Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:32:37 GMT

رومانی مشتری جدید موشک کروز NSM+عکس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۷۲۴۹

رومانی مشتری جدید موشک کروز NSM+عکس

رومانی موشک های کروز سری NSM را از آمریکا خریداری می کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، کشور رومانی در قراردادی جدید با آمریکا موشک های کروز ضد کشتی / حمله به اهداف زمینی سری NSM را خریداری می کند. این موشک ها در ابتدا توسط کشور نروژ طراحی و توسعه پیدا کرده و در حال حاضر بازاریابی و فروش جهانی آنها بر عهده شرکت آمریکایی ریتهون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک ها 185 کیلومتر برد داشت و در بحث سرعت نیز مادون صوت به حساب می آیند. این سیستم موشکی از ترکیبی از سامانه هدایت اینرسیایی ، جی پی اس در میانه راه و سیستم تصویر ساز فروسرخ برای کشف هدف در مرحله نهایی بهره می برد. در حال حاضر نیروی دریایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا ، نروژ ، آلمان ، مالزی و لهستان از کاربران این موشک به حساب می آیند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان فلسطین موشک کروز رومانی آمریکا نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که خبری در خصوص قهرمانی یک ورزشکار در رشته فیتنس چلنج با وزن 118 کیلوگرم منتشر شد! البته این ورزشکار در زمان مسابقه 118 کیلو نبود و با حدود 6 ماه تمرین و کاهش وزن 35 کیلوگرمی توانسته بود آمادگی حضور در مسابقات داخلی و بین المللی را کسب کند.

سید مجید قریشی که سال گذشته در مسابقات جهانی قرقیزستان با 40 سال سن یک طلا و دو برنز در بخش های مختلف رشته فیتنس چلنج کسب کرد، دو مسابقه دیگر را هم در سال 1402 تجربه کرد. این ورزشکار که حالا با 73 کیلوگرم وزن و 45 کیلو کاهش وزن نسبت به آغاز ورزش خود، برای مسابقات بین المللی رومانی می شود، یک نقره در جام جهانی اسپانیا و دو برنز در مسابقات بین المللی ترکیه کسب کرد.

قریشی با اشاره به اتفاقاتی که سال گذشته برایش رخ داد، گفت: "سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشتم و چندین مدال در مسابقات بین المللی و جهانی کسب کردم. من تازه انگیزه گرفته ام و در 41 سالگی می خواهم به خیلی از افراد به ویژه آنهایی که اضافه وزن دارند، ثابت کنم که هیچ وقت برای شروع کردن ورزش حتی در سطح قهرمانی دیر نیست."

وی که حالا به عرصه داوری هم ورود کرده، اضافه کرد: "در کنار ورزش توانستم دوره های داوری را هم پشت سر گذاشته و بعد از قبولی در تست های مدنظر دفترچه داوری بین المللی را هم بگیرم. دو هفته دیگر به رومانی می روم و آنجا هم به عنوان داور حاضر خواهم بود. حضور در مسابقات قهرمانی آسیا 2024 در مغولستان و قهرمانی جهان به میزبانی ایران هم از دیگر برنامه هایم برای سال جاری است."

دیگر خبرها

  • آمریکا با هواپیمای آخرالزمانی آماده جنگ احتمالی هسته‌ای می‌شود
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • از قرقیزستان تا رومانی: قهرمانی که داور شد!
  • پایان خوش غفور در رومانی به خطر افتاد!
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند