Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: برگزاری تجمع‌های پیش از موعد انتخاباتی در این استان ممنوع است و فرمانداران بایدمراقبت لازم را در این زمینه داشته باشند.

به گزارش برنا ار اراک، سید علی آقازاده  در نشست ستاد مدیریت کرونا استان مرکزی، افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان باید نظارت کافی را برای برگزاری نشست‌های انتخاباتی در زمان مقرر داشته باشند و در صورت برگزاری هرگونه تجمع انتخاباتی غیررسمی و پیش از زمان تعیین شده، متخلفان را به مقام قضایی معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فعالیت تبلیغاتی برای انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه جاری و رقابت‌های تبلیغی شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی  نیز ۲ هفته پیش از رای‌گیری خواهد بود و برگزاری هرگونه تجمع‌ انتخاباتی در مکان‌ بسته برای مقابله با شیوع ویروس کرونا ممنوع است و باید برنامه‌های انتخاباتی در محیط های سرباز طراحی و اجرا شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در جریان انتخابات پیش رو، برای جلوگیری از شیوع موج بعدی کرونا در این استان، نیروی انتظامی باید در کنار فرمانداران شهرستان‌ها برنامه‌ریزی مناسبی را برای چهار روز تعطیلی هفته آتی داشته باشند.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۵۹ معبر برای جلوگیری از ورود خودروهای غیر بومی به استان مرکزی همانند سال گذشته و عید فطر در تعطیلات هفته آتی در مسیر های برون شهری کنترل جدی دارد و جاده‌های فرعی نیز مسدود می‌شوند.

وی اظهار داشت: مبتلایان و مراجعان سرپایی کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان مرکزی در هفته چهارم اردیبهشت ماه نسبت به ۲ هفته گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است و موارد فوت و بستری این بیماران نیز در این مدت به یک سوم کمتر گزارش شده است.

استاندار مرکزی افزود: کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، موارد فوت و بستری این بیماران در مراکز درمانی استان مرکزی با همکاری مردم و دستگاه‌های استان محقق شده و این مهم نشان از عبور از پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ در استان است.

آقازاده خاطرنشان کرد: استان‌های جنوبی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا وضعیت مناسبی ندارند و احتمال هجوم دوباره کووید ۱۹ با سویه هندی در این استان وجود دارد و درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است دوباره شرایط دشوار بر استان حاکم شود.

وی، با یادآوری آغاز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان مرکزی گفت: این استان از نظر واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از شرایط مناسبی برخوردار است  و پیش‌بینی می‌شود از پایان خرداد ماه واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال در استان آغاز شود.

استاندار مرکزی افزود: پیشنهاد واکسیناسیون عوامل انتخابات، نیروی انتظامی و اعضای صندوق ارایه شده و امید می‌رود که تا پیش از برگزاری انتخابات واکسیناسیون این افراد انجام شود.

وی ادامه داد: یک‌هزار و ۱۸۴ صندوق رای در استان مرکزی پیش‌بینی شده و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت ۱۱۰ صندوق به تعداد صندوق‌های رای افزوده شده‌ است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار مرکزی کرونا اراک استاندار مرکزی داشته باشند استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ایمان شمسایی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج در نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که امروز دهم اردیبهشت به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و با حضور سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این سازمان برگزار شد، گفت: این مبلغ درسهمیه سفر هوایی سالانه افرادی که به خارج از کشور مسافرت می‌کنند، محاسبه نخواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت هم در ادامه این نشست با اشاره به روند مطلوب فرآیند امور اجرایی اخذ روادید زائران حج ۱۴۰۳ گفت: رقم طلب برای ۷۴ هزار نفر زائرحج پیش رو تاکنون اخذ شده است.

سیدعباس حسینی، عملیات ثبت نام در استان‌ها را نزدیک به اتمام دانست و افزود: دریافت رقم طلب بیش از ده هزار نفر دیگر هم درحال انجام است و بدنبال آن اخذ روادید صورت خواهد گرفت.

نصرالله فرهمند مدیرعامل موسسه فرهنگی «عمره سعادت» که اجرای عملیات عمره را برعهده دارد نیز در این نشست درباره برنامه ریزی اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی قبل و بعد از عملیات حج گفت: هماهنگی با هواپیمایی در این خصوص انجام شده است و انتظار می‌رود که پس از عملیات حج ۱۴۰۳ با توجه به زیرساخت‌های پیش بینی شده از بیست ایستگاه پروازی زائران به دو فرودگاه مدینه و جده منتقل شوند.

طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر هم در ادامه این نشست درباره هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی به عمره گزاران و زائران حج پیش رو و انتقال دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز در حج ۱۴۰۳ گزارشی ارائه کرد.

مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز درخصوص سامانه جامع حج، عمره و عتبات گزارش داد و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت هم بر لزوم اخذ و توجه به دیدگاه‌های همه دست اندرکاران مرتبط با این حوزه‌ها در تدوین نهایی سامانه یادشده تاکید کرد.

 

دیگر خبرها

  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • اختلالی در اینترنت مناطق مرکزی تهران نداریم
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • نظارت مدیریت بحران بر ایمنی نمایشگاه کتاب تهران
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی