Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز واکسیناسیون خودرویی در روز‌های آینده در بیرجند راه انداری خواهد شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از پوشش ۲.۶۲ درصدی واکسیناسیون کرونا در  جمعیت مورد هدف بالای ۱۶ سال کشور خبر داد و گفت: این آمار در خراسان جنوبی در جمعیت هدف ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۲ درصد است.

دهقانی با بیان اینکه ۴ مرکز تجمعیی در شهرستان‌های استان راه اندازی شده که این مرکز در بیرجند از هفته گذشته در حال فعالیت است گفت:در شهرستان‌های طبس، فردوس و قاین هم این مراکز آماده شده که در شهرستان طبس روز پنجشنبه تزریق واکسن را شروع کردند و در شهرستان‌های فردوس و قاین از امروز این مراکز  واکسیناسیون را آغاز کردند.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۷۵ درصد گروه‌های هدف افراد ۸۰ سال به بالا در خراسان جنوبی گفت: افرادی از این گروه که هنوز واکسینه نشده اند میتوانند بدون نوبت به مراکز تجمعیی و خودرویی تزریق واکسن مراجعه کنند و واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: گروه سنی ۷۵ سال به بالا هم که با آنها تماس گرفته می شود میتوانند به این مراکز مراجعه کنند و تاکنون ۱۶.۳۲ دهم درصد از این گروه سنی واکسینه شده اند.

دهقانی گفت : گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال هم میتوانند به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند و بعد از دریافت محل تزریق واکسن به مراکز مراجعه کنند و واکسینه شوند.

وی افزود : با دریافت ۲۱ هزار و۹۶۰ دز واکسن جدید مجموع کل واکسن‌های دریافتی استان به ۵۴ هزار ۵۰۶ دز رسیده است .

دکتر دهقانی به روند کاهشی موارد بستری و سرپایی در استان اشاره کرد و گفت:در اوج پیک چهارم کرونا ۱۸۷ بیمار مثبت بستری در طول هفته داشتیم که این روند در هفته‌های بعد از آن روند کاهشی داشت.
وی گفت : در رعایت پروتکل‌ها و بازدید‌های هفته گذشته، در صنوف استفاده از ماسک حدود ۹۲ درصد، در ادارات  ۹۸.۳ دهم بوده و در مرز‌های استان  ۹۰ درصد مشاهده شده است.

دهقانی افزود : از همه رانندگان ایرانی که وارد کشور میشوند تست گرفته شده که تا کنون مورد مثبتی دیده نشده است.

استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت:مهم‌ترین موضوعی که در پیش روی ماست و باید برای مدیریت آن برنامه ریزی کنیم انتخابات است
آقای ملانوری با اشاره به اینکه به زودی تبلیغات نامزدها گفت: اگر تجمعات تبلیغاتی شکل بگیرد و مدیریت نشود، دچار یک چالش جدی خواهیم شد.

وی گفت: برای مشارکت مردم در انتخابات باید مکان انتخابات بر اساس آخرین رنگبندی، وضعیت سالم و امنی فراهم شود .

آقای ملانوری افزود: طبق اعلام ستاد کرونای کشور از این پس نماز جمعه‌ در همه استان‌ها و شهرستان‌ها با هر نوع رنگبندی با رعایت دستور العمل‌ها و در فضای باز در شهرستان‌های قرمز با ۷۰ نفر در شهر‌های نارنجی با ۱۰۰ نفر برگزار می شود. 

وی گفت: طبق آخرین گروه بندی مشاغل، سینما‌ها از گروه ۳ خارج شدند و در گروه ۲ قراز گرفتند و طبق ضوابط و رعایت دستور العمل‌ها میتوانند فعالیت کنند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت:در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و ستاد استانی از ابتدای سال جاری بیش از ۸ هزار و ۹۰۰ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی، بیش از ۴۴۰ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و بیش از ۱۵۰ جریمه یک میلیون تومانی ثبت شد.

سردار فرشید افزود: در هفته گذشته هم شاهد رعایت تردد‌ها در ساعات ۱۰ شب تا ۳ صبح بودیم و مردم رعایت کردند.
وی گفت: همچنین به رانندگان متخلفی که به مصوبات ستاد توجه نمی کنند بیش ۱۸ هزار و ۴۰۰ پیامک ارسال شده و بیش از ۵۰ هزار تذکر لسانی در ورودی‌های شهر و تردد‌های شبانه به رانندگان داده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واکسیناسیون خودرویی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار «این صحنه خانه‌ماست» در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیأت داوران، گروه‌های نمایشی دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی ناهید دادخواه از ساری، نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس، نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه، نمایش جادوی سیاه به کارگردانی سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

کد خبر 6089511

دیگر خبرها

  • فضاپیمای رباتیک چین در روزهای آینده به ماه می‌رود
  • هوای سلماس برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شد
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • سامسونگ درباره پتانسیل هوش مصنوعی در دستگاه‌های پوشیدنی آینده خود توضیح می‌دهد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد