Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تأکید کرد که بدون تلاش برای هموار کردن مسیر به منظور برقراری گفتگوهای سیاسی (میان طرف اسرائیلی و فلسطینیان) کمک به روند بازسازی نوار غزه ممکن نخواهد بود.

بورل در این باره توضیح داد: «باید هرچه سریع‌تر گفتگوهای سازنده و حقیقی به منظور حل دائمی و سیاسی مبتنی بر راه حل دو دولتی برای قضیه فلسطین اجرا شود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پایان اشاره کرد که عادی سازی روابط برخی رژیم‌های عربی با رژیم اشغالگر قدس این تفکر را به وجود آورد که گویی قضیه فلسطین دیگر به پایان رسیده است.

گفتنی است که پیش‌تر ریاست بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای از برقراری آتش بس که به پایان درگیری‌ها در نوار غزه منجر شد، استقبال کرده بود.

این اتحادیه همچنین از مصر، قطر و سازمان ملل بابت میانجیگری قدردانی کرد؛ حال آنکه در این میان به رغم کارشکنی‌های مکرر آمریکا در صدور بیانیه علیه تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، جایگاه مثبتی هم برای واشنگتن قائل شد!

در بخشی از این بیانیه می‌خوانیم: «از بابت جان‌هایی که در این ۱۱ روز از دست رفت؛ متأسفیم. همانگونه که همیشه گفته‌ایم، وضعیت غزه مدت‌ها درگیر بی ثباتی بوده است و فقط یک راه حل سیاسی می‌تواند به صلح پایدار و پایان همیشگی مناقشه منجر شود».

این بیانیه در ادامه، احیای افق سیاسی در راستای حصول راه حل دو دولتی را اصلی‌ترین مسئله موجود عنوان کرد و مدعی شد که اتحادیه اروپا برای رسیدن به این هدف، از هر دو طرف درگیری حمایت می‌کند.

کد خبر 5218149

منبع: مهر

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا مقاومت فلسطین آتش بس فلسطین انتفاضه رمضان 2021 نبرد شمشیر قدس انتفاضه رمضان 2021 نبرد شمشیر قدس فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا نوار غزه آتش بس روسیه عراق ایران جو بایدن اسرائیل مذاکرات وین لبنان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۰۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه تصریح کرد که پاسخ نامتناسب (رژیم) اسرائیل به عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی)، خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است.

بورل که به انگلیس سفر کرده است، روز جمعه در سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه آکسفورد، گفت: «آنچه پس از گذشت هفت ماه در غزه رخ می‌دهد بسیار وحشتناک است.»

وی با تکرار مواضع خصمانه غرب علیه عملیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرد: «اما یک اتفاق وحشتناک نمی‌تواند اتفاق وحشتناک دیگری را توجیه کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود، به معیارهای دوگانه غرب در قبال جنگ در اوکراین و غزه اعتراف کرد و گفت: مردم واکنش سریع و قاطع ما را در حمایت از اوکراین مشاهده کردند اما نسبت به رفتار ما در قبال فلسطین تردید دارند. برداشت آنها این است که ارزش غیرنظامیان اوکراینی با مردم غزه، جایی که بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی کشته شده و گرسنگی کودکان فلسطینی را می‌کشد، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه (رژیم) اسرائیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره آتش‌بس در غزه را نقض کرده است تصریح کرد: ما باید در ادبیات خود به طور یکپارچه و منسجم عمل کنیم. اگر در جایی اعلام می‌کنیم که جنایت جنگی رخ داده است باید در هرجای دیگری که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، با همین ادبیات سخن بگوئیم.

بورل همچنین خواستار افزایش تلاش‌ها برای تحقق راه‌ حل موسوم به دو دولتی شد و ادعا کرد که این مسیر، تنها راه رسیدن به صلح در خاورمیانه است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی طی نزدیک به هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی‌های بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۳۴ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • تاکید بر اهمیت احترام اروپا به نیروهای مسلح ایران
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم