Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، فلورا سام نویسنده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون و سفیر انجمن اهدای عضو ایرانیان به بهانه روز ملی اهدای عضو جمعه 31 اردیبهشت ماه مهمان برنامه «دست در دست» بود.

بنا بر این گزارش، فلورا سام درباره اهدای عضو چهره های شناخته شده در برنامه «دست در دست» توضیح داد: وقتی کسی که بین مردم شناخته شده است دست به کاری (چه مثبت و چه منفی) می‌زند بیشتر دیده می‌شود چون مردم به هر حال انتظارات بیشتری از این افراد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده و کارگردان «باغ سرهنگ» در ادامه بیان داشت: وقتی اعضای زنده‌یاد عسل بدیعی اهدا شد قبل از او هم بسیاری دیگر این کار را انجام داده بودند اما چون مرحومه بدیعی یک چهره دوست داشتنی بود تاثیر بیشتری در جامعه داشت. مردم وقتی نام عسل بدیعی می‌آید یاد پیوند عضو می‌افتند و جالب‌تر اینکه اولین فیلم سینمایی هم که او بازی کرده بود درباره پیوند بود.

وی در این زمینه به خاطره‌ای اشاره کرد و گفت: زمانی که رضا داوودنژاد به عنوان همسر خواهر زنده‌یاد عسل بدیعی نیاز به پیوند عضو داشت، عسل روی صحنه جشن نفس درخواست کرد که برای رضا عضو اهدایی پیدا شود و سال بعد وقتی عمل پیوند عضو انجام شد، دیگر خودش نبود که جشن بگیرد و اعضایش اهدا شده بود.

سام افزود: وقتی با خانواده عسل صحبت می‌کردم متوجه شدم به خاطر روحیه‌ای که ایشان داشت بدون هیچ درنگی اعضای زنده‌یاد را اهدا کردند.

فلورا سام پیرامون فعالیت خود به عنوان سفیر انجمن اهدای عضو توضیح داد: سالانه 25 هزار نفر به دلیل نبود اعضای پیوندی جان خود  را از دست می دهند در همان سال بیش از 7000 هزار عضو پیوندی به دلیل عدم رضایت خانواده‌ها زیر خاک مدفون می‌شوند. همین چند خط کافیست برای اینکه ما به اهمیت نجات جان یک انسان بیشتر فکر کنیم.

نویسنده «نشانی» که مهمان برنامه «دست در دست» بود سپس افزود: پس از مرگ مغزی حداقل بیش از 8 عضو اصلی  در هر بدن می‌تواند به دیگران منتقل شود و جان 8 نفر دیگر را نجات دهد، چرا نباید این اتفاق بیفتد. طبق آمار فقط یک سوم خانواده ها رضایت می دهند و این مساله نشان می‌دهد این اتفاق نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.

فلورا سام ادامه داد: فکر می‌کنم یکی از عمده دلایلی که خانواده‌ها رضایت نمی‌دهند این است که فکر می‌کنند ممکن است عزیزشان امکان برگشت داشته باشند. بسیاری از ما فرق بین مرگ مغزی و کما را نمی‌دانیم و چون این عزیز به کمک یک دستگاه نفس می‌کشد و نفس کشیدنش را می‌بینیم نمی‌توانیم اجازه دهیم که اعضایش اهدا شود. در حالیکه مرگ مغزی در حقیقت از کار افتادن کامل مغز است و امکان برگشت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه امیدوارم هه درباره فرهنگ اهدای عضو بیشتر فکر کنیم و خودمان را جای کسانی که منتظر اهدای عضو است بگذاریم؛ اظهار داشت: گرفتن کارت اهدای عضو به خانواده نشان می‌دهد که خواسته قلبی ما اهدای عضو است بنابراین در شرایط حیاتی به خانواده برای گرفتن یک تصمیم مهم کمک می‌کند.

«دست در دست» کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی و اجرای سیاوش عقدایی که جمعه‌ تا یکشنبه هر هفته بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگردان فلورا سام عسل بدیعی جشن نفس اهداءعضو دست در دست فلورا سام اهدای عضو عسل بدیعی مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را برعهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلیت دین اسلام برای او توضیح داده شد. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دو ماهه هم یک وکیل کار‌های مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد.

این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است. گویا در این مدت کار‌های مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

 به موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را برعهده دارد.

منبع: تسنیم

tags # ژوزه مورایس سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد استانی اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • ماجرای جنجالی شدن اهدای دکترای افتخاری به رئیسی
  • ماجرای اهدای دکترای افتخاری به رئیسی و انتقادی که گاف از آب درآمد!
  • سردار رادان: دشمن می‌خواهد از خاکریز عفاف و حجاب بگذرد | تیرهایی را که به سمت ما رها می شود مبارک می دانیم