Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمالک شنبه‌زاده شامگاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: به مناسبت فرا رسیدن هفته میراث‌فرهنگی، با حضور مسوولان استان موزه خصوصی سنگ و سنگواره و همچنین مخزن اشیای فرهنگی تاریخی افتتاح می‌شود.

وی افزود: موزه خصوصی سنگ و سنگواره در ایلام در یکی از فضاهای ساختمان اداره‌کل فنی‌ و حرفه‌ای استان با مساحتی بیش از ۱۰۰ متر مربع برای نمایش آثار احداث شده ساماندهی، بهسازی، ایمن سازی و تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: هدف از ایجاد و تجهیز نخستین موزه خصوصی سنگ و سنگواره در استان، ارتقای علاقه‌مندی جامعه به دانش زمین‌شناسی و آشنایی عموم بازدیدکنندگان با زیبایی‌های منحصر به فرد سنگ‌ها، فسیل‌ها و کانی‌های استان و همچنین تعامل بین مدرسه، دانشگاه و ارتقا سطح آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی ادامه داد: در این مجموعه خصوصی طی شش سال تحقیق و بررسی، بیش از چهار هزار قطعه و همچنین کانی‌های مختلف به دست آمده که این موزه می‌تواند یکی از اولین و کامل‌ترین موزه‌های سنگ موجود در استان باشد، تعداد مجموعه آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده ۹۰۳ قطعه است.

شنبه‌زاده همچنین از افتتاح مخزن اشیای فرهنگی تاریخی خبر داد و گفت: در این مخزن که محل امن اشیای فرهنگی تاریخی استان است، اشیای حاصل از کاوش و توقیفی که در استان به‌دست آمده است، نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایلام مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ایلام موزه خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی