Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرک صنعتی سقاوه به مساحت ۸۰۰ هکتار بزرگترین شهرک صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد است و تاکنون ۶ قرار داد در این شهرک منعقد شده  که البته با حضور سرمایه‌گذار رونق بیشتری به خود خواهد گرفت.

اما آیا زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای حضور سرمایه‌گذاران در این مکان‌ها فراهم است؟ از سوی دیگر، اینکه واحدهای تولیدی با چه مشکلاتی دست و پنجه مرگ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید هاشم موسوی جهان‌آباد با اشاره به ۱۳شهرک و ناحیه صنعتی عملیاتی استان گفت: ۳۴۳  واحد تولیدی با اشتغال ۵ هزار و ۲۳۳ نفر بر اساس مجوز  در این واحدها مشغول به کار هستند و این بخش اشتغال خوبی در استان ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی گفت: آنچه مورد نیاز شهرک‌های صنعتی است فراهم شده و شهرک‌ها آماده سرمایه‌گذاری صنعتگران و فعالان بخش اقتصادی هستند.

اما علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان شهرک‌ها و صنایع کوچک با اشاره به زیرساخت‌های شهرک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب، برق و گاز مهمترین زیرساخت‌های مورد نیاز واحدهای مستقر در شهرک‌ها هستند و این استان مشکل زیرساختی ندارد.

وی به اختصاص ۴۸ درصد اعتبارات قانون بودجه به حوزه راه و شهرسازی اشاره و عنوان کرد: شهرک‌ها در این اعتبار دیده می‌شوند و قیر رایگان برای رفع مشکل جاده شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود.

معاون وزیر صمت بیان کرد: آب و برق شهرک صنعتی سقاوه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی این استان تامین شد و به استان برای تامین سایر زیرساخت‌ها کمک خواهیم کرد، ضمن اینکه ۶۰ هکتار با شهرک صنعتی یاسوج ۳ اضافه خواهد  شد.

وی همچنین مشکل تامین نقدینگی را مهمترین مشکل شهرک‌ها و نواحی صنعتی دانست و گفت: ۵۷ درصد مشکلات مربوط به تامین نقدینگی، ۱۶ درصد تامین بازار فروش کالا است و تامین مواد اولیه، مشکلات مالی و مالیاتی و تامین اجتماعی در رده‌های پایین قرار  دارد.

رسولیان از اختصاص ۷ هزار میلیارد به حوزه صنعت خبر داد و گفت: ۴۰ هزار واحد جدید در سطح کشور در مرحله احداث است که امیدواریم امسال ۳ هزار واحد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی بویراحمد اشتغال یاسوج شهرک های صنعتی زیرساخت ها شهرک صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد

نیکویی رییس اورژانس استان گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال کلنگ زنی شد و تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.   این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.   همچنین عملیات اجرایی ساخت سه پایگاه امدادرسانی اورژانس جاده ای در شهرستان های بویراحمد و گچساران دیروز شنبه هشتم اردیبهشت ماه با حضور دکتر جعفر میعاد فر ،رییس اورژانس کشور آغاز شد.   سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این پایگاه های اورژانس جاده ای در ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد (جاده کمربندی)، روستای کوشک یا آب سپید ( جاده ارتباطی یاسوج به بابامیدان) و منطقه لیشتر شهرستان گچساران کلنگ زنی شده است.   امین نیکویی نژاد افزود: پایگاه اورژانس جاده ای منطقه کوشک در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع با ۲۵ میلیارد ریال،پایگاه اورژانس جاده ای ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد در زمینی به مساحت ۳۶۰ متر مربع، با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و پایگاه اورژانس جاده ای منطقه لیشتر از توابع شهرستان گچساران هم در زمینی به مساحت ۴۵۰ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کلنگ زنی شده است.   وی تاکید کرد: در مناطق کوشک و ورودی شهرک های صنعتی شهرستان بویراحمد پیش از این امدادگران در پایگاه های کانکسی و شرایط سختی مستقر بودند.
کلنگ زنی چند پایگاه اورژانس، بررسی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در بخش های مختلف و همچنین بازدیدهای میدانی از پایگاه های اورژانس از برنامه های سفر ۲ روزه رییس اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد است. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد