Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به کاهش ظرفیت تولید نیروگاه های برق‌آبی به دلیل خشکسالی و از طرفی افزایش مصرف برق در جامعه، اظهار کرد: با توجه به این شرایط احتمال خاموشی‌های طولانی مدت با برنامه در تابستان امسال وجود دارد.

امیدعلی مرآتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش 20 درصدی مصرف برق طی امسال، گفت: این افزایش مصرف در حالی است که به دلیل کاهش بارندگی ها و کاهش ذخایر آبی، 3500 تا چهار هزار مگاوات از تولید نیروگاه های برق آبی کاسته شده و همین امر مشکلاتی به صنعت برق وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طرفی بحث بیت کوین ها را داریم که تماما بصورت غیرمجاز از شبکه های ما استفاده می کنند و این امر نیز بر افزایش مصرف برق تاثیرگذار است.

مرآتی خاطرنشان کرد: چنانچه این وضعیت ادامه یابد و مردم همکاری نکنند، خاموشی های طولانی مدت با برنامه را در تابستان امسال خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه افزود: در همین راستا انتظار این است که مردم برای جلوگیری از خاموشی های با برنامه، مصرف برق خود را کاهش داده و ادارات و بخش های مختلف نهایت همکاری در این زمینه را داشته باشند.

مرآتی از اعمال سیاست های تشویقی برای کاهش مصرف برق خبر داد وافزود: در این راستا امسال 6500 تفاهم نامه با بخش ها و دستگاه های مختلف استان در حوزه های صنعت، خدمات و کشاورزی امضا کرده ایم که در قبال کاهش مصرف تخفیفاتی در خصوص قیمت برق به آنها داده می شود و یا بخشی از مصرف آنها بصورت رایگان محاسبه می شود.

برق ادارات پُرمصرف قطع می شود

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار سیاست های تشویقی، نظارت بر تخلفات حوزه مصرف برق هم تشدید شده و برخوردهایی با دستگاه های پرمصرف صورت می گیرد.

وی افزود: امسال استفاده از کولر گازی برای تمام دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع است و در نظر داریم با رایزنی با استانداری کرمانشاه این موضوع را برای همه دستگاه اجرایی استان اعمال کرده و استفاده از کولر گازی در تمام ادارات استان ممنوع شود.

مرآتی اظهار کرد: امسال در ادارات باید از نور طبیعی برای روشنایی استفاده شود و استفاده از لامپ در موارد ضروری مجاز است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی  برق استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مصرف برق در ادارات استان باید در ساعات کاری تا 50 درصد کاهش یابد، در ساعت غیرکاری هم میزان مصرف برق باید حداکثر معادل 10 درصد مصرف ساعات کاری باشد.

وی افزود: هیات بازرسی در این زمینه در شرکت برق تشکیل شده و وضعیت مصرف برق در بخش های مختلف به دقت رصد می شود و برق هر اداره ای یا نهادی که پروتکل های مصرف را رعایت نکند، قطع خواهد شد.

مرآتی گفت: امسال تابستان خیلی سختی پیش رو داریم و اگر همه همکاری نکنند خاموشی های طولانی مدت با برنامه خواهیم داشت.

وی افزود: انتظار ما این است که مردم در این روزها از مصرف برق در ساعات اوج مصرف خودداری کرده و در این روزها به هیچ عنوان از کولر گازی استفاده نکرده و کولر آبی را روی دور کند بگذارند.

وی افزود: همچنین  انتظار است هر زمان تخلفاتی مانند استفاده غیرمجاز برق برای بیت کوین را مشاهده کردند حتما به شرکت توزیع برق اطلاع دهند و بدانند گزارشات آنها محرمانه مانده و از طرفی پاداش دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه منطقه کرمانشاه برق خاموشي مصرف برق شرکت توزیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت
  • انتظار طولانی برای یک سفر واجب + ویدئو
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم