Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی با حضور معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت پست ایران، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل پست آذربایجان شرقی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای افزایش تعاملات بین دو دستگاه برای صدور کدپستی موقوفات و شناسایی آن‌ها امضا شد.

رمضانعلی سبحانی‌فر، مدیرعامل شرکت پست ایران، در مراسم امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای بین شرکت ملی پست ایران و سازمان اوقاف کشور طی چند ماه گذشته امضا شده که در راستای آن، امروز این تفاهم نامه اجرایی بین دو دستگاه در سطح استان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: این قرارداد و تفاهم نامه با هدف ایجاد تعاملات بیشتر دو دستگاه به اجرا درآمده و بر این اساس اطلاعات مربوط به اداره کل اوقاف در سامانه کدپستی تکمیل خواهد شد و سامانه کدپستی که همان نشانی‌های مکانی املاک بر روی آن آماده است، در اختیار اوقاف قرار می‌گیرد تا این نهاد بتواند املاک خود را شناسایی کند.

وی ادامه داد: در راستای این تفاهم نامه‌، موقعیت مکانی املاک شناسایی شده و اطلاعات املاک با انواع مختلف کاربری از جمله املاک کشاورزی، اداری، تجاری و مسکونی به تفکیک در اختیار سازمان اقواف قرار می‌گیرد تا بتواند اطلاعات کافی نسبت به املاک و موقوفات خود داشته باشد.

سبحانی‌فر اظهار کرد: سازمان اوقاف از این طریق می‌تواند برنامه ریزی‌های بهتری در جهت بهره مندی بیشتر موقوفات و خیران خود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان نیز در ادامه این مراسم، اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای احیای فرهنگ وقف و سنت حسنه نبوی، علوی و فاطمی امضا شده است چرا که بسیاری از مجموعه‌های وقفی در سطح استان از بین رفته و اکنون نیازمند شناسایی هستند.

وی ادامه داد: این همکاری صمیمانه بین دو دستگاه اداره کل پست و اوقاف وامور خیریه انجام گرفته است، تا بتوانیم با مشارکت و همکاری یکدیگر، این موقوفات پنهان و دست نخورده را شناسایی کنیم.

وی افزود: قبلا هم تفاهم نامه‌ای به این شکل امضا کرده بودیم که کارهای موردی در آن انجام گرفت و ثمربخش بود. حال امیدواریم که کل کشور از این تفاهم‌نامه بهره مند شوند و خدمت رسانی برای احیای سنت حسنه وقف و موقوفات به نحو احسن انجام بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وقف تفاهم نامه دو دستگاه کل اوقاف اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تفاهم‌نامه همکاری حوزه علمیه خواهران و اوقاف یزد
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند