Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار مهدی ظفری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: در طلیعه عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز «الی‌بیت‌المقدس» هستیم که پیرو آن سلسله عملیات‌هایی شکل گرفت که این عملیات اوج نتیجه بود.

وی با بیان اینکه این عملیات پیشینه عملیات فتح المبین و طریق القدس را دارد گفت: در این عملیات شهدای همدان مانند شهید محمود شهبازی، انسان فرهیخته‌ و مدیر و فرمانده در جنگ حضور داشتند؛ نقش ایشان در عمق بخشی به دفاع مقدس را می‌توان همتراز شهید چمران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات الی‌بیت المقدس مقدمه تغییر استراتژی انقلاب اسلامی در دنیا 

 مدیرکل  بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید به اینکه عملیات الی‌بیت‌المقدس مقدمه تغییر استراتژی نظام و انقلاب اسلامی در دنیا بود افزود: هیچ کشوری مخالف جنگ رژیم بعثی صدام با ایران نبود و همه موافق بودند که با ما بجنگد، تا زمانی که ما تغییر استراتژی دادیم.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی عملیات رمضان تغییر استراتژی جمهوری اسلامی در میان تمام کشورهای جهان بود گفت:  تغییر استراتژی ما از دفاع به تهاجم باعث پیروزی در عملیات الی بیت‌المقدس بود.

ظفری با اشاره به تحمیل استراتژی دفاعی ایران به دشمن که تا آخر جنگ‌ این استراتژی باقی ماند عنوان کرد: وقتی خرمشهر آزاد شد امام(ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست».

وی با بیان اینکه اینکه امام (ره) به دنبال این بود که با این جملات نگاه ما فرماندهان را متوجه حرکت حکومت اسلامی کند؛ تضاد در ایجاد تمدن را موضوع امروز دنیا عنوان کرد و گفت: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد تمدنی هستند که نوع تمدن و حاکمیت آنها با نظام اسلامی متفاوت است و ما نیز مخالف آن هستیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه دفاع مقدس سرمایه عظیمی است که می‌تواند برای جوانان انقلاب بسترساز باشد گفت: دستاوردهای زیادی از دفاع مقدس داریم که یکی تنبیه متجاوز و دیگری قدرت بازدارندگی ماست.

 اجازه ندهیم ارزش‌های دفاع مقدس در بستر نگاه حزب و جناح کوچک شوند

وی با تاکید به اینکه خروجی بازدارندگی باعث می‌شود در صحنه سوریه حضور یابیم و فرموده شهید سلیمانی که وعده سه ماه بعد را برای پایان حکومت داعش دادند، محقق شود افزود: تاثیر دفاع مقدس باعث می‌شود بزرگانی چون شهید سلیمانی در دام وابستگی نیفتند.

ظفری با بیان اینکه اندیشه شهید سلیمانی جهانی بود و فرهنگ دفاع مقدس بود که شهید سلیمانی را بزرگ کرد گفت: فرهنگ دفاع مقدس انسان‌ساز است که باید آن را تبیین و بسترسازی کنیم و اجازه ندهیم ارزش‌های آن در بستر سلایق، حزب، گروه، جناح چپ و راست کوچک شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراتب گفتمان‌سازی، اجماع‌سازی است افزود: دفاع مقدس باید در حوزه گفتمان‌سازی قرار گیرد و اجماع‌سازی انجام و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با تاکید به اینکه باید به دل آموزش و پرورش برویم و اقدامات فرهنگی انجام دهیم که از ابتدا کار اندیشه صورت گیرد بیان کرد: همه باید بسیج شوند تا این موضوع اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ حوزه تغییر در نگرش و بینش است و گاهی ممکن است کاری انجام شود اما اثرگذاری مهم است که باید مورد توجه باشد گفت:  امسال ابلاغی توسط ستاد کل نیروهای مسلح به بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع‌ مقدس کشور شد که طبق آن مجموعه مناسبت‌های سال در قالب برنامه‌هایی اجرایی شود.

ظفری با بیان اینکه این مهم در استان به شکل بومی ابلاغ شده تا کار انجام شود تصریح کرد: باید همه بسیج شویم و در مسیر گفتمان‌سازی قرار گیریم، اگر در مسیر گفتمان‌سازی اجماع‌سازی صورت گیرد مشکلات موجود نخواهد بود.

وی با تاکید به لزوم نهادینه‌شدن فرهنگ مطالبه‌گری به خصوص از سوی رسانه‌ها افزود: رسانه‌ها متولی امر مطالبه‌گری باشند، یکی از رسالت‌ها ایجاد تعهد در ذهن مسوول است چراکه اراده مسوول متعلق به خود نیست و اراده جامعه و شهداست که باید کمک کنیم در این راستا کار انجام شود.

تجمع مردمی بزرگداشت سوم خرداد در میدان امام(ره)

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در همدان از برگزاری تجمع مردمی در میدان امام(ره) در روز سه‌شنبه هفته جاری خبر داد و گفت: رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتابی که در سال ۹۹ چاپ شده در دستور کار است که در این مهم از ظرفیت مردمی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان کمیته پژوهش و آموزش شکل گرفته که در این راستا آموزش نویسندگی را هم داریم گفت: سال گذشته ۱۳ عنوان کتاب در اسدآباد نوشته شد و نقش زنان در جامعه دینی و دفاع مقدس و روحانیت در این عناوین مورد توجه قرار گرفت.

ظفری با تاکید به اینکه وقتی رهبری می‌فرمایند که خرمشهرهایی در پیش رو داریم، باید توجه به دفاع مقدس در یک روز نباشد در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که روند توسعه باغ موزه دفاع مقدس همدان چطور پیش می‌رود افزود: توسعه آن را در برنامه داریم که هنوز فاز ۵ و ۶ تکمیل نشده و نیاز به اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه البته معتقدیم اگر کاری انجام می‌دهیم باید به وضعیت معیشت مردم هم توجه کرده و با مردم حرکت کنیم افزود: ایجاد گالری یا (دیوارنمای) متعلق به شهدای مدافع حرم سراسر کشور در همدان اتفاق بزرگی در مجموعه باغ موزه دفاع مقدس بود که در این راستا ۵۰۵ شهید معرفی می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه قصد داریم هر سال هر استانی یادواره شهدای مدافع حرم خود را در  باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار کند در پایان از مردم خواست در سامانه گرامیداشت مناسبت‌های ملی و استانی به آدرس defadoc.ir ثبت‌نام و مناسبت‌ها را در آنجا ثبت کنند.

گفتنی است در این مراسم پوستر نقش شهدای همدان در آزادسازی سوم خرداد رونمایی شد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان انقلاب اسلامی سردار سلیمانی سوم خرداد تغییر استراتژی الی بیت المقدس شهید سلیمانی گفتمان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095157

دیگر خبرها

  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • «رنگین‌کمان تمدن‌ها» رونمایی می‌شود
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند