Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 12 مرکز در حوزه خدمات‌دهی به بیماران روانی مزمن گفت: هم اکنون 450 بیمار در چهار مرکز شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

دکتر نیلوفر اختیاری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بیماران روان مزمن از روی سابقه آنها در مراجعه و بستری در بیمارستان بیماران روان تشخیص داده می شوند، گفت: افرادی که چندین دوره در بیمارستان بستری شده اند به نوعی بیمار روان مزمن محسوب می شوند و باید تحت مراقبت های بیشتری قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این بین شرایط نگهداری از این بیماران در برخی خانواده ها وجود ندارد و به ناچار این افراد به مراکز شبانه روزی بیماران روان مزمن سپرده می شوند.

اختیاری گفت: هم اکنون چهار مرکز شبانه روزی بیماران روان مزمن شامل دو مرکز مردان و دو مرکز زنان در استان فعال است که در این مراکز 450 بیمار نگهداری می شوند.

وی به رسوب برخی بیماران در این مراکز گفت: این امر موجب شده بیماران پشت نوبتی داشته باشیم و تلاش ما این است به نحوی بیمارانی که با دارو بیماری آنها کنترل شده به درون خانواده برگردند که این شرایط برای بهبودی وضعیت آنها نیز بهتر است.

این مسئول گفت: در حال حاضر در این مراکز شبانه روزی خدمات فیزیوتراپی، ساخت صنایع دستی، سرگرمی و ... هم به بیماران ارائه می شود.

اختیاری به فعالیت دو مرکز روزانه بیماران روان مزمن در استان هم اشاره کرد وافزود: در این مراکز خدمات و آموزش هایی در خصوص اشتغال، یادگیری مهارت و ... به مددجویان ارائه می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه افزود: علاوه بر اینها شش مرکز ویزیت در منزل هم برای بیماران روان مزمن در استان فعال است که از این تعداد پنج مرکز در کرمانشاه و یک مرکز در اسلام آبادغرب فعالیت دارد.

اختیاری گفت: این مراکز ارائه خدمات دارو و درمان، خدمات پرستاری و خدمات روانشناسی در منزل را برای بیماران روان مزمن برعهده دارند.

وی در خصوص تعداد بیماران روان مزمن گفت: واقعا برآورد دقیقی از تعداد این بیماران در جامعه وجود ندارد، اما آنچه مسلم است در حال حاضر بیماران پشت نوبتی داریم که باید تعدادی از بیماران مراکز ترخیص شده تا این بیماران جایگزین شوند.

اختیاری گفت: برخی از این بیماران مجهول الهویه هستند و خانواده آنها را رها کرده اما برخی دیگر خانواده دارند و می توان با کنترل بیماری از آنها در منزل مراقبت کرد و توصیه ما این است که خانواده از بیماران خود تحت خدمات ما در منزل مراقبت کنند که به بهبود هرچه سریعتر وضعیت آنها کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه بهزيستي بیمار روانی بیماران روان مزمن شبانه روزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی این چند روز ۶۰ تیم عملیاتی راهداری و ۱۹۰ راهدار با ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات به صورت شبانه روزی برای عملیات بازگشایی محور‌های روستایی بکارگیری شدند.

او افزود: به راه‌های ارتباطی بیش از ۳۵۰ روستا در استان طی چندین روز گذشته در اثر سیلاب آسیب وارد شد که با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری همه محور‌های آسیب دیده از سیلاب اخیر بازگشایی شد.

جلال زاده تصریح کرد: در حال حاضر راهداران مشغول پاکسازی پل ها، آبنماها، تخلیه قنو‌ها و ریزش برداری کامل محور‌های خاکی و کوهستانی با هدف ایجاد ارتباط ایمن و پایدار برای راه‌های مذکور هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بازگشایی راه‌های ارتباطی ۳۵۰ روستای سیل‌زده در خراسان جنوبی
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان