Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@17:02:32 GMT

کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۶۲۳۳

کارایی و ایمنی بالای واکسن روسی عامل موفقیت جهانی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تاس، تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه می‌گوید: موفقیت جهانی اسپوتنیک وی مربوط به کارآیی و ایمنی بالای آن است.

وی با بیان اینکه روسیه سایر پیشرفت‌های ابتکاری خود را به اشتراک خواهد گذاشت گفت: موفقیت بین المللی واکسن روسی  مربوط به اثر بخشی بالای آن است که توسط متخصصان بین المللی تأیید شده است؛ ایمنی، سهولت حمل و نقل و ذخیره سازی آن نیز در این موفقیت نقش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست وزیر  بار دیگر تأکید کرد که روسیه اولین کشوری در جهان است که واکسنی را علیه عفونت ویروس کرونا ثبت کرده است و ادامه داد: «ما سه واکسن مشابه دیگر داریم و تحقیقات بیشتری انجام می‌دهیم. واکسن برجسته ما که اسپوتنیک وی نام دارد در حدود ۷۰ کشور که تقریبا ۴۰ درصد از جمعیت جهان در آن زندگی می‌کنند، تأیید و تزریق شده است.

به گفته تاتیانا گولیکووا تولید این واکسن در بلاروس، هند، قزاقستان، چین، صربستان، ترکیه، کره جنوبی و سایر کشورها آغاز شده یا در حال راه اندازی است. 

وی افزود: در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ما یک برنامه تلفن همراه «سفر بدون  کووید 19» را برای سفرهای بین المللی ایمن راه اندازی کردیم که از فوریه سال جاری ( حدود سه ماه پیش) به طور فعال در کشورهای عضو علاقه مند به EAEU استفاده می‌شود. از این طریق کاربران دارای فرصتی برای یافتن سریع آزمایشگاهی برای آزمایش PCR، دریافت گواهی آزمایش و عبور از مرزهای بین المللی کشورهای عضو  هستند.

این اجلاس توسط کمیسیون اروپا و ایتالیا به عنوان رئیس G20 برگزار می‌شود. پیش بینی می‌شود که کشورهای G20 به همراه نمایندگان سازمان ملل، WHO، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و سایر سازمان‌های بین المللی در آن شرکت کنند.


تاتیانا گولیکووا، معاون نخست‌وزیر روسیه

انتهای پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه ایمنی سازمان ملل واکسن کرونا بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی

جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «ورونژ» روسیه فهرست فیلم‌های خود را با حضور ۱۰ اثر ایرانی اعلام کرد.

به گزارش،‌ انیمیشن «پر» به کارگردانی صادق جوادی، «فهمیدم چکار کنم» از ریحانه کاوش، «ارئه» ساخته فریبا عبدالخانی، «بالاتر از نور» ساخته سمیه نیلی، «ملودی» به کارگردانی احمد عربانی، «مسافری از گانورا» ساخته سید احمد علمدار، «وارونه» از فهیمه قائدی، «متورم» به کارگردانی زهرا خورشیدی، «بازنشستگی» از سارا حنیف و «سفر» به کارگردانی ناهید الهامی، آثار ایرانی راه یافته به این جشنواره پویانمایی هستند.

جشنواره ورونژ روسیه از  ۳۰ می تا دوم آوریل (۱۰ تا ۱۳ خردادماه) امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امری: سطح بالای لیگ برتر مانع موفقیت تیم‌های انگلیسی در اروپا است
  • ۱۰ انیمشن کوتاه ایرانی در جشنواره روسی
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند