Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ وزیر دادگستری گفت: استان خوزستان و شهرستان اهواز با داشتن تنوع اقوام و گستردگی مسائل، پتانسیل خوبی برای رشد علمی به خصوص در مسائل حقوقی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سیدعلیرضا آوایی امروز در مراسم افتتاح ساختمان دانشکده حقوق دانشگاه چمران اهواز اظهار داشت: گستردگی علم حقوق و مسائل حقوقی به همراه گستردگی بالای تنوع اقوام در کشور، الزام آور است که هم سو با مسائل فرهنگی علم حقوق هم بیش از پیش رشد پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد و پیشرفت علم حقوق در کشور در گام نخست از محیط‌های دانشگاهی آغاز می‌شود چراکه این محیط‌ها با داشتن جوانان پژوهش‌گر و نخبگان علمی، مجال بیشتری برای پیشرفت علمی و پژوهش و تحقیق در خصوص مسائل حقوقی را میسر کرده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن تنوع قومیتی و تنوع مسائل فرهنگی، امکان تنوع پژوهش و تحقیقات علمی را امکان پذیر کرده است که در کنار ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رشد علم حقوق، می‌تواند پیشرفت جامعه و کشور را در این زمینه شاهد بود.

مرثیه ای بر دام سنتی استان خوزستان بر اثر غفلت مسئولان دولتی + فیلمنماینده خوزستان در مجلس خبرگان: سکوت در قبال جنایات رژیم صهیونیستی شراکت در جرایم آنها استموافقت مجلس با ارسال گزارش عملکرد استانداری خوزستان به قوه قضائیه

آوایی در خصوص ارتباط مستقیم دستگاه قضایی کشور با دانشگاه بیان داشت: هرچه رشد علم در دانشگاه سریع‌تر و گسترده‌تر باشد تاثیر آنرا بیشتر و گسترده تر در جامعه می‌توان یافت که در این جهت، علم حقوق در دانشگاه تاثیر مستقیم بر دستگاه قضایی کشور و دستگاه قانون گذاری کشور دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: رشد کمی دانش پژوهان علم حقوق در کشور می‌تواند جامعه را در مسیری قرار دهد که سرعت و دقت در حل مسائل حقوقی را تسریع بخشد که اکنون با توجه به شرایط کشور و تنوع مسائل، بسیار اهمیت دارد که دانشگاه‌ها و جامعه دانشگاهی در افزایش تعداد دانش پژوهان این عرصه دقت و تلاش کافی داشته باشند.

وزیر دادگستری در خصوص افتتاح ساختمان دانشکده حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز بیان داشت: این اتفاق میمون و مبارک مقدمه بسیار خوبی برای رشد کمی و کیفی علم حقوق در استان خوزستان خواهد بود و می‌توان به زودی تاثیر خوب آنرا بر حل مسائل حقوقی استان و به دنبال آن در کشور مشاهده کرد.

انتهای پیام/331/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان خوزستان وزیر دادگستری مسائل حقوقی علم حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم و تحقیقات روز گذشته گفت: «تعداد کمی از اساتیدی که در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند، بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند.»

درهمین‌باره یکی از استادان اخراج شده دانشگاه تهران به سخنان وزیر علوم واکنش نشان دادو در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «آماده مناظره با وزیر علوم هستم. اخراج من و بسیاری از استادان دانشگاه سیاسی است. زلفی‌گل وزیر علوم به ایسنا گفته: «جوسازی ایجاد شده درباره #اخراج_استادان صحت ندارد». شرط مناظره ما با وزیر محترم راست‌گویی باشد نه تهمت و دروغ مثل آنچه رئیس دانشگاه تهران در مناظره گفت.»

دیگر خبرها

  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • واکنش یک استاد دانشگاه تهران به ادعای وزیر: اخراجم سیاسی بود
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • حل مشکل تردد دانشجویان بزرگترین دانشگاه اهواز با ساخت پل عابر پیاده
  • افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه در دانشگاه یاسوج 
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • شرکت بیش از ۷۱ هزار داوطلب خوزستانی در کنکور ۱۴۰۳