Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در مراسم بزرگداشت ملاصدرا از افراط و تفریط در بحث فلسفه انتقاد کرد.

آیت الله لطف الله دژکام شنبه 1 خرداد در مراسم بزرگداشت صدرالمتالهین، ملاصدرای شیرازی که در مدرسه خان شیراز برگزار شد، گفت: من به عنوان یکی از خادمان مجمع حکمت اسلامی فارس، وظیفه خود می‌دانم که تشکر کنم از تمام عزیزانی که در راه‌اندازی شعبه شیراز این مرکز با ما همکاری کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز انتخابات دومین دوره هیئت اجرایی این مجمع برگزار شد و امیدوارم در دو سال آینده جلسات قوی‌تری برگزار شود و همچنین از تمام توان دانشگاه شیراز در مجمع استفاده کنند.  

وی ادامه داد: دوره اول، دوره راه‌اندازی بود. درست است که موانع سنگینی پیش روی نداشتیم ولی به هر حال شروع هرکاری نیاز به تلاش دارد. امروز مکانی برای استقرار داریم و مشکلات مدیریتی و نیازهای اولیه برطرف شده است.  

امام جمعه شیراز افزود: متاسفانه در موضوع فلسفه، از دو طرف افراط می‌شود. عده‌ای چنان فلسفه را بالا می‌برند که گویی هیچ علم دیگری در جهان وجود ندارد و گروه دیگری هیچ اهمیتی برای فلسفه قائل نیستند. مرامی که ما دوست داریم جاری باشد و مبنای تمدن سازی قرار گیرد، مرام امام راحل و رهبری است که هر علمی در جای خود حائز اهمیت است.  

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در این دوره از مجمع حکمت اسلامی به آموزش بیشتر از پژوهش نیاز است تا جوانان با اندیشه‌ها آشنا شوند. حضرت امام در نامه تمدن ساز خود به رهبر اتحاد جماهیر شوروی از ملاصدرا بسیار به نیکی یاد کردند، که نشان می‌دهد او بر سر کاروان بشریت چه متنی دارد. و اینجا، مدرسه خان، مکانی بوده که شخص صدرا در آن قدم زده، نفس کشیده، تدریس کرده، بالیده و بالنده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله دژکام ملاصدرا فلسفه استانی فرهنگی و هنری صدرالمتالهین روز ملاصدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت های اهالی رسانه نشست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078462 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • انتخابات کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی مجددا برگزار شد
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • حجت الاسلام افتخاری مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • حجت الاسلام افتخاری مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان شد
  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • نشست هم افزایی مسوولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین برگزار شد