Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مسئولان آمار اعتیاد و گرایش افراد به مصرف موادمخدر در کشور ما نیز روندی روبه افزایش داشته و در این میان مصرف مواد افیونی توسط زنان و دختران جوان رشد نگران کننده‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرزانه فراهانی_ معضل اعتیاد در بسیاری از جوامع در دنیای امروز جزو معضلات دردسرساز و مهلکی است که کمتر کشوری از هجوم آن در امان مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلای خانمانسوزی که سرمایه اصلی و ارزشمند جامعه یعنی خانواده و پس از آن نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده است و خانواده‌های ایرانی نیز از این معضل اجتماعی مصون نیستند.

به گفته مسئولان متاسفانه آمار اعتیاد و گرایش افراد به مصرف موادمخدر در کشور ما نیز روندی روبه افزایش دارد و در این میان مصرف مواد افیونی توسط زنان و دختران جوان روند رو به رشد نگران کننده‌ای دارد.

 

روند نگران کننده تبلیغات روانگردنها!

رضا تویسرکان‌ منش مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر طی روزهای اخیر در یک نشست خبری که ه صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به روند فعلی رشد اعتیاد زنان گفت: شیوع اعتیاد در کشور با ارجحیت و نسبت بسیار زیاد در مردان بیشتر است و از میان ۲ میلیون و ۸۰۰ نفر حدود ۱۵۶ هزار نفر زن معتاد وجود دارد و بنابراین از نظر شیوع آمار بالایی در حوزه اعتیاد زنان نداریم، اما از لحاظ بروز آن نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی گفت: متاسفانه سرعت رشد اعتیاد در زنان و جوامع زنانه رو به افزایش است و به خصوص مواد روانگردان که طبق تحقیقات، رسانه‌ها و ماهواره‌ها برای لاغری، تناسب اندام و... در مراکزی مانند آرایشگاه ها، عطاری ها، باشگاه‌های ورزشی و... تبلیغ می‌کنند باعث نگرانی است.

بسیاری از زنان معتاد مصرف موادمخدر را برای اولین بار توسط دوستان خود و به توصیه آن‌ها برای لاغری و تناسب اندام انتخاب می‌کنند و این باور غلط ناشی از زودباوری زن‌ها در تبلیغات کاذب سوداگران مرگ در این خصوص است.

زنان و دختران جوان با رویای رسیدن به وزن ایده آل و کاهش وزن اضافه‌ای که دارند شروع به مصرف موادمخدر می‌کنند و غافل از این که نمی‎دانند قدم در چه باتلاق وحشتناک و بی بازگشتی گذاشته‌اند که در نهایت در بهترین شرایط اگر زنده بمانند، به کارتن خوابی و خیابان خوابی می‌رسند.

 

آخرین آمار زنان معتاد در کشور!

بر اساس آخرین آمار زنان معتاد ۱۰ درصد معتادان کشور را تشکیل می‌دهند و متاسفانه به دلایل مختلف این آمار رو به افزایش است و به گفته مسئولان سن اعتیاد زنان رو به کاهش بوده و همچنین میزان و نوع مخدر مصرفی آن‌ها نیز در حال تغییر است.

نگاهی گذرا به پاتوق مصرف معتادان در نقاط مختلف کشور و به ویژه کلونی‌های مصرف و خرید و فروش مواد مخدر از افزایش چشمگیر تعداد زنان معتاد در بین مردان معتاد حکایت دارد.

پای صحبت و درد و دل زنان معتاد در پاتوق مصرفی که در آن حضور دارند بنشینیم متوجه خواهیم شد که خیلی از آن‌ها روزی قبل از آنکه به این روزهای سخت برسند، روزگاری از زیبایی زبانزد بوده‌اند و اعتیاد قامتی خم و دندان‌هایی یکی در میان و ظاهری تکیده را برایشان به ارمغان آورده است.

یکی قربانی پدر و مادر معتاد شده و یکی به دلیل اعتیاد همسر پای در این راه پر رنج نهاده است و تاثیر دوست و رفیق ناباب هم که قابل چشم پوشی نیست و همه این موارد زنگ هشداری است برای مسئولانی گه متولی کاهش آسیبهای اجتماعی محسوب می‌شوند.

اعتیاد زنان تنها در آسیبی که خود فرد به زندگی فردی اش وارد می‌کند خلاصه نمی‌شود و این معضل اجتماعی در جایگاه همسر و مادر آسیبی فراتر و گسترده‌تر را به خانواده و جامعه وارد می‌کند.

 

آغاز اعتیاد زنان، فروپاشی بنیان خانواده!

در اصلاح عموم بسیاری از مصرف کننده‌های موادمخدر در زندگی خود به دنبال "همبازی" هستند تا به هنگام مصرف فردی از جنس و همفکر خودشان با آن‌ها به مصرف موادمخدر بنشیند و متاسفانه در بسیاری از موارد همسر و دختر فرد معتاد  نخستین قربانی این بازی تلخ و بی سرانجام است.

شروع اعتیاد در زنان و مادران یک جامعه یعنی شروع بی ثباتی، تشویش و استرس فرزندان و از هم پاشیدن بسیاری از خانواده‌ها از پیامدهای حداقلی شیوع مصرف موادمخدر در زن‌ها محسوب می‌شود.

کم کاری مسئولان حوزه زنان در موضوع کاهش آسیب های اجتماعی همواره طی سالهای اخیر مشهود بوده است و افرادی چون مولاوردی و ابتکار با فرافکنی، از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده‌اند.

در حال حاضر بیش از ۱۰ دستگاه مختلف به طور مستقیم متولی اقدامات اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند و وظایف هر کدام از آن‌ها به مدیران اجرایی شان ابلاغ شده است، اما تنها ۲ یا ۳ نهاد در حال حاضر به وظیفه خود در این راستا آن‌ها با حداقل نیرو عمل می‌کنند و باید نظارت روی این دستگاه‌ها را افزایش دهند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اعتیاد زنان معتاد کارتن خوابی متادون انتخابات 1400 مصرف موادمخدر اعتیاد زنان زنان معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: براساس آمارهای سال گذشته، تست اعتیاد بیش از ۴۰ درصد متکدیان جمع‌آوری شده، مثبت بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، مهدی ابراهیمی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود، اظهار کرد: برهمین اساس، طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی را در دستورکار خود داریم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۴۷۰۰ نفر متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شده‌اند، گفت: ۷۵ درصد این افراد «آقا»، ۱۹ درصد «بانوان» و شش درصد هم کودکان زیر ۱۸ سال هستند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: متاسفانه تست اعتیاد بیش از ۱۸۹۰ نفر از متکدیان، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

ابراهیمی تصریح کرد: علاوه بر این، ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسئولین مربوطه صورت گرفته است و در همین قالب، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی اظهارکرد: متاسفانه شایع‌ترین موضوع در پدیده تکدی‌گری، سوءاستفاده از احساسات زائرین و مجاوران است که متکدیان حرفه‌ای با شیوه‌های متنوع و مختلفی همچون استفاده از عروسک به‌جای نوزاد و تغییر ظاهر از مرد به زن، به تکدی‌گری می‌پردازند.

وی گفت: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

کد خبر 749308

دیگر خبرها

  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند/ برخی برای تکدی‌گری خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • خواص ریواس و فواید آب ریواس برای جوانسازی و لاغری + عوارض
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند