Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس عسکری ندوشن، رییس کتابخانه مرکزی و اداره نظارت بر چاپ و نشر این دانشگاه، گفت: مجوز نشریه‌های «پژوهش‌های نظری و کاربردی هوش ماشینی» و «تدوام و تغییر اجتماعی» که به ترتیب به صورت فصلنامه و در زمینه تخصصی کامپیوتر به زبان فارسی و نیز فصلنامه در زمینه تخصصی علوم اجتماعی به زبان فارسی- انگلیسی هستند، از سوی هیات نظارت برمطبوعات کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نشریات علمی، یکی از مهمترین نماگر‌هایی هستند که نقش و میزان اثرگذاری یک مرکز علمی را در توسعه علم و فناوری نشان می‌دهند، افزود: تعداد و توسعه کمی و کیفی نشریات علمی می‌تواند نقش اساسی و مهمی را در ارتقاء وجهه و اعتبار ملی و بین‌المللی دانشگاه داشته باشد.

عسکری ادامه داد: بر اساس همین رویکرد، در نیمه دوم سال گذشته تلاش شد تا سیاست‌ها و اقداماتی به منظور بهبود کیفی نشریات دانشگاه پیگیری شود.

او با اشاره به همراهی همه مسئولان و دست‌اندرکاران انتشار نشریات علمی دانشگاه برای ارتقاء کیفی نشریات علمی، به فعالیت‌ها و تلاش‌های انجام گرفته در این رابطه اشاره کرد و مهمترین اقدامات در زمینه بهبود کیفی نشریات را به شرح زیر برشمرد: ترمیم ساختار و ترکیب اعضای تحریریه نشریات علمی متناسب با ضوابط آیین‌نامه‌ای جدید نشریات علمی،افزودن محققان و دانشمندان بین‌المللی به ترکیب اعضای تحریریه نشریات علمی دانشگاه، تشویق نشریات علمی به دریافت و انتشار چکیده‌های انگلیسی مقالات به صورت چکیده مبسوط ساختاریافته (Structured Extended Abstract)، زیرا با این اقدام نشریات فارسی زبان بهتر می‌توانند دامنه و بٌرد گسترده در میان محققان و خوانندگان غیرفارسی زبان پیدا کرده و قابلیت رؤیت‌پذیری آن‌ها نیز در سطح جامعه علمی بین‌المللی افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کتابخانه مرکزی دانشگاه یزد اظهار کرد: همچنین به منظور رعایت اخلاق نشر و جلوگیری از بروز تخلفات در نشریات علمی، تمهیداتی در نظر گرفته شد و نشریات علمی ملزم به دریافت فرم‌های تعهدات اخلاقی نویسندگان و اعلام تعارض منافع به هنگام دریافت مقاله شدند.

او افزود: علاوه بر اقدامات فوق الذکر، نمایه‌سازی نشریات در پایگاه‌های مختلف علمی نیز فعالیت در جریان دیگری بود که استمرار آن، مورد حمایت و پیگیری اداره نظارت بر چاپ و نشر دانشگاه قرار داشت.

عسکری در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه کمی نشریات علمی گفت: هم‌اکنون اداره نظارت بر چاپ و نشر دانشگاه به منظور سیاست‌های حوزه معاونت پژوهشی از توسعه کمی نشریات دانشگاه حمایت و پشتیبانی می‌کند.

او با اعلام اینکه از هرگونه حرکت پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه به منظور راه‌اندازی نشریات علمی استقبال خواهد شد و آمادگی برای حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم وجود دارد، گفت: بنابراین، چنانچه در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف دانشگاه، ظرفیت و پتانسیل لازم برای راه‌اندازی نشریات علمی وجود دارد، دعوت می‌شود که به این حرکت اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه یزد نشریات علمی نشریات علمی کیفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران

سید اسماعیل هاشمی در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری با ۹ هزار میلیارد دلار برای مازندران شناسایی شده است، گفت: در همین راستا در سال ۱۴۰۲ مازندران حدود ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های مختلف در استان صادر شده است که ارزش اقتصادی آنها ۱۶۵ میلیون دلار بوده است.

او افزود: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در مذاکرات و ایجاد قرارداد‌های مشترک همکاری اقتصادی و تولیدی موثر خواهد بود

هاشمی با اشاره به اینکه رویداد‌های بزرگ اقتصادی به ویژه نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند در ایجاد مراودات اقتصادی و منطقه‌ای نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، گفت: مازندران در سال‌های اخیر در بحث اجرای همایش‌های سرمایه گذاری موفق بوده و هفت همایش سرمایه گذاری برای مازندران اجرایی شده است.

او به نقش سرمایه گذاری خارجی در توسعه استان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی در سطوح بین المللی و مذاکرات با فعالین اقتصادی روسیه و عمان باعث افزایش قرارداد‌های تجاری خارجی در مازندران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • انتظار موج جدیدی از خدمت به منظور رضایتمندی شهروندان
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه
  • پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری صلاحیت علمی دارند/ چرا سازمان ثبت اسناد و املاک بهانه‌تراشی می‌کند؟
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر