Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:08:44 GMT

۱۵ مجموعه شعر دفاع مقدس در گیلان رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۸۹۸۹۷

۱۵ مجموعه شعر دفاع مقدس در گیلان رونمایی می شود

محمدپور از آیین رونمایی از ۱۵ مجموعه شعر دفاع مقدس به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در رشت خبر داد.

«اسماعیل محمدپور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت از آیین رونمایی از ۱۵ مجموعه شعر دفاع مقدس از شاعران مطرح استان گیلان خبر داد و افزود: همزمان با گرامیداشت سی و نهمین سالگشت آزادسازی خرمشهر افتخاری دیگر با رونمایی از ۱۵ مجموعه شعر دفاع مقدس نصیبمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ادبیات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان بیان کرد: این حرکت مصداقی از جهاد فرهنگی شاعران به شکوه سرزمین گیل و دیلم است که برگ زرینی در تاریخ ادبیات این مرز پر گهر می باشد.

وی افزود: گل و ساطور، باران افقی، مکتب مهتاب، دستهای آبی دعا، خورشید نمی میرد، در آسمان خانه ای دارد، سیم آخر، لب های مخملی، زیرخاکی های عزیز، سرفه با طعم خردل، عاشقانه های مجنون، ترانه خوان باران، شب سپید، یکی بود در دلت که نبود، صد و هفتادو پنج ماهی نام کتاب هایی است که قرار است در این مراسم رونمایی شوند.

محمدپور با اشاره به اینکه مرحوم غلامرضا رحمدل، مرحوم بهمن صالحی، مرحوم سید محمد عباسیه کهن، مرحوم محمد شایق و مرحوم احمد گرگین پنج شاعر متوفی گیلانی هستند که در حوزه دفاع مقدس شعر می سرودند اظهار کرد: پنج مجموعه شعر از ۱۵ مجموعه شعر حاضر مربوط به پنج شاعر متوفی گیلانی است که در این آیین کتاب هایشان رونمایی می شود.

وی گفت: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی این مراسم ساعت ۱۰ صبح شنبه ۸ خرداد در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان واحد پل طالشان رشت برگزار می شود.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالروز آزادسازی خرمشهر مجموعه شعر بنیاد حفظ آثار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت شهید دفاع مقدس

سرهنگ رستمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زرقان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: شهید سید علاءالدین اسدپور متولد سال ۱۳۴۹ بود که بیست و سوم خرداد سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت المقدس ۷ به شهادت رسید.
سرهنگ رستمی افزود: پیکر این شهید والامقام همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و شنبه ۱۵ اردیبهشت و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهرستان زرقان تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان