Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-30@23:29:11 GMT

ناهید کیانی، تنها دختر المپیکی تکواندوی ایران

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۷۸۵۰

ناهید کیانی، تنها دختر المپیکی تکواندوی ایران

ملی پوش تکواندوی ایران توانست با صعود به فینال آسیایی سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84  تکواندوکار از 28 کشور از روز گذشته به مدت دو روز و به میزبانی "امان" اردن و در سالن "کمپینسکی" در حال برگزاری است تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را بدست می‌آورند، مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز و در روز دوم و پایانی، رقابت‌های اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان برگزار شد؛ ناهید کیانی در وزن 57- کیلوگرم نماینده ایران بود که موفق شد سهمیه المپیک توکیو را بدست آورد.


کیانی نماینده وزن دوم المپیکی تکواندوی ایران در اولین دیدار توانست نماینده هنگ کنگ را ۱۴ بر صفر شکست دهد و راهی مرحله بعد شود؛ وی در ادامه به مصاف "فاناپا هارنسوجین" از تایلند دارنده طلای قهرمانی جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا رفت و در دیداری حساس و نفس گیر با نتیجه ۱۸ بر  ۱۶ به برتری رسید.


هوگوپوش وزن 57- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی با نماینده میزبان مبارزه کرد که این دیدار را نیز با نتیجه ۴ بر ۲ به نفع خود به پایان رساند و با راهیابی به مرحله فینال موفق شد جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.


تکواندوی ایران تاکنون موفق به کسب دو سهمیه المپیک توسط آرمین هادی پور و میرهاشم حسینی و دو سهمیه پارالمپیک توسط مهدی پوررهنما و اصغر عزیزی شده است.
همچنین فردا مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو برگزار می‌شود که فاطمه دودانگه و رایحه شهاب دو نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند.

تکواندو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تکواندو المپیک توکیو تکواندوی ایران سهمیه المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید

تیمی که موفق به حذف ایران از صعود به مرحله نهایی انتخابی المپیک شده بود، به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا و پاریس ۲۰۲۴ رسید.

به گزارش فارس، در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا به میزبانی قطر امروز ۲ بازی برگزار شد.

در اولین مسابقه تیم ملی ازبکستان در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه به مصاف اندونزی، شگفتی‌ساز این دوره رقابت‌ها رفت و در نهایت با برتری ۲ بر صفر موفق به حضور در فینال و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

حسین نورچائف و پراتاما آرهان(بازیکن حریف) برای ازبک‌ها گلزنی کردند تا این تیم که سابقه قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ و نایب قهرمانی سال ۲۰۲۲ را دارد، برای اولین بار به المپیک صعود کند.

ازبکستان در مرحله مقدماتی موفق شد تیم ملی امید کشورمان را یک بر صفر شکست داده و مانع حضور شاگردان رضا عنایتی در جمع ۱۶ تیم مرحله نهایی انتخابي المپیک شود.

در دیگر بازی این مرحله تیم‌های ژاپن و عراق در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف هم رفته‌اند که نیمه اول این بازی با برتری ۲ بر صفر سامورایی‌ها تمام شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • کدام کشتی گیران ایرانی با ملیت های خارجی در انتخابی المپیک شرکت می کنند؟
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • رسمی؛ حسن یزدانی بدون مسابقه به المپیک پاریس می رود
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • «پائز»: می‌خواهیم بهترین اتفاق را برای والیبال ایران رقم بزنیم