Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:15:09 GMT

میزبانی موزه ملی دفاع مقدس گیلان از شهدای گمنام

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۹۶۲۶

میزبانی موزه ملی دفاع مقدس گیلان از شهدای گمنام

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان میزبان شهدای گمنام خواهد بود، عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام در مرکز پروژه قرار دارد که به عنوان شناسنامه کار است.

سرهنگ حسین مصطفی پور در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، با بیان اینکه مردم گیلان هشت هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و ۲۶۰۰ آزاده و ۹۷ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارند، عنوان کرد: شهدای گیلانی نقش برجسته ای در دوران دفاع مقدس داشتند و رهبر انقلاب از آنان به عنوان ستارگان درخشان یاد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم معرفی دستاوردهای شهدا و رزمندگان گیلانی دوران دفاع مقدس به مردم بعد از جنگ، افزود: سه دهه از دفاع مقدس فاصله داریم و نسل جوان و نوجوان شهدا و رزمندگان را ندیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث موزه دفاع مقدس گیلان از اردیبهشت ۹۹، اضافه کرد: با همکاری سپاه قدس گیلان ۱۰ هکتار زمین جهت احداث موزه تعریف شد و پروژه را در سه فاز طراحی کردیم.

مصطفی پور، از پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان شامل ساختمان اسناد و کتابخانه خبر داد و تصریح کرد: در فاز دوم ساخت آمفی تئاتر ۶۰۰ نفره و نمازخانه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان میزبان شهدای گمنام خواهد بود، عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام در مرکز پروژه قرار دارد که به عنوان شناسنامه کار است. همچنین ۹۰۰۰ مترمربع فضای گالری تعریف کردیم تا محتوای موزه در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با اشاره به احداث دریاچه ۸۰۰۰ مترمربعی جهت طراحی عملیات های آبی - خاکی نیروی دریایی ارتش و سپاه، تاکید کرد: این محوطه با برخورداری از شناورهای ارتش فضای خوبی را در موزه ایجاد می کند. همچنین یک نمایشگاه باز همراه با سردیس فرماندهان شهید گیلانی طراحی کردیم تا مکانی برای برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس دستگاه ها باشد.

وی از استقرار ادوات جنگی همچون توپ و تانک در جای جای موزه خبر داد و اظهار کرد: سرلشکر خلبان شهید «علی اقبالی» یکی از شهدای برجسته استان گیلان است که در نخستین روزهای جنگ خسارات سنگینی را بر دشمن تحمیل کرد و در نهایت با بی رحمی به شهادت رسید لذا امیدواریم با نصب یک فروند هواپیمای اف - پنج بتوانیم نقشی در معرفی این شهید خلبان به مردم ایفا کنیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه موزه دفاع مقدس گیلان با نگاه به المان های بومی و محلی طراحی خواهد شد، گفت: موزه دفاع مقدس گیلان تحت عنوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گیلان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، ادامه عملیات اجرایی موزه مذکور را نیازمند ردیف ملی دانست و تصریح کرد: نیازمند محتواسازی هستیم و در این راستا دست نیاز به سوی نیروهای مسلح و دستگاه های فرهنگی استان دراز می کنیم تا اسناد و یادگاری های دفاع مقدس خود را به موزه انتقال دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی موزه دفاع مقدس شهدای گمنام موزه دفاع مقدس گیلان مدیرکل حفظ آثار شهدای گمنام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس

در آستانه ایام شهادت رئیس مکتب تشیع امام جعفر صادق علیه السلام آیین استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس عصر امروز در فرودگاه بین المللی کرمان برگزار و پایتخت مقاومت جهان اسلام بار دیگر معطر به عطر شهدا می‌شود.

 قرائت دعای کمیل در مسجد موسی بن جعفر کیلومتر ۱۵ جاده کوهپایه، مناجات نیمه شب در جوار شهید گمنام در منطقه کوهپایه و تشییع خودرویی پیکر شهید از مسجد جامع روستای پشته شیران به سمت مساجد منطقه و روستای سیمک از جمله این برنامه‌ها است.

 مراسم وداع با این شهدا در شهرستان رفسنجان و منطقه سیمک کوهپایه کرمان برگزار و پیکر مطهر یکی از این شهدا در کوهپایه و شهید دیگر در رفسنجان تدفین می‌شود.

مراسم تشیع این شهدا شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام از میدان شهید سلیمانی تا میدان ابراهیم رفسنجان و از روستای عبدل‌آباد تا منطقه سیمک کوهپایه برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • پایتخت مقاومت اسلامی معطر به عطر شهدای گمنام شد
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مسجد مقدس جمکران آماده میزبانی از پیکر پاک دو شهید گمنام
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • استقبال از ۲ شهید گمنام در فرودگاه کرمان
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام