Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در استان قرار دارند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بهزیستی خراسان رضوی،  معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۰۰۰ خانواده پشت نوبت فرزندخواندگی در استان قرار دارند.
شهره شاهرودی با بیان اینکه به دلایل مختلف، قادر به پاسخگویی به همه‌ی نیازهای موجود فرزندخواندگی نیستیم افزود: نبود فرزندان در سنین و با شرایط مورد نظر متقاضیان، ناکافی بودن تعداد فرزندان قابل واگذاری، تقاضای خاص برخی متقاضیان از نظر شرایط سنی، جنسیت کودک و وضعیت کلی او، از جمله دلایلی است که نمی‌توانیم به همه‌ی تقاضاها پاسخ مثبت بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۹ پرونده بیش از ۲۰۰ کودک که خارج از روال قانونی به فرزندخواندگی گرفته شده‌اند با همکاری دستگاه قضایی، مورد بررسی قرار گرفته و مشکل این خانواده ها حل شده و اقدامات لازم برای طی مراحل قانونی و صدور شناسنامه برای فرزند انجام شده است.
وی با اشاره به ترخیص فرزندان مراکز بهزیستی افزود: در این مدت نزدیک به ۴۰۰ نفر از فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، با ترخیص از مراکز از چرخه‌ی حمایت مستمر بهزیستی خارج شده‌اند.
شاهرودی توضیح داد: این فرزندان یا به سن و سال توانمندی و استقلال رسیده‌اند که طبق قانون می‌باید ترخیص می‌شدند یا اینکه به خانواده‌ی زیستی خودشان برگشته‌اند.
معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با یادآوری اینکه در حال حاضر ۹۵ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در خراسان رضوی تحت نظارت بهزیستی قرار دارند گفت: ۴۰ واحد از این مراکز در مشهد و بقیه در شهرستان‌ها استقرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر مراکز کودکان در شهرهای بزرگ هستند چون در شهرهای کوچک علاوه بر اینکه منابع و نیروی تخصصی مورد نیاز این مراکز، وجود ندارد بهزیستی تلاش می‌کند با استقرار مراکز استاندارد، شرایط رشدی برابر برای همه‌ی فرزندان به صورت یکسان فراهم کند و نظارت با کیفیت بر مراکز هم امکان داشته باشد به همین خاطر سطح پایین مراکز با امکانات ناکافی در شهرستان های کوچک را نمی‌پذیرد.
وی از خانواده‌ها دعوت کرد به سنت‌های اجتماعی و اخلاقی ملی و دینی برگردند و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اطراف و بستگان را تحت حمایت خود بگیرند.
وی گفت: در این صورت هم هدف خانواده‌محوری بهزیستی محقق می‌شود و هم بهزیستی، حمایت‌های مادی و معنوی لازم و مداخلات مددکاری ضروری را برای آنها انجام می‌دهد.
وی تأکید کرد: البته باید این کار در یک فرایند قانونی انجام شود و دستگاه قضایی و بهزیستی هم همکاری و همراهی لازم را با این خانواده‌ها دارند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۸۴ کودک در خانواده‌های جایگزین یا بستگان نسبی، تحت نظارت بهزیستی هستند که از حمایت‌های مالی و معنوی بهزیستی برخوردار می‌باشند.
انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بهزیستی فرزند خواندگی بد سرپرستی بهزیستی خراسان رضوی حال حاضر قرار دارند خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی

مهشید سلیمانی سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال به ۳۳ هزار و ۵۷۴ نفر خدمات مشاوره در استان ارائه شد،  افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.

سلیمانی اضافه کرد: مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا

وی ادامه داد: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آن ها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

سلیمانی گفت: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.

سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • برگزاری کنکور سراسری ۱۴۰۳گروه علوم تجربی در خراسان رضوی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است