Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ولیان شامگاه شنبه در کارگاه آموزشی در مسیر حمایت از تنوع زیستی به مناسبت روز جهانی که به این عنوان نام‌گذاری شده به میزبانی اداره محیط‌زیست و همت تشکل جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود ضمن بیان اینکه اگر جهان خلقت را کوچک کنیم گیاهان و جانوران همانند اجزای یک کامپیوتر یا اتومبیل خواهند بود که قادر به ادامه حیات برای انسان نخواهند بود، ابراز داشت: انسان به‌عنوان آخرین موجودی که پا به این عرصه خاکی گذاشت و دچار این توهم شد که می‌تواند هرگونه که می‌خواهد با طبیعت رفتار کند اما بر طبق تفکر قبایل سرخپوستی با انبارهای انباشته از دلار اما بدون طبیعت نمی‌توان شکم‌ها را پر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه اوایل عصر تکنولوژی تصور بشر بر این بود که می‌تواند هر جای طبیعت را به پول تبدیل کند، افزود: اجزای مختلف طبیعت همانند همان اتومبیل یا کامپیوتر در یک زنجیره به‌هم‌پیوسته به سر می‌برند درست مثال آنکه بر سرشاخ بن ببریم و نمی‌دانیم که طبیعت با تنوع زیستی باقی می‌ماند.

دبیر تشکل دیده‌بان طبیعت شاهرود با طرح این پرسش که چرا اهمیت جنگل‌های هیرکانی از جنگل‌های دست کاشت دنیا بهتر است، ابراز داشت: در پاسخ باید گفت بقای انسان به‌سلامت، طبیعت و تنوع زیستی بستگی دارد کاری که در کشاورزی یا دامداری تنها با پرورش یک یا دو گونه با نابودی زیستگاه انجام می‌شود درواقع متوقف کردن یک چرخه است.

ولیان بابیان اینکه اگر تنوع زیستی از بین رود ادامه زندگی مقدور نیست، تصریح کرد: شاید بتوان این جمله را با بازی دومینو تفسیر کرد که با یک ضربه گونه‌ای از بین می‌رود اما به دنبال خود انقراض‌ها را به دنبال دارد و دراین‌بین قبل از شناسایی کامل همه منظومه خلقت آن را با جهالت از بین می‌بریم.

وی ضمن بیان اینکه شاهرود قاره کوچک تنها یک شعار نیست، افزود: این شهرستان با وسعت و اقلیم مختلف خود در پارک ملی توران، شاهوار و جنگل ابر تنوع زیستی گیاهی و جانوری منحصربه‌فردی را در منطقه ایجاد کرده که می‌تواند در زمینهٔ تنوع زیستی حرفی برای گفتن داشته باشد که بی‌شک برای قدر دانستن از این تنوع زیستی باید فرهنگ، دانش و اهمیت حیات‌وحش را بین مردم و جامعه ارتقا دهیم.

دبیر تشکل دیده‌بان طبیعت شاهرود با گرامی‌داشت یاد محیط‌بانان شهید زنجانی و همه محیط‌بانان مظلوم شهید، اضافه کرد: با توجه به تغییر کاربری‌ها و نگاه ناپایدار تصمیم گیران بر مناطق حیات‌وحش باید کارکنان و محیط‌بانان این سازمان را جز مظلوم‌ترین کارمندان دانست چراکه باید به بخش عمده‌ای از این تصمیمات غلط پاسخ نه بگوید.

به گزارش مهر، در این نشست یاد و خاطره دو محیط‌بان شهید زنجانی و همچنین سایر محیط‌بانان استان سمنان و شاهرود گرامی داشته شد و اعضای گروه جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود به محیط‌بانان با اهدای گل تقدیر کردند در این نشست همچنین از امیر آهنگی محیط‌بان پیشکسوت شاهرود نیز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5218117

منبع: مهر

کلیدواژه: تنوع زیستی شاهرود انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا اردبیل گرگان کرمانشاه عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا واکسن کرونا زلزله محیط بانان تنوع زیستی محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۸۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ با بیان اینکه این طرح با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی ناشی از منابع آلاینده اجرا شد، گفت:این طرح علاوه بر شناسایی منابع آلاینده زیست محیطی رصد و نظارت منطقه‌ای بر وضع منابع آلاینده، ارائه راه کار‌های مدیریتی کاهش پیامد‌های محیط زیستی، ایجاد بستری مناسب برای تصمیم گیری بهتر و ارتقای آگاهی‌های عمومی در رابطه با مسائل زیست محیطی را در پی خواهد داشت.

علی اصغر طاهری، مراحل انجام طرح را شامل مرحله مطالعات و بررسی کلیات وضع محیط زیستی منطقه، شناسایی منابع آلاینده منطقه، تهیه بانک اطلاعاتی، ارائه راهکار‌های کاهش آلاینده ها، تهیه اطلس زیست محیطی منطقه و ارائه راه کار‌های مدیریت محیط زیست در منطقه عنوان کرد.

آقای طاهری بابیان اینکه دراین اطلس منابع آلاینده هوا، خاک، نور، انرژی، امواج شناسایی شده است، افزود: در گام دوم براساس داده‌های احصا شده، برنامه ریزی برای به حداقل رساندن آلودگی ناشی از مراکز آلاینده آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست