Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رامین امیرمداح، معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان  با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دست‌فروشان با نصب بنر در محل‌های تجمع غیرمجاز و آماده‌سازی محل شب‌بازار، گفت: پس از انتقال دست‌فروشان به محل تعیین‌شده، کارت شناسایی و مجوز فعالیت در محل مورد نظر برای آن‌ها صادر می‌شود که تاکنون، حدود ۳۰۰ نفر در این بخش ساماندهی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به شناسایی پنج نقطه زمین برای ساخت و راه‌اندازی بازارچه‌های منطقه‌ای و محله‌ای با هدف تسهیل دسترسی شهروندان به ارزاق عمومی در محله‌های کمتربرخوردار، افزود: جلساتی نیز با سرمایه‌گذاران برای اجرا و راهبری بازارچه‌های منطقه‌ای و محله‌ای برگزار شده است.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، از شناسایی هفت نقطه در حاشیه شهر برای ساماندهی خودرو‌های دست‌فروش و ایجاد بازارچه‌های موقت خبر داد و تصریح کرد: دست‌فروشان بازار نیز با ایجاد بازارچه موقت جنب بازار شهرداری در حاشیه میدان شهدا (مشتاق) ساماندهی شده‌اند.

امیرمداح با اشاره به پیگیری برای راه‌اندازی جمعه‌بازار خودرو جنب شهربازی، از جابه‌جایی بازارچه ۲۲ بهمن به محلی در روبه‌روی شهربازی و تأمین روشنایی و سرویس بهداشتی آن خبر داد.

او گفت: طی ماه‌های اخیر همچنین بازارچه روز شهرداری واقع در خیابان ابوذر شمالی با ۲۰ غرفۀ فعال راه‌اندازی شد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان با اشاره به همکاری مستمر با هیئت‌امنای بازار بزرگ کرمان برای رفع سد معبر و انتظام‌بخشی به بازار بزرگ کرمان، بیان کرد کرد: ۹۸ اخطار برلی ساماندهی موقت معابر عمومی صادر شده است.

امیرمداح بیان کرد: محل‌های استقرار دکه‌ها و منصوبات شهری و قیمت کارشناسی دکه‌ها برلی عقد قرارداد جدید طی امسال بررسی کارشناسی شده است.

او، به ساماندهی کانکس‌های فروش زمین و صدور اخطاریه برای کسب مجوز فعالیت از سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اشاره کرد و افزود: پیگیری برای تسریع در راه‌اندازی بازارچه فروش دام زنده و همچنین سرعت‌بخشیدن به جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای و میدان مرکزی میوه و تره‌بار از برنامه‌های در دست اقدام معاونت خدمات‌شهری شهرداری است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سامان دهی خدمات شهری خدمات شهری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تا پایان سال، تعداد بازارچه‌های محله‌ای کرمان به ۱۰عدد می‌رسد
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت
  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری