Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزتارش خبرنگار مهر، غلامرضا مهرجو در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان گناوه در پی وقوع ۵ ریشتری در این شهرستان اظهار داشت: مدیران همه دستگاه‌های متولی در مواقع بحرانی باید در جلسه مدیریت بحران حضور یابند و عدم حضور مدیران دستگاه‌ها مرتبط در این مواقع قابل توجیه نیست.

فرماندار گناوه افزود: پس از وقوع زمین لرزه ۵ ریشتری بعد از ظهر جمعه در شهرستان بلافاصله هماهنگی‌های لازم با دهیاری‌ها و شوراهای روستاها برای بررسی و گزارش خسارات احتمالی انجام شد و بخشدار مرکزی به همراه اکیپ‌های هلال احمر و گروه‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در همین راستا فراخوان مدیران ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام شد و جلسه اضطراری در محل فرمانداری برگزار شده است.

وی گفت: شرایط مردم در روستاهای آسیب دیده از زلزله باید با جدیت مورد توجه باشد و تمهیدات و اقدامات برای رفع مشکلات مردم انجام شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: با توجه به شرایط آب هوایی منطقه، مدیریت بحران استان پیگیری‌های لازم به منظور تأمین کانکس مورد نیاز برای مناطق زلزله زده شهرستان از مرکز را به عمل آورد.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن تمهیدات و اقدامات لازم برای بهسازی منازل آسیب دیده را انجام دهند و نسبت به بازسازی، مقاوم سازی، تعمیرات و تسهیلات مربوط به خسارات وارده به واحدهای مسکونی اقدام کند.

فرماندار گناوه با تاکید به اینکه تکلیف واحدهای مسکونی زلزله زده در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان هرچه سریع‌تر مشخص شود افزود: تداوم پس لرزه‌های شدید در شهرستان باعث شده که واحدهای مسکونی آسیب دیده ناامن شوند و باید تدابیر لازم برای کمک به زلزله زدگان اتخاذ شود.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نسبت به توزیع چادر و اقلام موردنیاز و بسته‌های معیشتی زلزله زدگان اقدام کند.

فرماندار گناوه یادآور شد: وقوع زلزله و پس لرزه‌ها قابل پیش بینی نیست لذا برای اسکان اضطراری در این مواقع مصلی جمعه، سالن‌های ورزشی و هلال احمر و مدارس با شرایط مناسب آمادگی لازم را داشته باشند

وی گفت: همه ما به عنوان مسئول باید از حقوق مردم صیانت و حفاظت کنیم و در این مورد با کسی تعارف نداریم و در صورت مشاهده تخلفی د هر شخصی موارد به مراجع قانونی معرفی شوند.

وی اضافه کرد: دهیاران همانند یک مدیر دستگاه اجرایی نسبت به انجام وظایف قانونی خود عمل کنند و در صورت هر گونه کوتاهی و سهل‌انگاری برابر قانون مسئولیت دارند.

مهرجو اضافه کرد: در مواردی خاموشی غیر منتظره برق مانند یا موارد دیگر رخ می‌دهد علت قطعی به مردم اطلاع رسانی شود و این از حقوق اولیه و تکریم شهروندان و مشترکان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار گناوه پیرامون روشنایی معابر به خصوص در مناطق زلزله زده گفت: برای تأمین روشنایی معابر به ویژه در مناطق زلزله زده اکیپی فوری تشکیل و آماده باشد.

بخشدار مرکزی گناوه نیز گفت: در دقایق اولیه وقوع زلزله با هماهنگی انجام شده با فرماندار شهرستان برای بازدید از روستاهای مرکزی تیم‌های ارزیاب و گروه‌های امدادی جمعیت هلال احمر به روستاها اعزام صورت گرفت.

خدیجه دشتی افزود: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته میدانی و گزارش‌های دهیاران و شوراها بیشتر شدت زمین لرزه ۵ ریشتری عصر جمعه این شهرستان در روستای تاج ملکی بخش مرکزی بوده است که که به صورت حضوری از این منطقه بازدید انجام شد.

وی گفت: در بازدید صورت گرفته از این روستا خسارات در حد ریزش نمای ساختمان‌ها بود یا دیوارهای منازل که در زلزله‌های قبلی دچار ترک خوردگی شده بودند، مجدد ترک بیشتری خورده بودند و عمق آنها بیشتر شده بود ولی خوشبختانه تخریب منازل مسکونی رخ نداده بود.

بخشدار مرکزی گناوه افزود: پس از این روستا بازدید از سایر روستاها و دریافت گزارش از دهیاران روستاها پیرامون اعلام خسارات انجام شد که خسارت جزئی و ترک‌های کمی در ساختمان‌ها ایجاد شده است.

در این نشست دستگاه‌های مختلف گزارشی‌هایی از وضعیت مناطق زلزله زده و اقدامات انجام شده ارائه کردند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج ریشتر در عمق هشت کیلومتری زمین ساعت ۱۶ و ۲۲ دقیقه روز جمعه شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر را لرزاند و باعث نگرانی مردم به ویژه در روستاهای نزدیک به مرکز این زمین لرزه شد.

بر اساس داده‌های مرکز لرزه‌نگاری کشوری موقعیت این زمین لرزه در عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ و طول جغرافیایی ۵۰.۵۹ ثبت شده است.

این زمین لرزه در فاصله ۲۲ کیلومتری بندر گناوه ،۳۱ کیلومتری بندر ریگ و ۳۳ کیلومتری بندر امام حسن رخ داده است.

وقوع زمین لرزه ۵.۹ ریشتری در ۲۹ فروردین ماه سال جاری در شهرستان گناوه، در این شهرستان طی ماه‌های اخیر صدها پس لرزه رخ داده است که اگر چه خسارت جانی در بر نداشته است اما باعث نگرانی مردم شده است.

کد خبر 5217677

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه مدیریت بحران زلزله انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا فلسطین بوشهر جنبش ازما آمار کرونا اردبیل گرگان واکسن کرونا عکس استانها کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا زلزله مناطق زلزله زده فرماندار گناوه مدیریت بحران زمین لرزه هلال احمر انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۵۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن خصوصی و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

سردار یحیی الهی امروز ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سرقت از منازل و اماکن خصوصی در شهرستان خرم‌آباد، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و انجام عملیات منسجم و غافلگیرانه ۳ نفر از سارق و یک نفر مالخر را دستگیر و جهت انجام تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۲۶ فقره سرقت منازل و اماکن خصوصی اعتراف که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

الهی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد مشکوک افراد ناشناس، به ویژه در ساعات پایانی شب، موضوع را سریعا از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • انهدام باند سارقان و کشف ۲۶ فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه