Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:17:47 GMT

رونمایی از دو محصول فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۹۶۳۰

رونمایی از دو محصول فرهنگی و هنری در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی طی مراسمی، از دو محصول فرهنگی حوزه هنری خراسان جنوبی در بیرجند رونمایی شد.

حمید ملانوری، استاندار خراسان جنوبی، امشب یکم خرداد در مراسم رونمایی از محصولات فرهنگی حوزه هنری استان گفت:  امروز ارزش کار کسانی که در قالب تالیف کتاب در ایجاد فضاهای ماندگار برای بیان واقعیات دوران دفاع مقدس و انقلاب خدمت می ‌کنند، کمتر از رزمندگان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه دفاع و جهاد  امروز این است که قلم به دست بگیریم و در حوزه فرهنگ، ارزش‌های دفاع مقدس را ماندگار کنیم، بیان کرد: تنها راه مصون نگهداشتن کشور در مقابل جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن که با هزینه بسیار سنگین به دنبال محو ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس هستند حمایت از تولید اینگونه آثار و ابزار هنر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: ماندگاری اصالت‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت، انتشار کتاب‌هایی است که بخشی از مقاومت صبر و ایثارگری آزادگان را در طول تاریخ ماندگار کرده است.

ملانوری با بیان اینکه دوران دفاع مقدس برای انقلاب تازه متولد شده یک دانشگاه بزرگ بود و برای همه نسل‌ها و جوامع آزادی خواه و ملت‌های آزادی طلب و استقلال طلب یادگارهای ماندگاری برجای گذاشت، افزود: در دوران دفاع مقدس، دفاع، ایثار، گذشت، صبر، مقاومت، دینداری و تقوا و همه خصایص بزرگ و زیبای انسانی را که سر منشا آن الهامات دینی است، دیدیم.

وی ادامه داد: گرچه جنگ همواره آثار مخربی نیز داشت، اما برای ایران پر از ثمرات بزرگ نیز بوده است و در این راه بسیجیان، سپاهیان و رزمندگان و خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست دادند، تلاش‌های بسیاری کردند.

وی با بیان اینکه جانبازانی که هنوز پس از سال‌ها درد و رنج آن دوران را تحمل می‌کنند و افرادی که فصل زیبای زندگی را در اسارت دشمن به سر برده‌اند، گنجینه‌های آن زمان هستند که باید آنان را معرفی کرد، تصریح کرد: دوران دفاع مقدس یکی از طلایی ترین دوران‌های ایران است؛ گرچه مشکلاتی را نیز تحمیل کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز ما که به برکت ایثارگری‌ها در سایه امن ایران زندگی می‌کنند و یا افرادی که صاحب منصب شده‌اند و چه افرادی که خود ایثارگر بودند همه و همه وظیفه داریم تا این فرهنگ را به معنای واقعی خود در تاریخ ماندگار کنیم.

ملانوری ادامه داد: دورانی خواهد آمد که دیگر خانواده‌های شهدا وجود نخواهند داشت تا خود را با دریای معارف آنان سیراب کنیم، اظهار کرد: آن روز همه این فرهنگ‌ و ادبیات را باید با انتشار کتاب به نسل‌های بعد منتقل کرد.

وی تصریح کرد: امروز هر فردی که در قالب تالیف کتاب و اثر ماندگار فعالیت کند قطعا اجری کمتر از رزمندگان ندارد.

در این مراسم که با حضور میثم مرادی بیناباج؛ معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور، وحید یامین پور؛ رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و محمد قاسمی پور؛ مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری کشور  برگزار شد، از کتاب دولت سری شامل خاطرات تعدادی از اسرای اردوگاه موصل ۲ و نماهنگ بین المللی ابابیل رونمایی شد.

انتهای پیام


منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حوزه هنري ادبیات دفاع مقدس دوران دفاع مقدس خراسان جنوبی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، رمان نوجوان «تو خواب میکائیل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی که به تازگی توسط انتشارات مهرک منتشر و توزیع شده، طی مراسمی رونمایی می‌شود.

این مراسم با حضور فرزانه فخریان (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان)، بهزاد دانشگر (مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری)، تیمور آقامحمدی (نویسنده) و جمعی از اهالی ادبیات کودک و نوجوان روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

همچنین به این مناسبت «پنل تخصصی رمان نوجوان» در همان روز با موضوعات «ویژگی‌های رمان نوجوان امروز» با سخنرانی عباس جهانگیریان (ساعت ۱۲-۱۰) و «مخاطب‌شناسی رمان نوجوان» با ارائه زهرا محسنی‌فر (ساعت ۱۶-۱۴) در محل حوزه هنری تشکیل می‌شود.

«تو خواب میکائیل هستی» داستان زندگی پسری به‌نام میکائیل است که پانزده سال سن دارد و سخت‌ترین روز زندگی‌اش را تعریف می‌کند. این رمان به دغدغه‌ها و چالش‌های نوجوان امروز می‌پردازد. نوجوانی که از شیوه زندگی محتاطانه بزرگترهای خود ناراضی است و می‌خواهد به شکلی زندگی کند که در آینده حسرت گذشته را نخورد.

کتاب «تو خواب میکائیل هستی» به قلم تیمور آقامحمدی در ۲۰ فصل، ۱۷۲ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه برای گروه سنی بالای ۱۳ سال از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229647 برچسب‌ها کتابخوانی حوزه هنری

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • رونمایی استاندار گیلان از نقاشی اسلم دیلمی اثر استاد محمد زحمتکش
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد