Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب گفت: جشن ۱۰ سالگی شهرستان ادب فردا یکشنبه در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار می‌شود و در این‌برنامه پیام مقام معظم رهبری برای تولد ۱۰ سالگی شهرستان ادب قرائت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری دهمین سالگرد تاسیس موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب امروز شنبه اول خردادماه در محل این موسسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، علی محمد مودب رئیس این موسسه در ابتدای نشست اظهار داشت: در ۱۰ سال اول شهرستان ادب تلاش ما برای شناخت فضا و ارتباطات مختلف با اساتید گرفته شد و مطالعاتی نیز انجام دادیم تا جنس فعالیت‌های ادبی روزگارمان را بشناسیم. 

وی با بیان اینکه وقتی شناخت در عرصه فعالیت‌های فرهنگی حاصل شد، سعی کردیم مهم‌ترین شاخصه نگاه‌مان احترام به مولف باشد، عنوان کرد:اینکه مولف همه سرمایه ما در ادبیات است، یعنی انسان توانایی تولید ادبی دارد و خودش اصل ماجرای فعالیت‌های ادبی است.

مودب با بیان اینکه ما به دنبال انسان‌ها رفتیم، ابراز داشت: آن هم به دنبال انسان‌هایی رفتیم که ویژگی اصلی شان پایبندی به ارزش‌های انقلاب باشد و توانایی کار خلاقه را در ادبیات داشته باشند. با این نگاه بود که دوره‌های آموزشی آفتابگردان‌ها و مدرسه رمان برای استعدادهای جوان کشور در دو حوزه شعر و داستان برپا شدند.

برگزاری ۹ دوره آموزشی شعر جوان انقلاب

این شاعر با تاکید بر این موضوع که بخش دوم فعالیت‌های ما چاپ، انتشار و ترویج آثار در دو حوزه شعر و داستان است به ارائه گزارشی پرداخت و گفت: ۹ دوره آموزشی شعر جوان انقلاب با عنوان اردوهای آفتابگردان‌ها برگزار شد و بیش از ۱۲۰۰ شاعر از تمام نقاط کشور شناسایی شدند. در مجموع، اتفاق آفتابگردان‌ها یکی از مهم‌ترین اتفاقات دهه اخیر کشور در تربیت شاعران است.

مدیرعامل شهرستان ادب گفت: هدف ما گسترش عدالت فرهنگی در همه مناطق از جمله مناطق محروم کشور بود. این کشف استعدادها در حوزه رمان باعث انجام کارهای سنگین و جدی شد که در حوزه داستان، نهادی به نام «مدرسه رمان» تعریف شد و اولین آموزش رسمی‌و نهادی را در این زمینه پایه گذاری کرد که توانست در ۵ دوره با مشارکت بیش از هزار نویسنده داوطلب در مدرسه رمان حدود ۵۰ چهره تازه به عرصه رمان‌نویسی کشور معرفی کند. هر کدام از این ۵۰ تن یکی از ثروت‌های ادبیات داستانی امروز ایران هستند.

برگزاری انجمن ادبی چهارشنبه‌های شهرستان ادب 

وی به تولید حدود ۴۰ رمان اشاره کرد که ۲۰ عنوان از آنها منتشر شده و تعدادی نیز در صف انتشار هستند و افزود: انجمن ادبی چهارشنبه‌های شهرستان ادب که هر هفته با حضور ۶۰ نفر برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های دهه اول ماست که در دوران کرونا به فضای مجازی منتقل شد. نشست‌های تخصصی نقد، نشست‌های اصل اثر، بوطیقا و ... بخشی از فعالیت‌هایی بودند که با همراهی و مشارکت فعالان ادبیات انقلاب در این بازه زمانی رقم خوردند.

هدیه رهبر انقلاب به شهرستان ادب

مودب به جشن ۱۰ سالگی شهرستان ادب که فردا یکشنبه دوم خرداد از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در این‌برنامه پیام مقام معظم رهبری برای تولد ۱۰ سالگی شهرستان ادب قرائت می‌شود. این پیام مایه افتخار ماست؛ هرچند می‌دانیم نسبت به کاری که ادبیات و فرهنگ ما نیاز دارد، در آغاز راهیم.

وی همچنین گفت: آثار شهرستان ادب در کشورهایی مثل ترکیه و صربستان در حال ترجمه و پیگیری برای چاپ هستند و امیدواریم دایره فعالیت‌های خارجی خود را بیشتر توسعه بدهیم.

تولید ۱۰ آلبوم موسیقی و ۶۸ تک آهنگ در دفتر موسیقی شهرستان ادب 

 امیرحسین سمیعی، مدیر دفتر موسیقی شهرستان ادب بود هم با بیان اینکه برای انعکاس بهتر شعر و داستان در حوزه موسیقی و تبلور ادبیات متعهد در این حوزه، دفتر موسیقی شهرستان ادب شروع به کار کرد، توضیح داد: این دفتر سال ۹۴ تأسیس شد و پس از آن بلافاصله استودیوی آفتاب تأسیس شد که نامش برگرفته از نام اردوهای آفتابگردان‌هاست. این استودیو با تمرکز بر شعر، کار خود را آغاز کرد و قطعاتی در زمینه موسیقی بی‌کلام و دکلمه با تمرکز بر موسیقی دراماتیک تولید کرد.

وی ضمن اشاره به تولید ۱۰ آلبوم موسیقی و ۶۸ تک آهنگ در دفتر موسیقی شهرستان ادب اضافه کرد: به عنوان مثال یکی از موضوعات این تولیدات، شهادت سردار سلیمانی بود. دفتر موسیقی شهرستان ادب در چنین شرایطی دست روی دست نگذاشت و دست به تولید زد. در سال ۹۶ ارکستر سمفونیک حافظ را شکل دادیم که برای عضوگیری آزمونی برپا کرد و جوانان جذب آن شدند. اولین کنسرت آن هم اردیبهشت سال ۹۸ به صورت خیریه برای سیل زدگان بود. اجراهای بعدی این ارکستر در هفته دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس بود.

وی با بیان اینکه برای ۱۰ سال آینده برنامه فراگیری داریم که محتواهای آن توسط دفتر شعر و داستان شهرستان ادب تولید می‌شود به دیگر فعالیت‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش داریم موسیقی و کتاب گویا را نیز طرح ریزی کنیم. یعنی موسیقی‌هایی که برای داستان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: دفتر موسیقی شهرستان ادب آفتابگردان ها برگزار می شود شعر و داستان فعالیت ها ۱۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900196

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • ببینید | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • ببینید | ماجرای خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنیدند
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • عکسی از عیادت رئیس دفتر رهبر انقلاب از آیت‌الله گرامی
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است