Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-30@07:45:33 GMT

برجام باید به شکل اولیه خود بازگردد

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۷۱۰۴

برجام باید به شکل اولیه خود بازگردد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی «وین» طی مصاحبه‌ای با روزنامه «اکو مسکو» تأکید کرد که هدف فقط به بازگشت ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران به برجام محدود نمی‌شود و هدف اصلی احیای کامل برجام به شکل اولیه آن است.   هدف، احیای کامل برجام به شکل اولیه آن است   وی در این خصوص توضیح داد: «تنها چیزی که می‌گویم این است که مسئله فقط بازگشت ایالات متحده و ایران (به تعهدات برجامی نیست)، بلکه احیای کامل برجام به شکل اولیه آن است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دیپلمات روس سپس در پاسخ به سؤالی در خصوص عدم حصول توافق تا ضرب‌الاجل ۲۱ می (۳۱ اردیبهشت ماه) گفت: «دیپلمات‌ها هم افرادی همچون بقیه انسان‌ها هستند، مثل دانش‌آموزان مدرسه، زمانی‌که تاریخی به عنوان تاریخ مرجع معرفی می‌شود، فرصتی پیش می‌آید تا راحت ننشینیم و برای دستیابی به نتیجه تا تاریخ معین تلاش کنیم. در حقیقت تاریخ پیشنهادی که مورد حمایت تمامی طرف‌های مذاکره بود، در راستای همین هدف عمل کرد اما ضرب‌الاجل برای مذاکرات نبود و در حال حاضر این تاریخ در حال تمدید است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد».

اولیانوف سپس در ادامه در پاسخ به سؤالی که ضرب‌الاجل فعلی برای پیشبرد و حصول نتیجه برای مذاکرات وین چه زمانی است، گفت: «...در حقیقت حدس زدن تاریخ مشخص برای پیشرفت مذاکرات دشوار است...اما اگر نظر مرا بخواهید، می‌گویم که روزهای اولیه ژوئن (اواسط خردادماه) یک زمان حقیقی و واقعی برای حصول پیشرفت خواهد بود...که نمی‌توان البته با اطمینان در این خصوص پیش‌بینی‌هایی را صورت داد».

نماینده دائم روسیه در مذاکرات وین در ادامه در خصوص عزم دولت «جو بایدن» برای بازگشت به تعهدات برجامی گفت: «در زمان فعلی، معمولاً روال نیست که درباره آمریکایی‌ها خوب صحبت کنیم زیرا آن‌ها نیز تمایلی ندارند در مورد روس‌ها خوبحرف بزنند اما در این مورد، از همان اوایل ماه آوریل و پس از گفت‌وگوی من با «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌های مختلف تکرار کردم که به نظر من، آمریکایی‌ها یک موضع بسیار عملی دارند و برای بازگشت به این توافق، تصمیم سیاسی اتخاذ کرده‌اند و با جدیت در این مسیر حرکت می‌کنند».

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه برجام شکل اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه جزئیات جدیدی از پیشنهاد مصر در خصوص آتش‌بس در نوار غزه فاش کردند.

به گزارش مشرق، طبق گزارش کانال عبری زبان «کان»، پیشنهاد مصر روی میز به صراحت بیان می‌کند که هیچ بازرس اسرائیلی در کریدوری که شمال و جنوب نوار غزه را جدا می‌کند، وجود نخواهد داشت.

بر اساس این پیشنهاد، تفتیش ساکنانی که به شمال خواهند بازگشت توسط نیروهای مصری و نیروهای دیگر انجام خواهد شد و اسرائیل آنها را با ابزارهای دیگر ردیابی خواهد کرد.

این کانال اشاره کرد رژیم صهیونیستی با خروج نیروهای خود از کریدور نتزاریم به عنوان بخشی از آنچه آن را انعطاف پذیری بیشتر در مذاکرات خواند، موافقت کرد.

این کانال گزارش داد حماس خواستار شفاف سازی و تضمین در خصوص اجرای خواسته‌های اساسی خود مانند آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی از غزه است.

در رابطه با تهاجم به رفح، سازمان پخش «کان» خبر داد که «اسرائیل» پس از گفت‌وگوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر صهیونیست‌ها تاکید می‌کند که هنوز وتوی آمریکا برای ورود به رفح وجود دارد.

سازمان پخش «کان» تاکید کرد که یک هیئت اسرائیلی در سطح حرفه‌ای که شامل رهبران شین بت و موساد نمی‌شود، روز سه شنبه یا چهارشنبه به عنوان بخشی از مذاکرات برای معامله مبادله اسیران پس از پیشنهاد مصر، به قاهره می‌رود.

این کانال اشاره کرد که هیئت اطلاعاتی مصر که در روزهای گذشته در اسرائیل بود به قاهره بازگشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • مقاومت فلسطین: تنها در صورت تغییرات اساسی پیشنهاد اسرائیل پذیرفته می‌شود
  • تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان /لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید،همین «طرح نور» کافی است /نگرانم این لایحه مثل برجام شود
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه