Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مراسم اتصال ۲۲۵ روستای استان همدان به اینترنت پرسرعت همراه اول برگزار شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسمی که صبح روز شنبه یکم خردادماه با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدسعید شاهرخی استاندار، احد آزادیخواه و حسن لطفی نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات ایران و همراه اول و مدیران محلی در استانداری همدان برگزار شد، با اعلام خبر ارتقاء 154 سایت همراه اول به نسل سه و یا چهار که درمجموع 225 روستا را تحت پوشش خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول قرار داده است، این سایت ها بطور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با تشکر ویژه از همراه اول که بار اصلی توسعه در این استان را به دوش کشید، اظهار کرد: علی رغم تمامی مشقت هایی که این روزها همراه اول در زمینه تأمین تجهیزات با آنها مواجه است، اما تلاش ویژه، همکاری و پشتیبانی مناسبی کردند تا ما به قولی که دادیم، بتوانیم عمل کنیم.

آذری جهرمی همچنین با تأکید بر اینکه کار اتصال همه روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پس از دو ماه کار فشرده به پایان رسید، گفت: 264 روستا با اعتبار 167 میلیارد تومان به اینترنت متصل شدند.

در این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس با روستاهای قراگل و سیمین ابرو ارتباط زنده برقرار و با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سایت های همراه اول در این دو روستا افتتاح شد.

بازه زمانی این پروژه همراه اول در استان همدان، 15 شهریور 1399 تا  یکم خرداد 1400 عنوان شده است.

با انجام این پروژه، پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول در سطح روستاهای استان به میزان 25 درصد افزایش یافت.

در حال حاضر 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان همدان تحت پوشش اینترنت پرسرعت همراه اول قرار گرفته است.

همچنین افزایش پهنای باند 149 مرکز روستایی هر یک به میزان یک گیگابیت برثانیه(1Gbps) توسط شرکت مخابرات ایران، سبب ایجاد تجربه بهتر برای مشترکان در دسترسی به اینترنت پرسرعت شده است.

در این مراسم علاوه بر 154 سایت همراه اول، 7 سایت ایرانسل و 3 سایت های وب نیز به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این طرح ها، اتصال روستاهای استان همدان به شبکه ملی ارتباطات 24 درصد افزایش یافت.

طبق آخرین آمار منتشر شده توسط وزارت ارتباطات، همراه اول حدود 45 هزار روستا در سراسر کشور را تحت پوشش خود قرار داده است که بیش از دو برابر روستاهای تحت پوشش اپراتورهای دیگر است.

همراه اول ضمن ارائه آخرین فناوری‌های تلفن همراه از جمله 5G و سرویس‌های قابل ارائه بر بستر آن، با هدف برقراری عدالت ارتباطی، توسعه روستایی و توجه ویژه به مناطق محروم را نیز سرلوحه کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت پرسرعت همراه اول همراه اول استان همدان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • خلیج فارس دریایی راهبردی در دنیای ارتباطات است