Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:32:31 GMT

تولید صفحات خورشیدی بدون قاب که به پشت بام می‌چسبند

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۶۶۷۲

تولید صفحات خورشیدی بدون قاب که به پشت بام می‌چسبند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، یک شرکت سنگاپوری به نام ماکسون سولار صفحات خورشیدی پیشرفته‌ای تولید کرده که از انعطاف بالا و قابلیت خم شدن برخوردارند و بی نیازی آنها از قاب و باریک و سبک بودنشان چسباندن صفحات یادشده را به طور مستقیم به پشت بام‌ها ممکن کرده است.

در نیم قرن گذشته برای تولید صفحات خورشیدی از صفحات شیشه‌ای استفاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما هزینه تولید این صفحات بالا بوده و حمل و نقل و نصب صفحات مذکور نیز با دشواری‌های خاصی مواجه است. از سوی دیگر این صفحات در برابر برخورد و فشار و ضربه مقاوم نیستند و ممکن است بشکنند. از همین رو صفحات خورشیدی منعطف که فاقد قاب آلومینیومی، قفسه بندی و غیره هستند جایگزینی مناسب محسوب می‌شوند.

میزان بهره‌وری این صفحات خورشیدی ۲۰.۹ درصد و وزن آنها نصف صفحات خورشیدی عادی اعلام شده است. این صفحات جدید در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ روانه بازار می‌شوند.

کد خبر 5217446

منبع: مهر

کلیدواژه: پنل خورشیدی انرژی خورشیدی سنگاپور ایرانسل اینوتکس حاکمیت سایبری پارک فناوری پردیس نوآوری همراه اول کسب و کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت مخابرات ایران واتس آپ فناوری 5G گوگل تحقیقات علمی ویروس کرونا صفحات خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در جلسه‌ای که برای هماهنگی اجرای طرح «تولید محصول سبز با برق سبز  نصب نیروگاه خورشیدی در محل چاه‌ها را نیز از جمله راهکار‌های رفع ناترازی و همچنین منبعی برای درآمد مالکان چاه‌ها دانست و بر استفاده کشاورزان از فرصت پیش آمده تاکید نمود.

ابراهیم رودسرابی افزود: برای مدیریت بار در تابستان سال جاری و کاهش خسارات ناشی از ناترازی‌های آب و برق در روز‌های گرم سال، مالکین چاه‌های عمیق می‌توانند در خواست خود مبنی بر نصب پنل‌های خورشیدی در محل منبع آبی را به اتاق اصناف شهرستان تحویل دهند.

وی گفت: در این طرح، مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب نیروگاه خورشیدی می‌توانند از ظرفیت پنل خورشیدی بدون اینکه دچار قطعی برق شوند، استفاده کنند و از این طریق، هم از اجرای برنامه مدیریت بار در روز‌های گرم سال معاف می‌شوند و هم می‌توانند بدون مشکل محصولات کشاورزی را، تولید کنند.

دیگر خبرها

  • استفاده مالکان چاه‌های کشاورزی از نیروگاه خورشیدی
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • حتی یک وعده غذای بدون گوشت برای بیماران کبدی مفید است
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • اختلاف در ارکان رژیم صهیونیستی بالا گرفت