Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و انجام آن در برخی از مناطق کشور به صورت غیرمجاز بوده است، گفت: با توجه به اهمیت تزریق واکسن برای خبرنگارانی که در پوشش انتخابات فعالیت دارند، به زودی به این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی قلیان‌ امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امروز واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در سطح خراسان رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است.

وی افزود: جمعیت افراد بین ۷۰ تا ۷۵ سال حدود ۶۰ هزار نفر است . با توجه به جمعیت بالای این گروه سنی از این افراد خواهشمندیم براساس تلفنی که از جانب مراکز خدمات سلامت به آن‌ها می‌شود به مراکز منتخب مراجعه کنند. علاوه‌بر تماس تلفنی از طریق پیامک نیز افراد فراخوان می‌شوند.

قلیان ادامه داد: همچنین افراد می‌توانند با ثبت نام در سامانه سلامت، مرکز تزریق واکسن خود را نیز تعیین کنند و اگر کسی ثبت نام کرد، اما تماس تلفنی یا پیامکی دریافت نکرد با به همراه داشتن کارت ملی خود می‌تواند به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه کند. خوشبختانه هیچ مشکلی از لحاظ تامین واکسن برای این گروه  سنی وجود ندارد.

۱۱۳ هزار و ۹۴۲ دوز واکسن سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از محموله جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سهمیه جدی واکسن وارد مشهد شده است که سهمیه دانشگاه علوم پزشکی ۱۱۳ هزار و ۹۴۲ دوز بوده که از سهمیه افراد بالای ۷۰ سال بیشتر است. از این تعداد واکسن ۶۶ هزار و ۴۴۰ دوز آسترازنکا است که دوز دوم آن سه ماه بعد ارسال می‌شود و ۴۷ هزار و  ۵۰۲ دوز واکسن سینوفارم است.

تداوم روند نزولی کرونا در خراسان رضوی با شیب کند

وی افزود: روند نزولی ابتلا به کرونا در خراسان رضوی همچنان ادامه دارد، هرچند این کاهش سرعت تندی ندارد. تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کل خراسان رضوی ۱۸۱ نفر بوده و مجموع بستری‌ها به ۱۰۰۲ نفر رسیده است. از این تعداد ۲۹۲ نفر در مراقبت‌های ویژه بستری هستند و میزان فوتی‌ها دو رقمی و زیر۱۵ نفر است.

قلیان ادامه داد: میانگین روند بستری هفتگی و روزانه نیز روند کاهشی کندی داشته است. در هفته سوم اردبیهشت‎‌ماه ۲۵۶ نفر و در هفته چهارم ۲۵۳ نفر بستری بوده‌اند. امید داریم هفته خوبی را آغاز کنیم.

کاهش چشم‌گیر مراجعان به مراکز منتخب کرونا

وی تاکید کرد: تعداد مراجعان به مراکز منتخب کرونا نیز کاهش داشته و از ۱۹ اردبیشهت تاکنون از ۲۳۵۰ نفر به ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ رسیده که کاهش چشم‌گیری بوده است. در یک ماه گذشته به طور متوسط  دو بیمار در روز از تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی کاسته شده است.

حدود سه درصد از کل جمعیت مشهد واکسن دریافت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۵۷ درصد گروه سنی بالای ۷۵ سال واکسینه شدند که بیشترین جمعیت دریافت‌کننده واکسن در مرکز بهداشت ثامن و کمترین جمعیت در مرکز بهداشت شماره ۲ بوده است. شایان ذکر است حدود سه درصد از کل جمعیت مشهد واکسن دریافت کردند.

وی گفت: علت کمتر بودن تعداد واکسیناسیون در مرکز بهداشت شماره ۲ این بوده است که اکثر جمعیت تحت پوشش این مرکز اتباع هستند که مجوز واکسیناسیون آن‌ها را روز چهارشنبه دریافت کردیم. برهمین اساس از امروز واکسیناسیون آن‌ها با توجه به رده‌بندی گروه سنی و پرونده الکترونیکی سطح یک سلامت و کارت آمایش آغاز شد. پیش‌بینی می‌شود ۱۵ تا ۲۰ هزار دوز واکسن برای اتباع بالای ۷۰ سال نیاز باشد.

تعیین تکلیف واکسیناسیون خبرنگاران فعال در پوشش انتخابات به زودی

وی تاکید کرد: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و انجام آن در برخی از مناطق کشور به صورت غیرمجاز بوده است. به محض ابلاغ مجوز واکسیناسیون برای اصحاب رسانه و خبرنگاران، دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز این اقدام را انجام خواهد داد. با توجه به اهمیت تزریق واکسن برای خبرنگارانی که در پوشش انتخابات فعالیت دارند، به زودی به این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد.

قلیان خاطرنشان کرد: تاکنون در خراسان رضوی هیچ شرکت، ارگان و سازمان خصوصی وجود نداشته است که در جهت واردات واکسن اقدامی انجام داده باشد. شرکت‌های خصوصی برای واردات واکسن باید از معاونت غذا و دارو و وزارت مجوز دریافت کنند، زیرا حمل واکسن کرونا کار راحتی نیست و شرایط ویژه‌ای نیاز است و کار هر کسی نیست.

با توسعه زیر ساخت‌ها می‌توانیم حدود ۱۲ هزار نفر را در روز واکسینه کنیم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ مرکز تزریق واکسن در مشهد فعال است که شامل مراکز تجمیعی، خودرویی و مراکز ثابت است که به زودی سه مرکز دیگر  نیز راه اندازی می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به توسعه مراکز تزریق واکسن می‌توانیم حدود ۱۲ هزار نفر در روز را واکسینه کنیم. سرعت واکسیناسیون برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد که این امر با ایجاد زیر ساخت‌های بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود.

تبلیغات سوء درخصوص واکسن کرونا در حاشیه شهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه متاسفانه در حاشیه شهر در خصوص واکسیناسیون تبلیغات سوئی انجام شده است که سبب شده مردم نسبت به ستاد کرونا و بهداشت بی‌اعتماد شوند، گفت: از مردم خواهشمندیم به این صحبت‌ها توجهی نداشته باشند و بدانند که هیچ تفاوتی بین هیچ کس نیست و همه به یک صورت واکسن دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد پوشش انتخابات خراسان رضوی مراکز منتخب تعیین تکلیف تزریق واکسن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۸۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • دام‌ها در خوزستان به طور رایگان واکسینه می‌شوند
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است