Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه به اقدام جنجالی احمدی‌نژاد و تیمش در کلاب هاوس: «جای مردان سیاست بنشاندند نوار»

تیم رسانه‌ای احمدی نژاد با هدف تبلیغات انتخاباتی برای این کاندیدای ریاست جمهوری مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده را به عنوان گفت‌وگو با احمدی‌نژاد از کلاب هاوس پخش کردند.در بازار داغ کلاب هاوس و موضوع انتخابات یک اتاق گفت و گو با عنوان «گفت و گوی اقتصادی با محمود احمدی‌نژاد به همراه نقد کارشناسان» از سوی تیم احمدی‌نژاد برگزار شد اما نکته نغز این کلاب هاس این بود که ادمین‌های این گروه به جای آنکه از محمود احمدی‌نژاد دعوت کنند تا به طور مستقیم پاسخگوی سوالات باشد مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده را از این کلاب هاوس پخش کردند موضوعی که با انتقادات و البته طنازی‌های کاربران در توئیتر مواجه شد.

فیض‌الله عرب سرخی در توئیترش با هشتگ احمدی نژاد و کلاب هاوس نوشت: «جای مردان سیاست بنشاندند نوار»

فرشته قاضی از فعالان رسانه‌ای خارج از کشور نیز نوشت: مصاحبه از پیش ضط شده محمود احمدی نژاد را در کلاب هاوس پخش می‌کنند با عنوان «گفت و گوی اقتصادی با احمدی‌نژاد به همراه نقد کارشناسان» تعدادی را برده‌اند بالا به عنوان اسپیکر و همه دارند مصاحبه از پیش ضبط شده را می‌شنوند. همزمان در اینستاگرام با عنوان live پخش می‌کنند!مریم زهدی نیز نوشت: عنوان اتاق #کلاب_هاوس رو زدن: گفتگوی اقتصادی با #احمدی_نژاد به همراه نقد کارشناسان، بعد دارن مصاحبه‌ای که قبلا ضبط کردن برای ملت پخش می‌کنن. مردم رفتن تو خیال گفتگوی لایو! این چه کاریه آخه؟!

ماجرای واکسن رئیس دولت اصلاحات

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات درخصوص واکسن زدن خاتمی نوشت: مدتی بود وقت واکسن آقای خاتمی شده بود، منتظر ماند تا وقت واکسن خانمش برسد. امروز هردوتاشون واکسن زدند.

شرط یک اصلاح‌طلب برای حمایت جبهه اصلاحات از لاریجانی

وی درباره احتمال توافق اصلاح طلبان با لاریجانی، تصریح کرد: این توافقات در عالم سیاست امر ممکنی است و محال نیست، ولی به طور طبیعی اگر این اتفاق بخواهد بیفتد، قطعاً نباید از جنس رخداد سال ۹۲ و توافق با حسن روحانی باشد.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کزد: باید از همین لحظه ظرفیت سنجی ها صورت بگیرد، باید میزان رأی، امکانات و پتانسیل لاریجانی از نظر مدنی، سیاسی و از دیدگاه جریان‌های حاکمیتی امکان سنجی شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

جوادی حصار ادامه داد: اگر بگوییم لاریجانی برای یک مدیریت خوب، از صد در صد امکانات مورد نیاز در کشور، مثلاً ۴۰ درصد را داشته باشد، ۶۰ درصد دیگری که باید به میدان بیاید حتماً باید از جبهه اصلاح طلبان وارد شود.وی بیان کرد: اگر این امکان سنجی به درستی و دقیق بررسی شود، باید محصولات ناشی از حضور لاریجانی در دولت هم به صورت مشارکتی و شایسته سالارانه باشد به نحوی که حاجات و مطالبات اصلاح طلبان را پاسخ دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اگر این امکان سنجی و پاسخ مطلوب لاریجانی به حاجات و مطالبات اصلاحات رخ بدهد، چه اشکالی دارد که اصلاح طلبان با علی لاریجانی دولت ائتلافی تشکیل بدهند؟ اتفاقاً می‌تواند اتفاق خیلی خوبی هم باشد.جوادی حصار درباره مخالفت بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان برای ائتلاف با لاریجانی، تصریح کرد: در مجموعه گسترده اصلاح‌طلبان، طیف‌های متفاوتی داریم که رویکردهای آنها با مقوله زمام‌داری و تعامل با قدرت سیاسی یکسان نیست. در این جبهه برخی افراد و گروه‌ها به تسخیر قدرت فکر می‌کنند، برخی به تأثیر بر قدرت اهمیت می‌دهند و عده‌ای هم در پی تعامل با قدرت هستند.

وی کسانی که در پی تسخیر قدرت هستند را آرمان‌گرا دانست و گفت: تسخیر قدرت به نحوی که برخی آن را در ذهن خود رقم زده‌اند خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما کسانی که می‌خواهند بر قدرت اثرگذار باشند امکان بیشتری برای تحقق خواسته خود دارند.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی میانبر زدن به سمت قدرت را یکی از راه‌های اثرگذار بر قدرت برشمرد و تاکید کرد: کانال‌های میانبر به سمت قدرت همیشه فراخ نیستند و به وسیله آنها نمی‌توان همه بضاعت و تعدد را منتقل کرد، اینها کانال هستند و محدودیت دارند. باید در نظر داشته باشیم کانال با شاهراه و آزادراه متفاوت است.

جوادی حصار افزود: در حوزه راه‌های میانبر و تعامل با قدرت، اگر به سمت کانال‌های ارتباطی مثل لاریجانی برویم طبیعتاً باید برخی محدودیت‌ها را بپذیریم. کسانی که به دنبال تأثیر با قدرت یا تعامل با قدرت هستند، برای این هدف در پی ایجاد چنین کانال‌هایی می‌روند، بنابراین این افراد می‌توانند با لاریجانی ائتلاف کنند.

جدال توئیتری جلیلی و لاریجانی بالا گرفت

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که جلیلی علیه وی مطرح کرد، گفت: با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.علی لاریجانی در حساب توئیتری خود با اشاره به سخنان دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی نوشت:‌« احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.

شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان ‎یار کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر «مواضع خطرناک» شما را گردن بگیرند.»بر اساس این گزارش سعید جلیلی چندی پیش درحساب توئیتر خود نوشت:

‌کشور با نمایش اداره نمی شود!این که دو جمله ساخته شود و همه با آن سرگرم شوند؛ مصداق کار نمایشی است!اخیرا گفتند اقتصاد کشور، پادگان و دادگاه نیست! درست یا غلط! شما کارنامه کار خودتان را ارائه بدهید! ۱۲ سال رئیس مجلس بودید!!

حضرتی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری، رییس ستاد انتخاباتی خود را تعیین کرد.طی احکامی از سوی مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری، الیاس حضرتی (دبیرکل مجلس ششم) بعنوان رئیس ستاد و علی تاجرنیا (نماینده مجلس ششم) بعنوان جانشین رئیس ستاد انتخاباتی تعیین شدند.

گرامی‌مقدم: بعید است لاریجانی بتواند تحریمی‌ها را پای صندوق بیاورد

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «موضع آقای لاریجانی در سال‌های اخیر متفاوت از گذشته شده است و می‌توان گفت او سعی کرده است که در بین جناح و راست و چپ در حرکت باشد اما انتخابات عرصه بازی در میانه‌ها نیست و هر یک از نامزدها باید تکلیف خود را مشخص کنند که متعقل به جناح اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا. هیچ یک از نامزدها در ادوار انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانسته‌اند از هر دو جناح رأی بگیرند و می‌بینیم که آقای روحانی در سال92 و 96 هم سبد رأی خود را اصلاح‌طلبی انتخاب می‌کند. الگوی انتخاباتی لاریجانی هم، روحانی است اما فضا نسبت به هشت سال پیش متفاوت است و اکنون نامزدهای شش‌دنگ اصلاح‌طلبی حضور دارند و چنین امکانی وجود ندارد که اصلاح‌طلبان از همه آنها عبور کنند و پشت آقای لاریجانی بایستند».او ادامه داد: «البته هنوز زود است که قضاوت نهایی را انجام دهیم و باید صبر کرد و دید که چه نامزدهایی تأییدصلاحیت می‌شوند و در پایان نوع نگاه مردم نسبت به مواضع نامزدها در مناظره‌ها چگونه است؟»این فعال سیاسی درباره اینکه آیا لاریجانی می‌تواند آراء خاکستری را جذب خود کند، بیان کرد: «من بعید می‌دانم آقای لاریجانی بتواند تحریمی‌ها را پای صندوق بکشاند. البته نباید فراموش کرد که انتخابات در ایران به گونه‌ای است که همه‌ چیز در لحظات آخر رقم می‌خورد و عرصه غیرقابل پیش‌بینی است».

سروری: دولت سوم روحانی یعنی تشویق به وضعیت موجود/رقیب دنبال دوقطبی‌های غیر موجه است

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: فرصت ها خیلی زود ایجاد می شوند و خیلی سخت برمی‌گردند و فرصتی که این روزها در آن به سر می‌بریم شاید دیگر تکرار نشود و همه باید در این یکماه تلاش کنیم و این لوکوموتیو ناکارآمدی را از روی ریل رانت‌خواری و ویژه خواری برداریم و در مسیر انقلاب قرار دهیم.وی افزود: دشمن و جریان رقیب به دنبال سیاهچاله سازی برای ایجاد دوقطبی های غیر موجه و خروج ما از اولویت های اصلی هست.
سروری با اشاره به اظهارات آیت الله رئیسی که گفته بود «رقیب من افراد نیستند بلکه ناکارآمدی و فساد و رانت‌خواری و ویژه خواری هست» تصریح کرد: ما نباید از این دوقطبی فاصله بگیریم و دوقطبی‌هایی چون دادگاه و پادگان بازی هایی هست که مردم و افکار عمومی را در مسیر دوقطبی غلط بیاندازند و تمرکز مردم را از روی ناکارآمدی های موجود بردارند.دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: همه باید بایستیم که این وضعیت شایسته جمهوری اسلامی نیست و کسانی که مسبب این وضعیت هستند باید محاکمه و توبیخ بشوند و نباید تشویق شوند.سروری دولت سوم روحانی را تشویق به وضعیت موجود دانست و تصریح کرد: این وضعیت باید با رای درست مردم پایان پذیرد و خط کارآمدی و ساده زیستی و پاکدستی جایگزین آن شود.

جهانگیری پس از اعلام صلاحیت‌ها مناظره خواهد کرد

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد اسحاق جهانگیری درباره مناظره گفت: برنامه‌ریزی برای مناظره جهانگیری با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.فاطمه پهلوانی، دبیر شورای سیاست گذاری ستاد انتخابات جهانگیری در پاسخ به این سوال که آیا جهانگیری مناظره با سایر نامزدها را خواهد پذیرفت؟ گفت: طبق قانون انتخابات، صدور احکام ستاد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه‌ریزی برای مناظره نامزدها بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، از سوی شورای نگهبان انجام خواهد شد.گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در توئیتی نوشت: «آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور - هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست - گفتگو کنم.»

لاریجانی مورد حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حتما آقای لاریجانی مورد حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد و صرفا بخش اندکی از آنها شامل کارگزاران سازندگی ممکن است در شرایطی خاص از او حمایت کنند. من در مجموع برخی از موضع‌گیری‌های آقای لاریجانی را نمی‌پسندم اما به هر حال فضای انتخابات است و او می‌خواهد یک تحرکی در جامعه ایجاد کند و می‌داند در صورت عدم تحرک مردم در انتخابات قادر نخواهد بود که رأی بیاورد؛ بنابراین آقای لاریجانی با اظهارات اخیرش سعی می‌کند فضای انتخابات را گرم کند و قشر غیرسیاسی جامعه را متوجه انتخابات کند».او ادامه داد: «به نظر من در بررسی جایگاه انتخاباتی آقای لاریجانی باید به برخورد اصولگرایان با او نیز توجه کرد؛ به این معنی که برخورد تند اصوگرایان با او می‌تواند کارش را تکمیل کند. اگر اصولگرایان با او برخورد تندی داشته باشند، می‌تواند در جامعه با ایجاد یک دوقطبی رأی‌آور باشد اما اگر اصولگرایان با لاریجانی برخوردی وزین داشته باشند، او نمی‌تواند سهم ویژه‌ای در انتخابات به دست آورد. آقای لاریجانی با صحبت‌هایی که بعد از ثبت نامش انجام داد یا همین صحبت‌های اخیر در کلاب‌هاوس سعی کرد آراء خاکستری را متوجه خود کند و اتفاقا برای او پیشبرنده خواهد بود اگر در این فضا اصولگرایان به تندی به او بتازند».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا آراء خاکستری راضی به حمایت از لاریجانی می‌شود یا نه، بیان کرد: «واقعیت این است که بخش غیرسیاسی جامعه یا به تعبیری آراء خاکستری تمایلی به حضور در انتخابات ندارد و به دلیل عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت مورد حمایتشان در هشت سال اخیر نوعی سرخوردگ و یأس سیاسی به وجود آمده است. من تردید دارم آقای لاریجانی بتواند جامعه را از این یأس خارج کند».او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا لاریجانی توان دوقطبی‌سازی و تندکردن فضای انتخابات است یا خیر، اظهار کرد: «او یک سری کدهایی خواهد داد و سعی می‌کند در قالب آنها جامعه را به سمت خود بکشاند اما حتما مانند احمدی‌نژاد که برای رسیدن به هدف خود علیه منافع ملی طغیان می‌کرد، نیست. احمدی‌نژاد با طرح بحث‌هایی علیه نخبگان، آنها را وادار به واکنش می‌کرد و متعاقب واکنش نخبگان سیاسی ظرفیت جامعه نامتعادل می‌شد. لاریجانی جامعه را ملتهب نمی‌کند زیرا نه می‌خواهد و نه می‌تواند علیه منافع کلان نظام اقدامی کند اما با دادن کدهایی به هر حال سعی می‌کند جامعه را به سمت خود بکشاند».

ترقی: اصلاح‌طلبان سراغ نامزد اجاره‌ای می‌روند

حمیدرضا ترقی درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فردا گفت: انتخابات حالت 3 قطبی پیدا می کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود اما نامزد جریان اعتدال قوی تر به نظر می رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره ای تحریم ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز آقای رئیسی نمایندگی می کند.وی افزود: میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته 10 درصد اضافه شده و به 42 درصد رسیده که این مسئله برآمد از فعال شدن نامزدها و انتخاباتی شدن فضای کشور است. یقینا اگر مناظرات نامزدها برگزار شود باز هم میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می شود به 54 تا 60 درصد برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره یک مرحله ای یا دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بستگی دارد مناظرات چقدر متأثر از شرایط اقتصادی تعیین تکلیف برجام شود. گرچه کشیدن انتخابات به دور دوم ضعیف است اما نمی توان احتمال آن را رد کرد.وی درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان ادامه داد: این احتمال وجود دارد چون برخی ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند بنابراین بعضی ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است؛ گرچه آقای لاریجانی خودش را ورای جناح بندی های سیاسی می داند اما از جرگه اصولگرهایی هنوز کسی او را خارج نکرده است.ترقی درباره نامزد جریان اصلاحات بیان کرد: بستگی دارد کدام یک از نامزدهای آنها تأییدصلاحیت شوند اگر طیف تندرو اصلاحات نامزدی نداشته باشد، آنها به طرف نامزدی مثل آقای پزشکیان خواهند رفت که کمی دوز اصلاح طلبی اش کم باشد یا به سمت نامزد اجاره ای می روند.

آخوندی خطاب به شریعتمداری: محمد جان حرف‌های پوپولیستی نزن

محمد شریعتمداری، وزیر رفاه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت: ‌نفت ملی شد ولی تبدیل به ثروت مردم نشد. دولتی شفاف و پاسخگو تشکیل می دهم و به فوریت طرحی را اجرا می کنم که مالکیت این سرمایه ملی به خود مردم اعطا شود و همه از تمامی عواید فروش مطلع و متنفع شوند. جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.عباس آخوندی وزیر سابق راه و دیگر نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ شریعتمداری گفت: ‌محمد جان اونی‌که نسخه اصلی این ماجرا بود و قرار بود که ‎نفت را سرِ سفره‌ی مردم بیاره مردم را سر ‎سفره‌ی فقر و بدبختی نشاند. تا چه رسه به تو! نفت ثروت میان‌نسلی ایرانیهاست، نه بودجه ستاد تبلیغاتی که هر کی براش یک برنامه‌ای بریزه.‌به‌فکر افزایش رفاه ‎ملت از طریق افزایش ظرفیت تولید و ‎رشد اقتصادی و ‎اشتغال باش نه این حرف‌های پوپولیستی و بی‌مبنا.

غلامعلی رجایی: انتشار لیست‌ کابینه نامزدها نوعی هرزگی رسانه‌ای است


غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «آزادی» ضمن تاکید بر اینکه «نباید به لیست‌هایی که این روزها با عنوان کابینه برخی نامزده منتشر می‌شود، توجه کرد» گفت: «به نظر من این مساله ناشی از یک هرزگی رسانه‌ای و ناشی از این است که اکنون همه به فضای مجازی دسترسی دارند و می‌توانند ادمین باشند. تهیه چنین لیست‌هایی نیز کار ساده‌ای است و حتی یک دانش آموز نیز می‌تواند انجام دهد».

وی لیست کابینه علی لاریجانی که در روزهای اخیر منتشر و تکذیب شد را مثال زد و گفت: «جعلی بودن این فهرست کاملا مشخص است. هیچ عقل سلیمی تصور نمی‌کند که آقای علی لاریجانی که سیاستمداری هوشمند و کهنه‌کار است و به نظر من مینیاتوری عمل می‌کند در گام اول دو برادر خود که از قضا محبوبیتی در جامعه ندارند را در کابینه قرار دهد لذا نباید به فهرست‌های اینچنینی توجه کرد و باید منتظر ماند تا اول شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و معلوم شود که نامزدها اصلی چه کسانی هستند».این چهره سیاسی نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه معرفی کابینه و حتی بخشی از کابینه را اقدامی دانست که می‌تواند به نامزدهای ریاست جمهوری کمک کند. او گفت: « این اقدام اولا نشان می‌دهد که یک نامزد برای اداره کشور، برنامه دارد و دوما به مردم در تصمیم‌گیری کمک می‌کند».

وی به نقص‌های ساختار انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: «یکی از نقص‌های موجود محدودیت زمان نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی است. تا شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و بدانند که چه کسانی فرصت حضور در رقابت را دارند کمتر از یک ماه باقی مانده و نه می‌توانند به استان‌ها بروند و نه با جمعیت‌هایی ملاقات کنند و ... . در این دوره که کرونا هم مزید بر علت شده است».رجایی افزود: «نقص دوم سیستم انتخابات نیز این است که معلوم نیست مردم به چه تیمی رای می‌دهند. به هرحال رئیسی جمهور که فعال مایشاء نیست. اگر کابینه هماهنگی نداشته باشد قطعا قدرتمند و توانمندترین رئیس جمهور نیز ار پا درخواهد آمد. مثلا آقای احمدی‌نژاد آنقدر کابینه خود را تغییر دارد تا به صفار هرندی رسید و با تغییر او ناگزیر بود که مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد. حتی آقای روحانی نیز به نحوی لب مرز است».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «بخشی از آرا که مردم به یک نامزد می‌دهد، به برنامه و تیم او است. لذا باید معلوم باشد که از چه افرادی استفاده خواهد کرد. به اضافه اینکه معرفی کابینه به رای آوری نامزدها نیز کمک می‌کند. مثلا اگر در کابینه پیشنهاد از جوان استفاده کرده باشد رای آنان را جذب می‌کند یا اگر از زنان بیشتر استفاده کرده باشد این فرصت را دارد تا رای نیمی از جامعه را از آن خود کند».وی در پایان به اسحاق جهانیگری توصیه کرد که در این انتخابات کابینه خود را معرفی و از زنان و جوانان حداقل در نیمی از کابینه استفاده کند. او گفت حتی اگر بشود بهتر است که معاون اول یا وزیر خارجه خود ارز میان زنان انتخاب کند.

درایتی: اصلاح‌طلبان بعد از جهانگیری گزینه قابل اجماع ندارند

مصطفی درایتی، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگویی با «آزادی» در این باره می‌گوید: «با رد صلاحیت اسحاق جهانگیری، تکلیف اصلاح‌طلبان تقریبا روشن شده و نامزد اصلی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط باید ببینند که آیا یک اصلاح طلب قابل قبول با حداقل‌های مد نظر دارند یا خیر. اگر داشته باشند که قطعا معرفی می‌کنند، اما اگر نداشته باشند، در انتخابات گزینه‌ای نخواهند داشت».وی با اشاره به تصمیمات و رویکرد نهاد اجماع‌ساز این جریان گفت: «بر اساس آنچه تا کنون گفته شده اصلاح‌طلبان بنای استفاده از گزینه نیابتی را ندارند و نشانه‌ای از تجدید نظر در این خصوص نیز دیده نمی‌شود».

درایتی در پاسخ به اینکه آیا آقایان همتی و پزشکیان شانس این را دارند که گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشند؟ گفت: «آقای همتی که تاکنون به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان خیلی مطرح نبوده است. آقای پزشکیان، اما شانس بیشتری دارد. با این حال باید توجه داشت که شاخص‌هایی غیر از تایید صلاحیت نیز مورد نظر است. مثلا زمینه رای‌آوری و توانایی که رئیس جمهور باید داشته باشد. به خصوص با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات کشور لازم است نامزد معرفی شود که برای مردم آشنا بوده و توانایی‌های لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که تا برگزاری انتخابات زمانی نمانده و باید افرادی به عنوان نامزد مطرح شوند که در جامعه مطرح هستند».وی ضمن منتفی دانستن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی، گفت: «بر اساس روند فعلی و تصمیمات شورای عالی اصلاح طلبان برداشت من این است که قرار نیست به صورت نیابتی ورود کنند، اما ممکن است که در این رابطه به نتیجه قطعی نرسند و تصمیم گیری درباره این مساله به عهده احزاب گذاشته شود. البته این راه آخری است که احتمالا برگزیده می‌شود. تلاش بر این است که جبهه اصلاحات یکدست باشد.»درایتی گفت: «آقای جهانگیری می‌تواند گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشد، اما اگر شایعات درست باشد و تایید صلاحیت نشده باشد، باید گفت که گزینه دیگری در جبهه اصلاحات به اندازه او شانس اجماعی بودن را ندارد. به خصوص که تنوع بسیاری در این جریان وجود دارد».

استفتاء انتخاباتی تاج زاده از علم الهدی

مصطفی تاجزاده، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در توئیتی نوشت: فرض کنیم حق با امام جمعه مشهد باشد و:« کسانی که می گویند مردم در انتخابات شرکت نکنند، کافرند.» آقای علم الهدی بفرماید کسانی که با نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها، به حقوق نامزدها تجاوز می کنند و میلیون ها نفر را از مشارکت در انتخابات باز می دارند، کافرند یا مسلمان؟

وزیر ارتباطات: اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این‌که «آیا اخبار منتشر شده درباره فیلترینگ اینستاگرام تا قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ درست است؟»، گفت که اخبار و شایعات منتشره در این خصوص صحت ندارد و کذب است.

اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشگاه تهران برای میزبانی مناظره جهانگیری و ضرغامی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمادگی خود را برای میزبانی و برگزاری مناظرۀ انتخاباتی بین اسحاق جهانگیری و عزت الله ضرغامی اعلام کرد.سجاد اسماعیلی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، از اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای میزبانی از مناظرۀ انتخاباتی بین اسحاق جهانگیری و عزت الله ضرغامی از دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.وی افزود: با توجه به توئیت آقای اسحاق جهانگیری و اعلام آمادگی وی برای مناظره با کاندیداهای ریاست جمهوری دربارۀ مسائل مهم کشور و استقبال آقای ضرغامی با این پیشنهاد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، آمادگی دارد در شرایطی برابر و در فضایی علمی، این مناظره را میزبانی کند.اسماعیلی تاکید کرد: ما در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، از تضارب آرا در فرصت انتخابات استقبال می‌کنیم و مشتاقیم که در قالب مناظرات انتخاباتی، تمامی امکانات خود را در فضایی بی‌طرف، در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهیم.این فعال دانشجویی تاکید کرد: در همین راستا، از آقایان جهانگیری و ضرغامی دعوت می‌کنیم تا هر زمانی که می‌پذیرند، آغازگر این گفت‌وگوهای مناظراتی در فضایی آزاد و علمی باشند.وی در پایان گفت: امیدواریم این پیشنهاد از سوی آقای جهانگیری جدی و واقعی بوده باشد.

نظر فائزه هاشمی درمورد انتخابات 1400

فعال سیاسی حوزه زنان گفت: من این انتخابات را از انتخابات‌های دیگر مهمتر نمی‌بینم. به نظرم این انتخابات هم یک انتخابات است مثل بقیه و به نظر من، جانشینی رهبر انقلاب به این انتخابات ربطی ندارد. چون رهبری یک مسیر دارد و ریاست‌جمهوری مسیر دیگری و من متوجه ارتباط این‌ها با همدیگر نمی‌شوم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران انتخابات ریاست جمهوری عضو شورای مرکزی حزب آقای لاریجانی اسحاق جهانگیری اصلاح طلبان ستاد انتخابات تعامل با قدرت آراء خاکستری علی لاریجانی داشته باشند فعال سیاسی جبهه اصلاح دبیر شورای احمدی نژاد صلاحیت ها کلاب هاوس اصلاح طلب نظر من رسانه ای خبر هایی خواهد شد خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «سپهر خلجی» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به سخن‌پراکنی برخی رسانه‌ها که با بیان عباراتی همچون «دولت کجاست؟» سعی در کمرنگ نشان دادن دستاوردهای دولت سیزدهم داشتند، گفت: آنها که می‌گویند نقش دولت کجاست باید به این اقدامات توجه داشته باشند. تورم کشور در فروردین ماه وارد کانال ۳۰ درصد شد، این در حالی است که در سال گذشته نیز شاهد کاهش تورم بودیم و اما کاهش آن به کانال ۳۰ درصد دستاورد بزرگی است که نشان می‌دهد سیاست‌های دولت در حال به بار نشستن است.

آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

وی با تاکید بر اینکه آواربرداری از یک خرابی ۱۰ ساله زمانبر است، تصریح کرد: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود و در چند سال متمادی درگیر تورم بالای ۴۰ درصد بود اما دولتِ مردمی تمام این کارها در ۲ سال و نیم انجام داد ، نرخ تورم به میزان قابل توجهی کاهش یافت، رشد نقدینگی به شدت کاهش یافت از بیش از ۴۰ درصد به ۲۴ درصد رسید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با تاکید بر اینکه نیم نگاهی به این دستاوردها نشان می‌دهد که دولت نقش سیاستگذاری و اجرایی خود را به خوبی انجام می‌دهد، بیان داشت: سیاست‌های تبیین شده با همین رویکرد فعلی در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی و با قوت در حال پیش رفتن است. نمونه آن سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکاست که اتفاق بسیار مهمی است پاکستان یکی از همسایگان مهم ماست که پیوندهای فرهنگی بسیار و ناگسستنی با یکدیگر داریم. در پاکستان شاهد استقبال بی نظیر از رئیس‌جمهور بودیم که این نیز پیام مهمی به همگان مخابره کرد.

قادریم در تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و اعمال کنیم

خلجی افزود: پروژه عظیمی که در سریلانکا رقم خورد نیز نشان داد که جمهوری اسلامی این توان را دارد که در حوزه تحولات منطقه‌ای سیاست‌های خود را اجرا و حتی اعمال کند.

اعلام کرد: در طول ۲ تا سه هفته گذشته اقدامات بسیار مهمی در سطح ملی و بین‌المللی انجام دادیم که اینها به اتکا پشتوانه مردم بوده است، شما دیدید که جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای‌ با اتکا به ظرفیت مردم و به اعتماد و پشتوانه مردم در مقابل زورگویی و جریان سلطه با اقتدار ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام نیروهای مسلح کشورمان بسیاری از مناسبات و تحلیل‌های مرتبط با موضوعات بین‌المللی را تغییر داد، افزود: تمام دنیا، اعم از دوست و دشمن پیام پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند و این نتیجه یک انسجام و وحدت کلمه است که امروز در ارکان مختلف نظام وجود دارد و به حمدالله دولت نقش مهمی در کمک به همه این مباحث دارد.

خلجی تصریح کرد: در همین ایام که شرایط بین‌المللی دستخوش تغییراتی بود، رئیس جمهور به استان سمنان رفتند؛ این موضوع حاکی از این است که همه چیز در حال تدبیر است و بعد استقبال مردم را می‌بینید و ادامه پیدا کردن سفر ایشان از یک روز به دو روز و ادامه سفر به شهرستان دامغان، یک پیام روشنی برای همه طرف‌ها داشت. در بسیاری از کشورها با اتفاق کمترین مسائل امنیتی سفرها را لغو می‌کنند اما اینجا در اوج اقتدارآفرینی ارکان نظام علیه دشمن، آیت الله رئیسی به توسعه و پیشرفت استان سمنان و کشور توجه دارند و لذا تمام سفرهای از قبل پیش‌بینی شده مطابق برنامه انجام می‌شود.

مردم پشتوانه نظام هستند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت افزود: درهمین ایامی که جمهوری اسلامی اراده کرد که پاسخ دشمن را قاطع و اثربخش بدهد، بسیاری از مسافرت‌های مسئولان و سران کشورها لغو شد. اینها همه پیام است و نشان می دهد که جمهوری اسلامی مطابق فرمایش حضرت آقا از نظر ساخت درونی نظام و ظرفیت‌های بزرگ و اعتمادی که نظام به پشتوانه مردم دارد کارها در حال جلو رفتن است.

دیگر خبرها

  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • کنایه تمسخر آمیز وزیرخارجه رژیم اسرائیل به اردوغان؛ سریالت را ببین + عکس | واکنش ترکیه
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه