Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@04:31:28 GMT

بازگشت یک سیلو به دلیل از بخش خصوصی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۸۱۲۳

بازگشت یک سیلو به دلیل از بخش خصوصی

دیوان محاسبات اعلام کرد که با پیگیری های این دیوان، سیلوی بتنی ۵۰۰۰ تنی شهرستان سنقر و کلیایی به بیت المال بازگشت.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، دیوان محاسبات استان کرمانشاه با هدف اعمال کنترل و نظارت مستمر مالی به منظور حفاظت از بیت المال، همچنین در راستای بررسی عدم تحقق اهداف واگذاری ها مطابق با سیاست های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی، قرارداد واگذاری سیلوی سنقر را که با تخلفات متعدد در تضییع حقوق بیت المال، فقدان اعتبار قیمت پایه، نحوه واگذاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده است، حسابرسی و با کمک دستگاه قضا موفق به بازگشت این سیلو به بیت المال شد.

طبق این حسابرسی ها، ارزش عرصه و اعیان سیلوی سنقر به انضمام ارزش تجهیزات موجود در محل حدود ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است در حالی که این سیلو با عرصه کل ۲۰ هزار متر مربع با قیمت پایه حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با شرایط ۱۵٪ نقد و مابقی با اقساط ۱۲ ماهه طی ۶ سال به مزایده گذاشته شده و با مبلغ پیشنهادی حدود ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واگذار شده است.

به دلیل تفاوت فاحش در قیمت واگذاری سیلوی سنقر با ارزش واقعی آن، گزارش این تخلف به دادسرای دیوان محاسبات کشور ارسال و با پیگیری های دیوان محاسبات، شعبه ۲۱ مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران، حکم به فسخ رای صادره از سوی هیات داوری و تایید و تنفیذ فسخ قرارداد واگذاری سیلوی سنقر داد.

لینک کوتاه: asriran.com/003IK9

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیوان محاسبات سیلوی سنقر بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند

به گزارش خبرگزاری مهر، سید کاظم موسوی با اعلام این خبر گفت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی فرمانداران، جهادکشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود ۲۰ هزار تن گندم تولیدی در شهرستان‌های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم‌های خریداری شده در فضای باز از خسارت جلوگیری شد.

موسوی ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از ۶۰ هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۸ هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر ۲۰ مرکز خرید در شهرستان‌های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از ۱۰۰ مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای گندم معمولی و ۱۸ هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

کد خبر 6097965

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • ۲۰ هزار تن دسترنج گندم‌کاران فارس از دستبرد سیل مصون ماند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست + فیلم