Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محسن حسینی شامگاه شنبه در آیین تجلیل از ۱۴ کشاورز نمونه اظهارکرد: میزان آب استان ۲.۵ میلیارد متر مکعب در بخش سطحی و زیرزمینی است.

مدیرعامل آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: جمعیت استان ظرف ۵۰ سال گذشته دو برابر شده ولی میزان آب در استان افزایش پیدا نمی کند بنابراین با لحاظ افزایش جمعیت و افزایش نیاز مصرف، تنها راه بهره وری و مصرف بهینه در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توسعه آبیاری های نوین، رعایت الگوی کشت، استفاده همزمان چندمنظوره از منابع آب، تسطیح و یکپارچه سازی اراضی را از مهم ترین راهکارهای بهره وری منابع آب در گلستان عنوان کرد.

نماینده مردم شهرستان علی آباد کتول و عضو کمیسون آب و کشاورزی مجلس هم در این مراسم گفت: مجمع نمایندگان گلستان آماده دریافت نظرات نخبگان و کارشناسان برای بهره وری آب در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۱ است تا با جدیت مسائل را در بخش آب استان در کمیسون های تخصصی مجلس پیگیری کند.

رحمت الله نوروزی با بیان اینکه اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی است، گفت: اقتصاد استان با همه پتانسیل گردشگری و صنعت اما بر پایه کشاورزی است و باید بتوانیم به بهره وری آب به این اقتصاد معیشتی کمک کنیم.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: دو سال ترسالی موجب شد کشاورزان استان به صورت بی رویه به کشت برنج بپردازند و همین موضوع به چالش آب در استان دامن زد.

عباس اغنامی با بیان اینکه مصرف انرژی درکشور و استان حدود ۱۰ برابر استاندارد مصرف انرژی در دنیا است و هدر رفت آب حدود ۳۰ درصد است، گفت: اینها موضوعاتی است که به مفهوم بهره وری بر می گردد و بسیاری از کشورهایی که در دنیا رشد داشته اند، ارتقای شاخص بهره وری و رشد و توسعه پایدار و مستمر را در دستور کار خود قرار دادند.

در انتهای جلسه به مناسبت روز بهره وری و بهینه سازی مصرف، از ۱۴ نفر از کشاورزان که در استفاده از منابع آبی، مفاد پروانه های صادره و بهره وری در مصرف آب را رعایت می کنند تقدیر شد

کد خبر 5218140

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان آب منطقه ای گلستان خشکسالی سید محسن حسینی انتخابات 1400 چالش شایستگی ویروس کرونا بوشهر فلسطین جنبش ازما اردبیل آمار کرونا گرگان واکسن کرونا انتخابات شورای شهر و روستا کرمانشاه عکس استانها زلزله بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۹۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی لازم برای تحقق اقتصاد دریامحور در راستای تحقق تمدین نوین اسلامی انجام شود
  • اصلاح الگوی کشت بهترین راه برای مدیریت مصرف آب
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» طرحی برای کمک به اقتصاد روستا
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین