغل شهری متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است، گفت: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر، تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر تکریم و احترام جامعه رسانه‌ای اصفهان از سوی مدیریت شهری اظهار کرد: افزایش ظرفیت نقدپذیری، تکریم اصحاب رسانه و در دسترس بودن مسئولان شهری برای پاسخگویی به جامعه رسانه‌ای اصفهان با هدف ایجاد تعامل و هم‌افزایی با رسانه‌ها رویکرد مدیریت شهری در این دوره بوده است.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال گذشته به برگزاری ۲۶ جلسه تخصصی با رسانه‌های این کلان‌شهر پرداخته است، افزود: ۴ تور رسانه‌ای و ۲۳ افتتاحیه که در مجموع شامل ۵۳ رویداد می‌شود، سال گذشته از سوی شهرداری این کلان‌شهر با اصحاب رسانه برگزار شده است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مجموعه مدیریت شهری آماده تعامل با جامعه‌رسانه‌ای و پاسخگویی به آن‌ها است، تصریح کرد: سال گذشته این مجموعه به‌طور مستمر هر هفته با اصحاب رسانه تعامل داشته و در ارتباط بوده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه طی دو سال گذشته شهرداری اصفهان به بسترآفرینی برای ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط با رسانه پرداخته است، گفت: سال گذشته ۶۶ برنامه تلویزیونی و حدود ۴۰ برنامه رادیویی با حضور شهردار و مسئولان شهری اجرا شد، همچنین در راستای این بسترسازی و برای بررسی چالش‌ها و مشکلات اصحاب رسانه با خانه مطبوعات و انجمن صنفی خبرنگاران این کلان‌شهر نیز ارتباط مکرر و پیوسته‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه امروز مدیریت شهری اصفهان پرداختن رسانه‌ها به ویژگی‌های شاخص شهری است و نباید بدون در نظر گرفتن نقاط قوت این کلان‌شهر تنها به نقاط ضعف و مشکلات آن بپردازیم، خاطرنشان کرد: برند شهر اصفهان باید حفظ شود و رسانه‌ها در این امر خطیر نقش بسیار پررنگ و قابل اهمیتی دارند.

کد خبر 747886

دیگر خبرها

  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود